• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 23
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
от ludiagsm » нед апр 25, 2010 8:18 am
Реших да отворя нова тема и тук д апускам отвреме навреме като има нещо ново :) например в4ера се повозихме на 48 волта http://www.youtube.com/watch?v=jiNtPZCV7z0
от shotik » нед апр 25, 2010 9:14 am
Клипа е добър,ако може да направиш и телефона да го слагаш на рамо,глава или др. подходящо място за по-добро заснемане на действието.
На едно място ,където обръщаше друг автомобил ,питаш дали гледат -сигурен съм ,че гледат и се чудят ,ако не знаят за проекта ти.
Аз като карах моето елколело и се обръщат да гледат или на светофар пътниците оглеждат колелото,тъй ,че ти с елмобила си доста по-интересен.
Желая ти много успех в завършването на проекта !
от ludiagsm » нед апр 25, 2010 9:48 am
shotik написа:Клипа е добър,ако може да направиш и телефона да го слагаш на рамо,глава или др. подходящо място за по-добро заснемане на действието.
На едно място ,където обръщаше друг автомобил ,питаш дали гледат -сигурен съм ,че гледат и се чудят ,ако не знаят за проекта ти.
Аз като карах моето елколело и се обръщат да гледат или на светофар пътниците оглеждат колелото,тъй ,че ти с елмобила си доста по-интересен.
Желая ти много успех в завършването на проекта !


Дам мерси , междодругото токущо слу4айно попаднах на още един колега от кази4ане направил си е фиат електромобил като е ползвал малко електрокарни технологий но колата върви много добре като я гледам :) http://vbox7.com/play:258bebbb
от shotik » нед апр 25, 2010 10:05 am
Гледах и аз клипа,дано да снима и даде повече материал за направата на колата.
Доколкото знам в Русе има Трабант с елмотор от електрокар,при 2800 об/м вдига около 76 км/ч ,което е предела , ако скоростната кутия не е преработена с други зъбни съотношения.
от hygro » ср юни 02, 2010 6:41 pm
от nextvasko » чет юни 03, 2010 10:02 pm
Интересни китове гледам тук
И тук има разни нещ http://www.cloudelectric.com/category_s/735.htm
от dj_marti79 » пон юли 19, 2010 10:00 pm
=D>
Браво колега. Ти напредваш заразлика от нас.
Моля те за информация за да мога да направя сравнение.
-какъв е диаметъра но електродвигателите
-каква е дължината на активната част на електродвигателя
понеже ми изпадна един доста голям електромотор от МАЗ та се чудя дали ще може да задвижи електромобила.
Някой дали знае оборотитена този електромотор???

Прикачен файл

DSC00296.JPG
DSC00296.JPG (55.58 KиБ) Видяна 23128 пъти
от genata6 » пон юли 19, 2010 10:29 pm
Уникални сте ! Евалла
от romanpm » пон юли 19, 2010 11:15 pm
dj_marti79 написа:=D>
Браво колега. Ти напредваш заразлика от нас.
Моля те за информация за да мога да направя сравнение.
-какъв е диаметъра но електродвигателите
-каква е дължината на активната част на електродвигателя
понеже ми изпадна един доста голям електромотор от МАЗ та се чудя дали ще може да задвижи електромобила.
Някой дали знае оборотитена този електромотор???

Това е най-обикновен стартер които не може да работи дълго и не бива да се ползва защото е неизгодно , добър е високоволтов примерно 48 V трифазен безчетков мотор с контролер :wink:
от blv » вт юли 20, 2010 12:34 am
Ето тук има и малко по-различни неща за електромобилите.
http://mazeto.net/index.php?board=49.0
от dj_marti79 » пет юли 23, 2010 12:44 pm
Това е най-обикновен стартер които не може да работи дълго и не бива да се ползва защото е неизгодно , добър е високоволтов примерно 48 V трифазен безчетков мотор с контролер :wink:[/quote]

Колега, този стартер ми е без пари. Той ми е само за проба. 24 волтов импулсен регулатор на обороти мога да си направя сам. Ако върши работа, ще му направя лагерни гнезда на капачкитеи ще сложа съчмени лагери. Ако имаш простичка схема с достъпни елементи на трифазен контролер, по възможност с вход за датчик на Хол и без PIC контролер - прати ни я. Ако е на 380V по-добре. Трифазни електродвигатели на 380V под път и над път. Трифазни на 48V откъде? колко струва и колко тежи?
...та някой да знае нещо за оборотите и мощноста но този стартер?
dj_marti79 мога да ти помогна само с това което съм учил навремето а то е следното:
1.Стартерите са постоянно токови двигатели с последователана възбудителна намотка.
2.Характеристиката (по оста Y слагаш обороти а по оста X въртящ момент) е силно падаща което значи:
-при нулев въртящ момент (не се товари стартера) има нмого високи обороти които могат да го разрушат
-при застопорен ротор има много голям въртящ момент и в този режим харчи бая ампери. За този незнам но за обикновените автомобили стига до 300-500 ампера
Че помисли си какво трябва да е това импулсно регулиране на тока че да осигурява тези тоци, а ако ли не то самото устройство трябва добре да работи в режим на късо съединение.
Ето и малко инфо от книгата "Справочник по електротехника", макар че не са точни че не се използват за стартери

Прикачен файл

P1230617.jpg
P1230617.jpg (82.91 KиБ) Видяна 22936 пъти
от romanpm » пет юли 23, 2010 7:46 pm
dj_marti79 :) Ремонтирал съм китайски контролери на електроскутери и мисля че не е лесно да се направи сам , беше компактно напъхана платка в алуминиев квадратен пхрофил служещ за охлаждане като имаше и монтирано вентилаторче , а на голф количка която е доста мощна и тежка управлението не бе с електроника , а подмагнитването на мотора защото амперите понякога нарастват главоломно :wink: Попитай чичко ГУГЪЛ за електроскутери и ще видиш колко се продават , предполагам и части :prost:
от Mapek » съб юли 24, 2010 10:15 pm
Изображение
Поста на world_explorer е доста ценен, за което му благодаря. От него изваждаме следното:
-правотоковите електродвигатели са по-подходящи за наще цели, в сравнение с асинхронните които и при номинални обороти и при много ниски обороти консумацията е почти една и съща, от където следва - ниски обороти, консумация номинална, малък въртящ момент.
-асинхронните нямат възможност за рекуперация съответно немогат да се ползват за моторна спирачка.
-асинхронните са големи и тежки.
-асинхронните немогат да се претоварват неколкократно.
-управлението на асинхронните е сложно и скъпо
-диапазона на оборотите на асинхронните е ограничен и отгоре и отдолу.
Това достатъчно убедително ли е, че асинхронните не са подходящи за наще цели?
Мисля, че няма да се стигне до т. нар. "лудо развъртане" защото двигателя ще е постоянно куплиран към установката, пък ако се развърта много - ще вдига 100 на първа скорост :lol:
от null » пон яну 24, 2011 10:23 am
Май това е темата за този линк
http://www.instructables.com/id/Homemad ... lectric-C/
Някой да знае обороти на двигателя на Трабант при дадена скорост? Например оборотите при 60кm/h ?
от geordgeo » пон мар 07, 2011 10:32 pm
Имах трабант доста години и си бях направил електронен оборотомер,който показваше оборотите на двигателя направо в цифров вид.Ама а сега де?Мисля,че беше най-икономичен при скорост около 70 км/ч,при което оборотите бяха около 3200 на 4-та предавка...Май ще се наложи да си припомня нещата,отдавна беше все пак :?
от maxuel82 » пон мар 07, 2011 11:10 pm
Електрокарите с какви двигатели са :? предполагам правотокови ! Там където работя имаме 2 електрокара -зареждат ги през нощта и по цял ден не се спират, значи батерийте са доста издръжливи :? ! На първото клипче (с БМВ-то) акумулаторите са обикновенни а не трябва ли да са тягови за да издържат повече ! :?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 23

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Направи сам”