• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Искам да реверсирам монофазен електромотор на компресор. Причините са свързани с охлаждането ..но въпроса е как по принцип може да се реверсира монофазен двигател... Тханкю предварително
може да се сменя посоката само ако са изкарани изводите начало и край на пусковата и работната намотка- просто на едната намотка се разменят местата на свързване /начало и край/на клемното табло
Значи...може..всъщност това ми беше въпроса....Тханкю окончателно!!!
Монофазния може, но компресора дали може да върти обратно :? и как ще му се отрази това.
Ще прави вакум... докато бутилката хлътне от атмосферното налягане.

И с какво ще помогне реверсирането на охлаждането?
Ще прави ако не блокира преди това :lol:
За компресора,ако е бутален,няма никакво значение накъде се върти мотора...Буталото винаги ще се мандахерца нагоре-надолу....Сменя се посоката ,ако охлаждащата перка(голямата шайба) примерно смуче от ребрата,а искаме да духа в тях.Правил съм го ,когато работех в една кланица,там с въздух се задвижваха доста от машинариите.
^ Абсолютно. Това е идеята перката да върти обратно. Посоката на въртене няма отношение към работата на компресора.
Дали наистина няма значение? :? Ами за мазането на компресора няма ли. Ако е с помпа тя почва да се върти обратно и вместо да нагнетява в системата почва да смуче оттам. Ако е с разплискване може и да стане ако няма някакво механично загребващо устройство на долноят край на биелата. Преди да го направиш разучи внимателно за този проблем. :!: :!: :!:
Ти просто искаш да обърнеш посоката, за да може перката да се върти обратно :)
Няма ли да е по лесно просто да смениш входа с изхода на компресора без упражнението по реверса.
Милен написа:Няма ли да е по лесно просто да смениш входа с изхода на компресора без упражнението по реверса.

:lol: Ти ма хвърли в тъча , т.е. от там дето "смуче и фърля" или имаш предвид тока не е ясно :? и в двата случая няма да стане , точен е moimoimoi ! :buch: много е чел
Не тока а въздуха :lol: тръбата от която смуче и тръбата в коята нагнетява на обратно, ако разбира се има използваема входна тръба :lol: т.е. вместо да нагнетява въздух ще прави вакум само с обръщането му, ако това е целта на питащия, щото не стана много ясно.
Милен написа:Не тока а въздуха :lol: тръбата от която смуче и тръбата в коята нагнетява на обратно, ако разбира се има използваема входна тръба :lol: т.е. вместо да нагнетява въздух ще прави вакум само с обръщането му, ако това е целта на питащия, щото не стана много ясно.

Не забравяй, че охлаждането и нагнетяването са две напълно различни неща които нямат нищо общо освен като топлообмен. Като пример при компресорите на корабите охлаждането е с вода. Ако размени входовете става вакум помпа а не компресор. На компресорите входа е винаги от атмосферата. При буталните компресори няма значение накъде се върти защото калпаните са пластинкови. Има значение само за смазването. :-D
Не е вярно, че посоката на въртене на компресорите е без значение.

При компресорите с коляно-мотовилков механизъм оста на коляновият вал е поставена асиметрично, встрани от оста на цилиндъра - т.нар. дезаксаж. Целта му е да се намали триенето на буталото в цилиндъра, вследствие на страничните сили, породени от крайната дължина на мотовилката. Ако въртим компресора в обратна посока, дезаксажът автоматично става отрицателен и тогава вместо да намалява, силно увеличава триенето.

Много от ротационните компресори дори ще се повредят, ако бъдат въртени в обратна посока...
Да колега. Но може и буталният болт да е поставен асиметрично. Това се прави с цел да се компенсират газовите сили на челото на буталото. Това може да се оправи ако се завърти буталото около вертикалната си ос на 180 градуса. Мисля повече да не пускам мнения защото темата е за ел. двигател а не компресор.
Явно въпроса ми е за тук - може ли да обърнем посоката на този двигател, и ако може как ?

Прикачен файл

10836523_1551069015111697_1370462979_n.jpg
10836523_1551069015111697_1370462979_n.jpg (66.23 KиБ) Видяна 2284 пъти

Прикачен файл

10833931_1551069025111696_764777063_n.jpg
10833931_1551069025111696_764777063_n.jpg (82 KиБ) Видяна 2284 пъти

Прикачен файл

10822387_1551069041778361_1019903829_n.jpg
10822387_1551069041778361_1019903829_n.jpg (78.41 KиБ) Видяна 2284 пъти

Прикачен файл

1420017_1551069035111695_1312747330_n.jpg
1420017_1551069035111695_1312747330_n.jpg (73.67 KиБ) Видяна 2284 пъти
Сменя се посоката само ако са изкарани изводите начало и край на пусковата и работната намотка- просто на едната намотка се разменят местата на свързване /начало и край/на клемното табло
Погледни отдолу на дъното на капачката на клемната кутия на двигателя.Нормално там е показано как с пресвързване на изводите на твоя двигател се сменя посоката.
Ако на капачката нямаш схема, тогава с мултицет:
-определи кои са крайщата на пусковата и работната намотка.
- пусковата намотка е с по голямо съпротивление от работната.
Размени крайщата на свързване на една от двете намотки и посоката на въртене ще се обърне.
http://forum.napravisam.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=13531
Според снимките този двигател е с два кондензатора - пусков и работен и центробежен прекъсвач.
Ако нямаш възможност да изпълниш процедурата описана по горе ти предлагам:
За да обърнеш посоката на този двигател според снимките/ първата и втората/ размени местата само на червените изводи/проводници/ между горната и следващата клема/тази под горната/.
Съображения:
Жълтите проводници са изводи на центробежния прекъсвач,който е включен последователно на пусковия кондензатор Сп. При развъртане на двигателя,центробежния прекъсвач изключва Сп и в работен режим остава включена пусковата намотка последователно с работния кондензатор Ср като група паралелно включена на работната намотка.
Изображение
В твоя случай центробежния прекъсвач е вкючен между захранването и Сп, а не е след Сп, както е по приложената схема, което не променя по същество пускането и работата на двигателя.
Последна промяна от fikata на нед ное 30, 2014 2:32 pm, променено общо 5 пъти.
Искам да добавя нещо. На моя компресор от Ифа, на вала му има нещо като лабиринтно уплътнение във вид на резба с едра стъпка. Служи за обиране и прибиране на маслото, мажещо лагера обратно в картера.
При обратно завъртане започва да изхвърля масло от там.
fikata написа:Посоката се сменя, ако са изкарани изводите "начало" и "край" на пусковата и работната намотки - просто на едната намотка се разменят местата на свързване на клемното табло ("начало" и "край").

Ако изводите не са изведени, лагерните щитове на двигателя са с еднакви присъединителни диаметри и познанията по елекротехниката са нулеви, най-лесният начин за обръщане посоката на въртене е..., като роторът на двигателя заедно с щитовете, се завърти на 180 градуса спрямо статора. :)
  • 1
  • 2

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Електротехника”