Ако искате да поправите или сте поправили нещо тука е мястото.
http://img326.imageshack.us/img326/7783/perla05ux8.jpg

Поради големината на схемата поствам само линк към нея.
Тези от вас, които имат такива автоматични перални - дано не ви се налага често да ползвате схемата по предназначение ... :wink:

Edit :Всъщност ... дължа извинение на всички, които са се подвели - онова горе е схемата на Перла 05, но леееко усъвършенствана от мен :wink:
Усъвършенстването се състои в свързване на помпата последователно на вентилите за чистата вода. Тъй като помпата е нискоомна (около 40 ома), а вентилите - високоомни (около 4 килоома) това е възможно да стане. Ефекта от това е, че се проверява че намотките на помпата са здрави, преди да започне да пълни вода - т.е. не е нужно да напълни вода, ако после няма да може да я изпразни ...
Освен това, ако ключа за половин пране се сложи на "цяло", след като напълни до половината, във всеки момент може да се спре като се превключи ключа - т.е. може да се регулира количеството вода ръчно :)
Промените в схемата съм ги направил на моята пералня и всичко работи вече втора година. :-D
А ето и ОРИГИНАЛНАТА схема на "Перла 05" :
http://img206.imageshack.us/img206/561/perla05originaldh2.jpg
Ако някой прояви интерес, мога да посоча точно какво се прави, за да се получат тези неща, за които говорих :)
Здравейте колеги:), пералната ми стачкува а без схема съм с вързани ръ це. Не мога да хвана инициатора на стачката :):):). Ако някой може да помогне ще съм много благодарен ! :):):) Предварително благодаря.
от gavrail » чет ное 11, 2010 4:59 pm
може ли пак схемата на перла 05, че на бабата(тъщата) нещо даде фира и се чудя дали мога да направя нещо или трявба нова.
Здравейте, имам един въпрос относно ел. двигателя на Перлата и по-точно часта за центрофугиране. Интересува ме кондензатора, само пусков ли е, или си остава постоянно включен?
Извинявам се че използвам темата но и аз имам проблем с Перлата , и то точно с центрофугата
:headbash:
От известно време не върти както трябва а само едвам,едвам превърта и на едната и на другата страна и така до като завърши програмата и спре :?
В какво може да се състои проблема , решен съм да се справя сам и с ваша помощ разбира се :wink: , за което ще съм ви благодарен.

Прикачен файл

Picture 008.jpg
Picture 008.jpg (34.9 KиБ) Видяна 10054 пъти
За схема и други неща вижте тук: http://www.tehcomservis.com/forum/topic ... =5&topic=6
valat111 написа:За схема и други неща вижте тук: http://www.tehcomservis.com/forum/topic ... =5&topic=6


Не ми вършат работа схемите , интересуваме от какво може да се получи проблема за който съм писал, т.е. защо ми върти центрофугата само на бавни обороти:? В даденият линк не открих отговор на този въпрос.
Благодаря все пак!
Сменете кондензатора с нов. Вижте на старият какъв е капацитета. На Перла 05, са два вида. 16 или 20 микрофарада на 400 волта. Капацитета зависи от типа на двигатела монтиран на пералната.
П.П Ако са два по 10 микрофарада, купувате си един 20 микрофарада и готово. Кондензаторите са разположени под кабела за захранване на около 25 сантиметра. Успех!
Борислав Бачовски написа:Сменете кондензатора с нов. Вижте на старият какъв е капацитета. На Перла 05, са два вида. 16 или 20 микрофарада на 400 волта. Капацитета зависи от типа на двигатела монтиран на пералната.
П.П Ако са два по 10 микрофарада, купувате си един 20 микрофарада и готово. Кондензаторите са разположени под кабела за захранване на около 25 сантиметра. Успех!


.......................................
Здравей колега и мерси за отговорът :2thumbs: Точно в това се съмнявах но вече когато и колегата Stefan2000 повдигна въпросът за кондензатора вече бях напълно сигурен че там ще е проблемът. Все не ми оставаше време да се заема с нея понеже междувременно се обзаведох с нова . Смятам днес или утре да я разгледам и евентуално да я оправя Защото тя пералнята дори и стара иначе си работи перфектно (да чукна на дърво) :headbash: За кондензатор не се притеснявам тъй-като имам навика когато изхвърлям вече негодни неща като такива от сорта , да им прибирам всички части по тях и да ги складирам, та сигурен съм че ще има такъв какъвто ще ми трябва. Ако няма , тогава ще се прибягва до магазина но не вярвам. :wink:
Още веднъж Благодаря!!
Добре, но на мен не може да ми стане ясно кондензатора за центрофугата само пусков ли е, или остава включен по време на цялото центрофугиране. На схемите се виждат прекъсвачите, но не мога да разбера кога се изключват.
А относно въпроса на ohdan. Възможно е да е кондензатора. Но на мене ми го е правила този номер, и се оказа че е изгоряла едната от намотките на центрофугата. Май беше работната. Наложи се цялостно пренавиване на мотора, и тръгна. За това премерете и съпротивленито на намотките на центрофугата.
Малко пояснение за двигатела. Двускоростен асинхронен двигател. Или два двигатела в един корпус. Намотките на ниските обороти /за пране/, са разположени от вътрешната страна на статора / от към ротора/. Изпълнението на намотките е трифазно с монофазно пускане.
Контактните пластини на програматора, реверсират посоките на въртене, като сменят началата на намотките. Кондензатора участва като работен. Намотките на бързите обороти, са разположени от външната страна на статора. Изпълнението им е, пускова и работна в монофазно изпълнение. Кондензатора участва като работен.
Възможни дефекти в ел. двигатела, могат да бъдат няколко. Прекъсване на намотка, окъсяване между две секции, окъсяване между намотките на бързи и бавни обороти /издава характерен звук, брум/. Има и още няколко дефекта, но това е работа за бобиньор. За да се измерят съпротивленията на намотките на двигатела, от което да се прави извод за неговата годност, е необходимо, да се знаят тяхните номинални стойности за съответният двигател, а също и процентната грешка на прибора с който се измерва. Това, също е работа на бобиньора.
За кондензатора, няколко думи. При промяна на капацитета, двигатела също няма да работи нормално. Промяната на капацитета, може да се получи от засъхване на електролита, или от незначително нарушаване на диелектрика. Но един кодензатор стува 4-5 лева, а едно ходене при бобиньор, може да струва към 70 лева, ако е решил да излъже клиента, че двигатела е за пренавиване. Намазва намотките с някакъв цветен лак отгоре и върви разбери какво е правил. Има много такива случай, но това е срам за занаята. Та, за това се тръгва от най- простото и най- елементарното. Е, по този въпрос, това е.
Благодаря за изчерпателния отговор!

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Ремонтирай сам”