• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
bmahob - майстор
Ей събудихте сеееее :partyman: Иначе все пак съм написал в първия пост не малко неща! Камината е Alfa plam commo 21, 21кв от които около 3кв отделя самата камина и около 18кв на водната риза. Отоплявам около 60-70м2, без външна изолация/къща зид около 30-35см/втори етаж съм, нова дограма. За съжаление под мене не се отоплявам, две от стаите съм на калкан/едната се топли, другата е стълбище. Дневната ми е около 33м2 там съм сложил два радиатора по 120х60 панелни/това са около 5,8кв/+там съм сложил камината. В коридора антре имам един 80х60 панелен /1,9кв/ за 8м2, гардеробна/бивша тераса, там положението е най-кофти щото съм на итонг 10см и съм във въздуха 60х60/1,5кв/.В банята съм с H-140см алуминиев 4 глидера около 1,2кв, банята не е повече от 3,5м2. Спалята съм с панелен 160х60/3,9кв/ тя е към 14-15м2 /при нея също е хладно.Оставил съм тръби за бойлер към тавана/там в момента има електрически разположен в кутия от ПДЧ и 3 вида изолация, водата до там не е спряна и циркулира до тялото на бойлера/. Комина е зидан с отвор според мен не повече от ф150/прочистен преди да направя системата. Инсталацията я направихме това лято с човек който се занимава с това. Той свърза всичко/просто не е настройвал такава камина/Кода го научих от фирмата вносител. Искам да знам някой сблъсквал ли сее с такава камина или поне да ми обясните кой параметър на какво влияе за да направя опити :? Мисля че съм горе долу технически образован :-D А нещо много важно момчето с парното ме накара да докарам до камината тръба ф50 за свеж въздух и я свърза директно отзад от където тегли/това правилно ли е ?
andy_forresite - майстор
Взел си твърде силна камина. Тази камина е с минимална 7 киловата, от които 1,5 на излъчване и 5,5 към водната риза. В пелети това е 1,7 кг/час. С радиаторите също си е поолял :) .
Когато запалиш камината тя започва да вдига мощност до към 5,5 кг/час за да сгрее всички радиатори. Към 2 кг пелети заминават докато се загрее водата до 65°. След това тя сваля 1-2 степени и повече не може да свали защото имаш над 15 000 вата радиатори. Тя ще ги свали, но не и за 6-7 часа.
Аз бих спрял двата радиатора в стаята с камината и бих я ползвал по-дълго време - по 10-12 часа да гори вместо ударно стопляне за 6-7 часа. Като вземе да не стопля стаята, пусни само единия радиатор и пак по повече часове. Така ще има време да темперира и да гори на втора, пък може и на първа да свали, много е вероятно като я облекчиш с 5,8 кв радиатори (от дневната).
Дефакто тя тъкмо загрява всичко и аха да започне да влиза в работен (икономичен) режим и ти я спираш. Дай й време както ти казах. Панелния в спалнята го притвори ако имаш кран за намаляване на потока вода през него. За тази спалня един 500/1600 е напълно достатъчен. Термоглави да се надяваме че си поставил на всички радиатори без този в банята.
Вече когато искаш бързо затопляне на дневната пускай и двата радиатора и след 2 часа макс ги спри напълно. 1,5 кв от каминката ще ви стигнат по това време на годината. На -7-15... минус 80 ... няма да смогва камината да затопля.
Обърни внимание дали черни стъклото бързо, което е признак за лоша настройка или "лоши" пелети. И в двата случая разходът е по-висок от възможния такъв за дома ти. Може да ми пратиш кода на лично съобщение ако речеш. Ще го запазя в тайна.
шоп - майстор
andy_forresite написа:
Според мен този въздух е много и от там температурата на пушеците е 160.

Анди, логиката е друга и бъркаш. Ако въздухът е много температурата на димните газове е ниска. Обяснението е следното: Излишакът от въздух сваля температурата в зоната на горене, в котела и резултата от това е пониживане температурата на димните газове.

Не знаещият собственик е в блаженство ( не знанието е блаженство ), защото има ниска температура на димните газове. Обаче реалността е друга, десетки и стотици м3 въздух заминават през комина и отнасят топлина. Другият проблем е понижена температура и липса на пиролиза в зоната на горене.

Лично аз предпочитам през комина ми да губя за час 10м3 димни газове с температура 100 градуса спрямо 50м3 с темп 110 градуса.

Посочените стойности по-горе са примерни.

За да имаме оптимално изгаряне и усвояване на топлината на това изгаряне е нужен опит или ламбда контрол.
andy_forresite - майстор
Съдя по ставащото при мен. Когато увеличавам въздуха се увеличава и температурата на пушека. Пламъкът става по-малък, по-полегнал и по-неспокоен.
Логиката ми е че подаденият повече въздух изкарва по-бързо нагорещения такъв, който пък има по-малко време да отдаде топлината си на питите. Един вид само ги облизва и чао. Температурата на водата при мен се качва по-лесно като намаля въздуха, получа по-ниска t° на кюнеца и така имам по-висок пламък. Според мен така е по-добре в сравнение с малък пламък, по-бавно загряване на водата и по-висока t° димни газове.
Образно казано на въздух -16 имам 15-18 см пламък от предния ръб на скарата, който се движи 5-6 см напред и се извива нагоре; а при въздух -8 пламъкът е на 5-7 см от ръба на скарата и е почти хоризонтален.
Пиролиза при мен не се получава доколкото мога да преценя, но и пламъкът в основата си не може да се види. Вижда се след 10-12 см дължина откъм отворите за въздух в горелката (разстояние 10-12 см от вътрешния шнек). Там може да се види само ако някой влезе вътре в котела :lol:
Освен това горенето ми се мени на една и съща фиксирана с часове степен, така че ламбда контролът ще се отрази много добре. Когато сваля една по една степени си сваля и въздуха. Пробвал съм да увелича с 1-2 степени въздуха като свали степен и остава по-голям пламък. Ламбда контрол ще е голям плюс според мен.
шоп - майстор
andy_forresite
свържи се с bobi65 от форума. Той прави и продава ламбда контроли. Не го познавам лично, нямам представа колко струва съоражението, но мисля, че на теб и на много други колеги ще им спести много гориво.

Логиката е че при увеличаването на въздуха ( над оптималното) темп. на димните газове спада, спада и КПД то, защото балластните газове ( това са газове, които не участват в процеса на горене, а те в един м3 въздух са почти 75% отнасят топлината през кюнеца)

П.П. Пак да напиша, не познавам колегата боби и по никакакъв начин не съм възнаграден от всяка негова продажба.
bmahob - майстор
Това което предприех са следните неща
намалих тЕзи параметър:
n-8-1 Type pellet
n-8-1-01 Load pelet 00/-6 според мен това е честота на пускане
n-8-2 Tupe Chimney
n-8-2-01 Ecxaust Chimney 03/при намаляване на този параметър свалям темп в изгорелите газове но и налягането/или оборотите на обдухване/ но когато го намаля и пусна абсорбатора ми изписва DEPRES FAIL ALARM и камината гасне

n-8-4-06 Differen Off Auto 04.0c/това го намалих на 2 градуса така доближава до зададената темп на вода или въздух!

n-8-4-13 Modo Stand-By 02/това определя кое да е водещо/*1 темп датчик на камина на въздуха, 2 темп на водата, 3 стаен програматор-аз нямам такъв

n-8-6 Settings Factory
n-8-6-01 Minutes Time Out 18'
n-8-6-02 Minuti Start 02'
n-8-9-03 Cadence Cleaning 10'
n-8-6-04 Auger Light 1.1''
n-8-6-05 Coclea Start 1.1''
n-8-6-06 Coclea Pover1 1.3''/тук намалих на 1,2
n-8-6-07 Coclea Pover2 2.0''/тук намалих на 1,7
n-8-6-08 Coclea Pover3 3.0''/тук намалих на 2,4
n-8-6-09 Coclea Pover4 4.0''/тук намалих на 3,0
n-8-6-10 Coclea Pover5 5.0''/тук намалих на 3,9
n-8-6-11 Dely Alarm 30''
n-8-6-12 Duration Cleaning 90''
n-8-6-13 Threshol Minimum 45c
n-8-6-14 Threshol Maximum 220c
n-8-6-15 Thresol Blower 60c
n-8-6-16 Exhaust En-Start 2250
n-8-6-17 Exhaust Engi-Avv 2650
n-8-6-18 Exhaust Engine1 1750 ( -150 )това са обороти за обдухване
n-8-6-19 Exhaust Engine2 1950 ( -150 )
n-8-6-20 Exhaust Engine3 2150 ( -150 )
n-8-6-21 Exhaust Engine4 2350 ( -150 )
n-8-6-22 Exhaust Engine5 2700 (- 150 )
n-8-6-23 Encoder ON
n-8-6-24 Time Breaking 0.2''
n-8-6-25 Treshol Pump 50c/помпата я направих да тръгва от45 градуса!
също така първоначално чистеше на всеки 10 минути, аз го направих на 20 минути!
Иначе колега andy_forresite ако затворя двата радиатора на дневната ще умра от студ .... и за съжаление нямам термоглави. За спалнята съм отворил до край ма повече от 23 градуса не качва/ака в дневната може да стигне 26-27градуса. Това за по дългата работа се усетих. Събота и неделя работи почти нон стоп с тези параметри като през повечете време я бях задал да гони 23-24 градуса в хола на моменти я увеличавам! Разхода е 3 чувала някъде за 48часа или по чувал и половина айде два най много на 24 часа. През седмицата съм направил дневен програматор в камината сутрин да бачка от 04*00-08-00 и после от 14*00-23*00 часа, като съм задала да гони 26* а м/у 17*00-23*00я вдигама да гони 29* на въздуха.
Забравих да пиша за темп. на изгорелите газове в началото със заводските настройки бяха към 180* на 5 степен, сега с тези настройки към 130-140*. Моля кажете до колко е удачно да включа свеж въздух директно в извода отзад на камината или тя сама трябва да го поема????
*иначе го черни стъклото почти след ден работа оснвно в горния край отдолу остава прозрачен участък
Последна промяна от bmahob на вт ное 22, 2016 6:06 pm, променено общо 1 път.
6osi6 - майстор
andy_forresite написа:
Когато увеличавам въздуха се увеличава и температурата на пушека.
Пробите с въздуха се правят в друго време, не сега. В началото на тази година имаше мъгла няколко дни, с денонощни 3°C без никакъв вятър. В подобно време котела се вкарва в ръчно управление с подаване на гориво и въздух без промяна, без да влиза в режим изчакване, съспенд, изключване от термостати, глави, вентили и други. Изключение се прави само за бойлера, за да не пратят да спиш в котела.
Като се стабилизира така за няколко часа, примерно 2-3,4,5 увеличаваш или намаляваш въздуха с няколко процента и следиш резултата след 1-2 часа с термометър на газовете и температура на котела.
andy_forresite написа:
Пламъкът става по-малък, по-полегнал и по-неспокоен.
Ако пламъкът е по-малък - прибира се към горелката, това значи, че въздухът е в повече.
andy_forresite - майстор
Използвам котела както си описал - на фиксирана мощност, без да се променя въздуха, без да затварят термоглави, циркулира си през бойлера. Така съм променял и въздуха с малко нагоре и надолу и трайно съм го установил на сегашното положение. Затова и споделих какво наблюдавам спрямо корекциите във въздуха.
Пламъкът в моята горелка е хоризонтален, а при вас и при камината Commo 21 е вертикален.

