Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
fikata - майстор
moimoimoi написа:
fikata написа:
moimoimoi написа:
този двигател табелка няма ли на него?
в смисъл освен началата и крайщата са необходими и другите параметри- напрежение,ток,обороти,мощност,схема на свързване
Табелката няма нищо общо с темата.А тя е как се определят необозначените начала и краища на намотките на трифазен асинхронен двигател...
:-D
колега не се излагай, ако не знаеш параметрите на двигателя,дори и да му намериш началата и крайщата,не мисля че може да ти свърши някаква работа въпросния двигател,може само да се предполага че ще е подходящ!по същата логика човека ако си избере три за начало и три за край също може само да се предполага че ги е оцелил правилно

я си представи че на човека му е нужен двигател 9кв, а въпросния е 5 кв - гаранция ще изгори,същото се отнася за начина на свързване,напрежението,тока,оборотите.....
Колега,моля върни се в началото и прочети темата.Как да се определят началата и крайщата на намотките на трифазен АС двигател. Това се пита. Никой не пита за мощност,обороти,начин на свързване.Т.е въпросът е принципен и теоритичен...
Ако някой като тебе иска да локумира темата нататък да го оставим на преценката на модератора.
Бих ти препоръчал да преосмислиш написаното от тебе "...по същата логика човека ако си избере три за начало и три за край също може само да се предполага че ги е оценил правилно.." /правописа е запазен/
moimoimoi - майстор
някои гледат и мислят, и по едно време само гледат :lol:
а случайно да си запознат че има двигатели който могат да работят само на звезда или само на триъгълник-е за това е табелката за да се види как трябва да се свърже



не си ли виждал табелки на който пише 380v/660v съответно звезда/триъгълни - e тоя двигател трябва си работи само на звезда
Последна промяна от moimoimoi на пон юни 22, 2009 7:11 pm, променено общо 1 път.
lubomirlz - специалист
moimoimoi написа:
не си ли виждал табелки на който пише 380v/660v съответно звезда/триъгълни - e тоя двигател трябва си работи само на звезда
Е според мен ще си работи и на звезда и на триъгълник :roll:
380- триъгълник
660- звезда
Все пак по-мощните се навиват и за работно напрежение 660V
Милен - майстор
Напрежение на двигателя 220/380 означава че намотката на една фаза е за работно напрежение 220V т.е. двигателя е предвиден да работи с фазово 220V и линейно 380V. Тогава този двигател при трифазно линейно напрежение 380V ще работи в звезда защото тогава фазовото напрежение на мрежата е 220V. Ako линейното напрежение е 220V ще работи в триъгълник, обаче в България такава мрежа няма.

Същото е и за напрежения 380/660V - двигателя е предвиден да работи при фазово напрежение 380V и линейно 660V, т.е. намотката на една фаза на двигателя е за 380V и съответно този двигател при нашата мрежа с линейно напрежение 380V ще работи в триъгълник. Ако се включи в мрежа 660V трябва да се свърже в звезда.

Варианта на moimoimoi за пускане на двигател 380/660V в звезда означава че мотора ще работи с понижено напрежение линейно 380V вместо 660V - това се получва при пускане звезда /триъгълник. Двигателя се пуска на звезда (фазово напрежение 220V) и след развъртането си минава в триъгълник ( на линейно 380V)
lubomirlz - специалист
Прав си Милене и аз това казвам само дето не го обясних :)
Добре обясняваш ставаш за даскал =D> :partyman:
fikata - майстор
moimoimoi написа:
този двигател табелка няма ли на него?
в смисъл освен началата и крайщата са необходими и другите параметри- напрежение,ток,обороти,мощност,схема на свързване
Да.Двигателят има табелка.И всичко написано на нея се чете.Но всички краища излизащи от вътре /6 броя/ са разкачени и не са вързани по тройки. К`о праиме сега?
Темата е за това...
:razz:
Последна промяна от fikata на вт юни 23, 2009 8:45 am, променено общо 1 път.
fikata - майстор
[quote="Милен"]Напрежение на двигателя 220/380 означава че намотката на една фаза е за работно напрежение 220V т.е. двигателя е предвиден да работи с фазово 220V и линейно 380V. Тогава този двигател при трифазно линейно напрежение 380V ще работи в звезда защото тогава фазовото напрежение на мрежата е 220V. Ako линейното напрежение е 220V ще работи в триъгълник, обаче в България такава мрежа няма.

Същото е и за напрежения 380/660V - двигателя е предвиден да работи при фазово напрежение 380V и линейно 660V, т.е. намотката на една фаза на двигателя е за 380V и съответно този двигател при нашата мрежа с линейно напрежение 380V ще работи в триъгълник. Ако се включи в мрежа 660V трябва да се свърже в звезда.

Кратко допълнение.
При грешно включване в триъгълник на двигател, предназначен да работи в звезда,намотката изгаря. При включване в звезда на двигател,предназначен да работи в триъгълник, двигателят не може да развие пълната си мощност.Ако се натовари с пълния му товар,прегрява се и може да изгори...
tehribo - специалист
fikata написа:
moimoimoi написа:
този двигател табелка няма ли на него?
в смисъл освен началата и крайщата са необходими и другите параметри- напрежение,ток,обороти,мощност,схема на свързване
Да.Двигателят има табелка.И всичко написано на нея се чете.Но всички краища излизащи от вътре /6 броя/ са разкачени и не са вързани по тройки. К`о праиме сега?
Темата е за това...
:razz:
Прозвъняваме ги и ги свързваме в звезда или триъгълник. (зависи какво пише на табелката) :?
fikata - майстор
tehribo написа:
fikata написа:
moimoimoi написа:
този двигател табелка няма ли на него?
в смисъл освен началата и крайщата са необходими и другите параметри- напрежение,ток,обороти,мощност,схема на свързване
Да.Двигателят има табелка.И всичко написано на нея се чете.Но всички краища излизащи от вътре /6 броя/ са разкачени и не са вързани по тройки. К`о праиме сега?
Темата е за това...
:razz:
Прозвъняваме ги и ги свързваме в звезда или триъгълник. (зависи какво пише на табелката) :?
Преди да ги свържем трябва да определим НАЧАЛАТА И КРАЙЩАТА на трите фазови намотки, което с прозвъняване не става....
За това иде реч в темата..Как да определим началата и краищата, така че при свързване и захранване, е.д.с* на трите намотки да бъдат в една посока

* е.д.с - електродвижеща сила
:wallbash:
tehribo - специалист
прав си, по енерция го написах,защото като ги наложим при нас моторите и са маркирани краищата и началата.

Изображение

Иначе по принцип в 95% от случаите, особено ако е направен както трябва мотора всичките краища са събрани и излизат от едната страна на статора, а началата от другата.


"Проба-грешка" също става.

Тема "определяне начала и краища на трифазен двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: