Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Имам проблем с релето на компресора.Преди време като транспортирах хладилника,въпросното реле се "разкачи".След като го свързах наново компресора тръгна за миг и спря.Отворих релето и видях,че вътре е нагоряло,затова реших да го сменя с ново.При включването на хладилника,вече с новото реле,се появи лека искра,но въпреки това компресора проработи за миг нормално.След секунда започна да "бръмчи" по различен начин,сякаш по тихо.Спрях хладилника и реших да го пробвам след минута,две.При включването компресора отново не се чуваше да работи нормално.След малко се появи дим от релето и замириса на изгоряло.Отворих и новото реле.Вътре около намотката се беше разтопило.Каква може да е причината за това и има ли смисъл да пробвам и с друго реле?

Марката на хладилника е "Силезия",а релето е модел "РТК-X"-1,3А,220V.
Хладилника как го транспортира прав или легнал :roll:
Да вземе да качиш снимка на въпросното реле как си го "закачил" :? Така както представяш нещата "намирисват" на изгорярл компесор, но може би все пак си объркал "жиците" :cool:
За начина на транспорт също е добре да си кажеш :cool:
Хладилника го транспортирах легнал.Иначе за релето има два проводника-предполагам фаза и нула.Има ли значение тях как ще ги свържа към релето?
ivo911017 написа:Иначе за релето има два проводника-предполагам фаза и нула.Има ли значение тях как ще ги свържа към релето?

Такова ли е релето което се надява направо на компресора ?
Новото трябва да е със същия ампераж (1,3 А)
Изображение
hladnia написа:
ivo911017 написа:Иначе за релето има два проводника-предполагам фаза и нула.Има ли значение тях как ще ги свържа към релето?

Такова ли е релето което се надява направо на компресора ?
Новото трябва да е със същия ампераж (1,3 А)
Изображение


Да,релето е абсолютно същото.Новото е също 1,3А.
Нали си спазил посоката? То трябва да работи само право както е на снимката. Има и стрелка за тази цел.
Добре бе, hladnia, кажи на човека к`во да пра`и с тоя "Зил"! Стига го мъчи :-D
ivo911017 написа:Хладилника го транспортирах легнал.Иначе за релето има два проводника-предполагам фаза и нула.Има ли значение тях как ще ги свържа към релето?

Ето това е особенно важно на коя страна е лежал при пренасянето , ако тръбичките на компресора са били надолу са се напълнили с масло и при включването се създава неприятна маслена тапа на изхода която буталото не може да преодолее и мотора може да дефектира товари се защитата с пусковото реле :? Трябва да се проверят намотките на мотора и след това да се пробва с добро пусково реле и пак няма гаранция че буталото вътре не е заклинило :wink:
Те това му казват и в другия форум ... аз си мисля, че двигателя е претоварен в един момент /без да претендирам за познания в областта/. Хладния е професионалист, ма ни мъчи нещо? :?
Пичове,на мене също ми е интересно какъв е проблема на хладилника,но реших да го изхвърля.Няма да се занимавам повече с него. :wink:
Тук има пичове, които със сигурност са на "ти" с таз историческа техника и с радост биха споделили компетентността си, но не си уцелил пик на активност ... както всъщност и в другия форум ... Та не се отчайвай! Дерзай! ... продължавай да питаш, въоръжи се с търпение ... "ъпвай" ...
Mapek написа:Те това му казват и в другия форум ... аз си мисля, Хладния е професионалист, :?


Благодаря ти Марек за оценката.
Е имало и наблюдателни колеги, който забелязват кой иска да помогне, и кой само си чеша пръстите по клавишите .
1.Новите релета който се продават на пазара са с доста ниско качество от този модел,и една от причините е във него (липсват контактните пъпки ,не добре сглобено реле ,не оразмерен кантал на защитата,и др.)
2.Да при неправилен транспорт може маслото от компресора, да навлезе във изпарителя. НО това се нормализира след няколко тръгвания на компресора, това не е причина да увеличи тока (А) за да нагрява, и изключи токовата защита.

Както е описал колегата проблема.
Моето мнение е че:
Щом компресора работи повече от 2-5минути а не 10-30 секунди проблема е във релето.
Опитай със старото, ако не си нещо повредил вътре при отварянето, при разклащане трябва свободно да се движи котвата (желязната сърцевина) :?

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Електротехника”