Към пусналия темата - от година и половина търся информация по форуми за тази камина и за по-малкото й братче и нищо, абсолютно нищо. Да не говорим за модела Dino, който не съм виждал да се предлага в България, а по мощност е малко по-слаб от комо 21, с по-висок КПД, с приблизително същите размери, но с друг дизайн и пак с 45 кг бункер, което за камина е много голям бункер.
andy_forresite - майстор
n-8-4-06 Differen Off Auto 04.0c доколкото виждам ти е хистерезиса на температурата по вода в случая. Мисля че ако вдигне 2° над зададените ще изгасне по температура. В случая на водата, защото това е избрано да е водещо.
Когато се ръководи по температурата в стаята и стойността на този параметър е 4 (както идва заводски), при зададени 26 градуса за в стаята ще изгасне и ще запали при достигане на 22 градуса. Та според мен щом я управляваш по t°вода трябва да сложиш стойност 4 или 5. Всъщност не знам, трябва да се пробва. Но ако сега не ти гасне нищо не пипай.
Пелетните камини не работят добре с аспиратор в същото помещение. При някои има датчик, който регистрира промяна в налягането и при включване на аспиратор сами променят работата си.
Мисля че за работа без спиране ще ти трябва тръбата за външен въздух отзад, изведена както си му е редът през стената.
Намалени са подаванията на пелети на всичките 5 степени. Това ще понижи разхода и щом е достатъчно за стопляне на дома, значи остава така.
ЧистИ стъклото през два-три дни. Нормално е да се черни, но не е нормално за 5-6 часа да се опуши до степен да не се вижда почти нищо през него. Последното значи да вдигнеш въздуха.
Пробвай с един спрян радиатор в стаята с камината и нека работи по-дълго. Тя бързо ще сгрее до 65 градуса или там колкото задаваш. 65 е препоръчително. След това ще влезе в икономичен режим. С термоглави ще си по-добре. На двата радиатора в същата стая може да останеш с кранчета, които ще си въртиш ръчно. Без това си в стаята и няма да е проблем. В другите е силно препоръчително да имаш термоглави, с изключение на радиатора в банята. Той нека си е присъединен постоянно.
Следващия вторник идват няколко много студени дни. За тогава ползвай и двата радиатора, че до -10 ще паднат температурите.
Засега си единствения предоставящ информация за тази камина във форума :)
bmahob - майстор
За абсорбатора си прав, с променениете настройки ако модулира и пусна абсорбатора и гасне но ако е на 5 степен държи :-D Обаче все още се чудя за тръбата за свеж въздух/комина при мен е в центъра на къщата таме и камината, въдуха съм го докарал по пода от фасадата с тръба ф50 и съм я изкарал зад камината/ ОБАЧЕ големия въпрос да свързвам ли директно или да оставя сама да си смучи/в ръководството пише че не желателно тръбата да си свързва директно!?!?! Но пък има малки опасение че може някой път да ми върне от комина и ако не съм с ивкъщи жената да се шашане :axe:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17

Тема "Отопление на пелети първи стъпки...." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: