• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13
Ако незнаете къде да постнете въпрос или мнение, тука е мястото.
от shotik » пон май 31, 2010 1:48 pm
Тема с разговори само за велосипеди не съм чел из форума/но съм пуснал за електровелосипед/,затова предлагам да започнем една.
Почти всеки е имал в живота си велосипед,аз съм имал нaд десет,но сега при мен са три понита и на дъщеря ми дамски велосипед..
Първия велосипед си купих 1967 г за 55 лв на старо от познат на семейството,марка "SUPERIOR ",сръбско производство с три скорости.Тогава нямаше такова разнообразие от велосипеди със скорости и в махалата моето беше единствено.Зелен металик,27 " гуми,само 14 кг.Ходих си на училище с него от кв.Х.Димитър до завод "Средец",а най-далече от София съм стигал на 50 км.
Като отидох войник го продадох.
1972 г стегнах един бегач на мой братовчед,марка "Диамант",но трудно се намираха гуми ,лепенето им върху каплите ме затормозяваше и така 1974 г попаднах на една рамка от пони велосипед с калници ,капли без гуми/20 "/,и тръба за седалка.Нищо друго,марка 'ESKA - Favorit ",чехословашко.
Трудно намерих тръба за кормилото,която допълнително удължих,самато кормило също някоколко модела,но с гумите пълен провал.20 " гуми нямаше ,освен в Кореком,ама за там с долари и документ от къде ги имаш !
Взех 27 "гуми и на вулканизатор ,който ги мери ,отряза по размер и ги вулканизира.
Смеете се ,нали ?Ама така си беше !
Боядисах го в зелено,намерих му фар и динамо,след година и багажник и така до 1975 г,когато в оказион намерих главина с три вътрешни скорости от "Чопър".
Монтирах я на задната капла ,вместо контрата,направих от алуминиева ламарина планка за поставяне на командната ръчка на скоростите и стана това :


Изображение
снимката ми е единствена от май 1979 г.
Тогава ми бяха купили тези гуми от Пирот,отзад е дърводелската машина/скоро показах снимки от ремонта/отпред сак с рендета,триони,чук,длета и др.
Товарех го яко и като минавах по пътя между Илиянци и Требич по паветата ,все се късаха спици и се наложи да ги сменя с такива от мотопед "Симсон",които досега съм центровал един път оттогава.
Сега е променено,в синьо ,командата на скоростите е на кормилото :
Изображение
Преди месец смених предната капла с тази ,която е с барабанна спирачка,не съм монтирал фар и динамо,но мисля и да го боядисам че се е очукало от ползване и съхранение.
Изображение
Изображение
Това е главината със скоростите,а тук възела за разглобяване,като се извади горния болт и разхлаби долния и двете части се разделят
Изображение
Изображение
дясна страна на кормилото с дръжка за спирачката и контрола на скоросттите.
Сега най - интересното - произведен е през 1969 г,преди 41 г ,аз го имам 38 години и не го заменям за друго !
Надежно и здраво!
Други велосипеди съм имал като "Спутник","едно немско с три скорости в главината и с контра,"МИФА",още две понита ,но останаха само две понита и това за елвелосипеда и велосипеда на дъщеря ми
Изображение
На другото пони имам снимки ,но не мога да ги намеря,но някой ден ще ги кача и тях.
Надявам се че и други ще напишат за своите велосипеди и ще покажат снимки ,които имат.
от nextvasko » пон май 31, 2010 5:47 pm
Имам 2 велосипеда, Sprint Apolon и Sprint Delta, карам почти всеки ден.

Прикачен файл

New_SDC10128.jpg
New_SDC10128.jpg (101.79 KиБ) Видяна 17090 пъти

Прикачен файл

New_SDC10124.jpg
New_SDC10124.jpg (77.01 KиБ) Видяна 17090 пъти

Прикачен файл

New_SDC10120.jpg
New_SDC10120.jpg (85.49 KиБ) Видяна 17090 пъти
имам в гаража едно старо балканче от големите дамска рамка,чудя се дали мога да използвам рамката и да му сложа куп екстри като амортесьорна вилка скорости ново средно движение с 3 венеца усилени капли и да си го карам по чукарите. Аз и прди доста го дрънках по черни пътища.
от velsi » нед юни 13, 2010 3:41 pm
По принцип можеш, но е малко като "към това копче да пришием един балтон..."
от viking » пон юни 14, 2010 1:16 pm
има нещо такова ...ама стигнах до тук заради мн ровене по вело форуми, дето оплуюват всичко което не е драг и е под 500 лв. а е криза и пари няма.и си викам поне рамката ще си спестя тази моита е железо не е мръднала.харесах си една алуминиева ултра в метро без шок само с аморт.вилка за 215 мисла че си струва но... лудница
всеки вика че не са хубави . и така ама мн съм се зарибил нещо кара ми се по черен път не екстремно ама е така сред природата навътре по планините. Май ще си я купя пък ако стане нещо тя поне е лека може и да се бута и да се носи:). Ако направя балканчето ще си го карам а ултрата за гаджето да не се срамува:)
незнам само в старата рамка как ще се напаснат нова вилка и средно движение, с другото ще се оправя. Някой да пише ако е правил и знае.
от nihonjin » пон юни 14, 2010 2:13 pm
Карах една година Ултра докато не го откраднаха - нямам никакви оплаквания. Става дума за градско каране.
от nextvasko » пон юни 14, 2010 2:33 pm
viking написа:ама стигнах до тук заради мн ровене по вело форуми, дето оплуюват всичко което не е драг и е под 500 лв.

Правилно са ти казали по велофорумите, това Балканче става за вторични суровини.
от PCL82 » пон юни 14, 2010 9:21 pm
Като дете първото ми колело двуколка, на което се научих да карам нямаше спирачки и свободен венец. Педалите бяха директно зацепени с веригата за задната главина. Засилваш и вдигаш краката във въздуха.
Като искаш да спереш, подхващаш пак педалите и запъваш с крака. Естествено не ставаше за стръмни терени. Гумите бяха плътна гума. Никога не съм ползвал помощни колела докато се учех.

Второто ми колело беше червено балканче пони със удобна седалка с облегалка. Много стабилно колело, вярно, че веднъж счупих заварките на предната вилка, но през 90-те още се намираха чисто нови резервни вилки за балканчета. Гумите му изкараха 20 години. Караше се само на контра, защото ръчната липсваше.

Имам още едно пони виетнамско производство с две седалки и багажник пред педното клело. Това е пълно техническо недоразумение. Ще го разглобя за части да живне балканчето.

През 2000 година си купих маунтинкайк Ултра от метро. Оказа се много сполучливо колело, макар че не е карано много.
от Kirilpm » пон юни 14, 2010 9:26 pm
Да се впиша и аз Мифа,Диамант и малко Балканче.Мифата освен гуми друг ремонт няма лагерите са оригинални,главините още са с гумените семеринги.Така и така е тема за колела аз имам едно питане,някой може ли да обясни как да се изправят капли,ама прилично,всичките ми колела са с контра но балканчето има и предна спирачка и предната капла след един по сериозен удар сурка малко в накладките на спирачката.Ключе за натягане на спици имам,само чалъма не знам.
от PCL82 » пон юни 14, 2010 10:05 pm
Ако кривината е малка до няколко милиметра ще се спвавиш сам.

Взимаш една щипка за пране и я защиваш за вилката близо до каплата.
Тя ще служи за репер, по който да проверяваш биенето. Почваш да въртиш колелото и с помощта на щипката откриваш най-издадените места.
Виждаш на къде е изкривено и преценяваш от коя страна да натегнеш някоя спица и от коя да поотпуснеш друга. Важно е е като чукнеш по спиците да имат еднакъв или повтарящ се по определена схема звук. Ако не звънят добре са отпуснати. Играчка е и центроването става на няколко цикъла.

Това съм го гледал от чичо ми, който ми е центровал капли.

Спиците понякога са разтегнати или с повредена резба и трябва да се сменят. Важно е да се припилят отгоре, за да не пробият вътрешната гума и протектора ако са по-дълги.
от velsi » пон юни 14, 2010 10:24 pm
PCL82 написа:Важно е е като чукнеш по спиците да имат еднакъв или повтарящ се по определена схема звук. Ако не звънят добре са отпуснати.


Само моля те не прави това! :prayer:
от Kirilpm » вт юни 15, 2010 6:13 am
Мене ме е страх да не скъсам някоя,че са доста поръждясали,каплата бяга с доста..Аз съм гледал как един майстор върти гумата спира я разхлабва едните затяга срещуположните и така.
от null » вт юни 15, 2010 8:23 am
мога само да предложа "библията" за наплитане на капли
http://www.sheldonbrown.com/wheelbuild.html
от viking » вт юни 15, 2010 3:14 pm
Момчета взех ултрата. Модела е ултра спринтер черна = на крос спринтер. Мн е готино сега умувам как да си монтирам педалите, май трябва глух ключ а нямам :?
:roll:
от shotik » вт юни 15, 2010 4:03 pm
ето и от мен един материал

http://hasenchik.net/?page_id=127
от kendal » вт юни 15, 2010 7:45 pm
Shotik и аз имах чопър с вътрешни скорости ,и още го имам ,но съм му загубил осичката която сменя скоростите.Доколкото си спомням вадеше се лесно от главината, ако не Ви затруднявам бихте ли ми направили чертежче с въпросния детайл.
от mladkal » вт юни 15, 2010 8:33 pm
viking написа:Момчета взех ултрата. Модела е ултра спринтер черна = на крос спринтер. Мн е готино сега умувам как да си монтирам педалите, май трябва глух ключ а нямам :?
:roll:


не е "глух" ключ... На теб ти трябва от онези едно време дето се продаваха за "Балканче" или обикновен гаечен ключ, който обаче е взет на шмиргел странично и е изтънен, така че да влезе между педалаа и курбела.

Прикачен файл

педал.JPG
ей тук където съм заградил с червеничко има едни засечки, които се хващат с ключа и педала се завинтва за резбата на рамото(курбела) върти ми се нещо за обратна резба, но не съм убеден..нека Шотик каже, по вещ е във велосипедите, а и аз отдавна не съм се
педал.JPG (16.94 KиБ) Видяна 17174 пъти
Последна промяна от mladkal на вт юни 15, 2010 8:42 pm, променено общо 1 път.
от shotik » вт юни 15, 2010 8:37 pm
Лесно ще ти направя чертеж,но като че ли има разлика в резбата на различни серии от главините.Разглобвал ли си главината ,запознат ли си с чарковете вътре ?
Аз съм разглобвал и трябва да ти кажа ,че е много фина работа и трябва да се внимава много .Като опит може да направиш да вкараш спица в отвора на оста и да опиташ да навиеш,без да пресилваш и да разбереш дали е този размер резбата,ако не задържа и изпуска като опънеш ,пробвай с метчик М 2.5 мм ,също внимателно.
Аз ще развъртя оста на моето колело и ще я скицирам.А дали ще намериш верижката ,която е гъвкавата връзка между тази ос и жилото ?
от shotik » вт юни 15, 2010 9:12 pm
mladkal написа:
viking написа:Момчета взех ултрата. Модела е ултра спринтер черна = на крос спринтер. Мн е готино сега умувам как да си монтирам педалите, май трябва глух ключ а нямам :?
:roll:


не е "глух" ключ... На теб ти трябва от онези едно време дето се продаваха за "Балканче" или обикновен гаечен ключ, който обаче е взет на шмиргел странично и е изтънен, така че да влезе между педалаа и курбела.


Десния цензура е с десна резба и се върти по часовата стрелка ,а левия цензура е с лява резба и се върти обратно на часовата стрелка ,за да се завие към курбела.
Видях и педали с вътрешен шестогран на оста ,тъй ,че вече какво ли не може да се види и по велосипедите.
от shotik » вт юни 15, 2010 9:57 pm
kendal написа:Shotik и аз имах чопър с вътрешни скорости ,и още го имам ,но съм му загубил осичката която сменя скоростите.Доколкото си спомням вадеше се лесно от главината, ако не Ви затруднявам бихте ли ми направили чертежче с въпросния детайл.
[

Всики размери са в милиметри,за резбата на оста ,която влиза в главината не е нито М 2 нито М 2.5,може би е цолова някакъв размер.

Прикачен файл

P1150904.JPG
P1150904.JPG (164.06 KиБ) Видяна 17145 пъти
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “От всичко по малко”