Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
Тъй като горивата толкова много поскъпнаха започвам да се замислям за алтернативно гориво !От близо 3 години си правя биодизел но вече и отработеното олио почнаха да го продават и ползата от биодизела намаля! :-D За биодизела има доста изписано в интернет но за биоетанола информацията е доста оскъдна ! Единственото което разбрах е че се получава от ферментация на царевица пшеница и др. и после дестилация ! все едно си варим ракия :-D :-D :-D но никъде не казват (или поне аз немога да намеря) точно какви пропорций от пшеница захар и вода се използват за да протече ферментацията, колко дълго протича и т.н. Всяка година от село дават по 1т жито и ечемик :-D тази година мисля да ги ползвам за производството на биоетанол! но първо трябва добре да се информирам относно производството му !! Помагайте !!! :? :?
Незнам как се добива това, обаче от един приятел химик знам, че трябва да се денатурира, за да не става за пиене иначе дължиш акциз (по принцип), и ако себестойността на 1л е 0.50 лв, да речем с акциза става към 4.50, май.
да бе,некой ще се юрне да плаща акциз......
с 1т ечемик колко водка ще излезе ти бенц ще правиш.
Моята работна кола е OPEL-Kadet 1,5 TDI с двигател ISUZO вече направи 20 годинки,вече 3 година я карам с смес 50/50 отработило масло от бензинови двигатели и нафта,и отработило олио от фритюрници +нафта.Прекарал съм над 1 тон масло през нея и колата си върви прекрасно.Маслото го купувам по 0,30 лв. от сервизите.Само от икономия за 3 години съм спестил за още 2 такива коли.Досега двигателя не съм го отварял за нищо и дюзи не съм сменял,а колата е вече на над 700000 км.
Това е загубена кауза. По-добре си купувай бензин... освен ако не живееш в Бразилия. Дори слама да използваш за суровина за спирта, икономическият смисъл се губи. Направи сметка - разходи за озахаряване на нишестето, респективно на целулозата, неутрализация, ферментация, сума ти енергия за ректификация, калциев оксид... Спиртът излиза златен...

Имаше такава мода преди време, но инвеститорите изпофалираха...

Да не говорим за повишеното износване на горивната уредба на автомобила или пък преработката й, ако искаш да караш с повече от 10-20% етанол в бензина. А за някакви 15% етанол, струва ли си изобщо да започваш...

По-ефективен за тукашните условия е подходът на китайците - добив на метан от биоотпадъци.
Значи да продължавам с производството на биодизел и да оставя биобензина :wink: Биодизела ми излиза по 1-1.20 лв. за 1л.И си помислих че ако крайната цена при производството на биоетанола е на тази граница има сисъл да се прави! Но явно греша! :? Макар че мисля да пробвам с 10-тина литра :-D Царевицата или пшеницата трябва ли да бъде смляна или да си е на зърна! И колко захар трябва да се добави!?
Като гледам идеята си е баш за възобновяем енергиен източник - не дават ли субсидии, та да се върже сметката?

Малко офф: Как биха изглеждали нещата с някоя подходяща царевица (ГМО). Зърно - пелети - пари - бензин/газ?
maxuel82 написа:Царевицата или пшеницата трябва ли да бъде смляна или да си е на зърна! И колко захар трябва да се добави!?

:? Ако ще слагаш захар, за какво ти е зърното?! Нишестето на зърното няма да участва във ферментацията, ако не се озахари, а озахариш ли го, за какво ти е захар?

Тези, дето правят ракия от зърно и захар робуват на дълбоко непознаване на материята. Не се слага захар, ами се добавя слад или пък купешка амилаза за да се озахари нишестето.

8180 написа:Като гледам идеята си е баш за възобновяем енергиен източник - не дават ли субсидии, та да се върже сметката?

Субсидията в енергетиката е убиец на здравия разум - ако щеш от икономическа, от екологична, от техническа гледна точка... Но пък и целта на субсидията не се простира по-далече от създаването на механизъм за деликатно преразпределяне на блага...
hygro написа:Субсидията в енергетиката е убиец на здравия разум - ако щеш от икономическа, от екологична, от техническа гледна точка... Но пък и целта на субсидията не се простира по-далече от създаването на механизъм за деликатно преразпределяне на блага...


По принцип и аз съм на същото мнение, но в случая колегата ми се струва, че иска да РАБОТИ, а не да "върти синджирчето" край соларния си парк.
Иначе, ако не пропускам някои странични ефекти, си мисля, че добив на енергия от бързовъзвращаеми природни продукти (зърно, костилки, биомаса) си е най-ЕКО, дори в сравнение със солари и вятър.
Явно Капиталът е на др. мнение. :)
hygro написа:......Тези, дето правят ракия от зърно и захар робуват на дълбоко непознаване на материята. Не се слага захар, ами се добавя слад или пък купешка амилаза за да се озахари нишестето.

..

това според мен е извън темата, т.е. спам, ама ще те помоля да продължиш и да дадеш по-детайлни разяснения. никога не съм варил ракия, но знае ли човек :? , ако прецениш пусни нова тема по въпроса,но ще е полезно за много 'заблудени' ,както казваш :prost:
pavkatay написа:... по-детайлни...

Виж бърбън, разбирай ракия. "Захарните" рецепти прескачай.
Колеги, колко алкохолни градуса трябва да бъде, за да е годна като гориво ракийката?
Азеотропичен разтвор 96,5% ОБ може да бъде използван като самостоятелно гориво, но не може да се смесва с бензин. За спиртно-бензинови смеси за непреработени за чист алкохол двигатели си трябва анхидриден етанол. Тъй като чрез дестилация не е възможно пречистване над азеотропичната точка, след ректификацията се налага химическа обработка за обезводняване. Анхидридният спирт е силно хигроскопичен и поема влага от въздуха, затова веднъж налят в резервоара има ограничена трайност.
Има и по-добро гориво-ВОДА :?
http://waterfuelcell.org/

източник: http://mazeto.net
Водата също става - особено като добавка....
А и технологията за изяло автомобил на водород е супер скъпа :shock:
За това в града аз си карам изцяло на ток - разхода го засякох - 1 до 1,2 кВтч на 10 км :-D
Последна промяна от webcambg на нед апр 03, 2011 5:15 pm, променено общо 1 път.
webcambg написа:За това в града аз си карам изцяло на ток - разхода го засякох - 1 до 1,2 кВ на 10 км :-D
:shock: :shock: :shock: Е няправи някои разяснения какво караш на ток :? :? :? Да нямаш велосипед на ток ??? Или кола на ток :?
Колегата има Голф 2 електромобил , много интересен проект.
blv написа:Има и по-добро гориво-ВОДА :?
http://waterfuelcell.org/

източник: http://mazeto.net

Брат, това с водата си го избий от главата. Винаги вложената енергия за разлагане на водата на водород и кислород, е по-голяма от енергията получена при изгарянето на водорода. Ако ставаше до сега да са го направили.

Подкрепям напълно електромобила. В цената на километър включена ли е цената на акумулаторите?
Не подценявайте водата ;)
От вече направените опити показва икономия от около 17% на дизел.
Прави се чрез горивна клетка механизма на която на кратко е следмата - пуска се ток за да разложи водата на отделните два елемента, след което ползваш като добавка водорода заедно с дизела.
Процеса е добре известен, но сложността се крие в управляването и регулирането му! За това се прави доста сложна схема в която се включват няколко предпазителя.
Това е за момента, което знам. Надявам се в скоро бъдеще да имам повече инфо и вече снимки от завършени модификации.

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Направи сам”