• 1
  • 2
Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
Наскоро са купих евтина ел.резачка за дърва която няма да експлоатирам много но все някога ще се наложи да се заточва веригата .Бихте ли споделили опит как заточвате веригите си- принцип на работа ,ъгъл на заточване ,инструменти и всичко което е нужно да знае един начинаещ .Гледам че има няколко вида приспособления и машинки за заточване кое от тези неща е най подходящо за любителски цели?
ИзображениеКомплекта за заточване на STIHL е на изгодна цена но ще върши ли работа и за други вериги освен тези на STIHL? Струваме ми се че за работа с него е нужен опит !?
------------------------------------------------------------------





ИзображениеИнтересното е че този комплект е по скъп от STIHL това означава ли че е универсален и по добър?
------------------------------------------------------------------




Изображение
ИзображениеДали пък уреди като тези на са по удобни?
-------------------------------------------------------------------------------


Може би най лесно става с машинка за заточване:Изображение
но какви са предимствата и недостатъците на подобен метод –струва ми се че така се съкращава живота на зъбите на веригата ?
Най-добре е с пилата на Щил,всичко друго е бошлаф, Цял живот точа вериги :-D
Във всеки голям строителен супермаркет има такава услуга за заточване на веригите, последно като заточвах ми взеха 2лв. Мен ме устройва, рядко режа и аз.
Е,да ама веригите се закаляват на заточването от машината и не всеки точи хубаво.Има такава на Лидъл за 55лв дори мислих да я взимам ама качеството на дисковете ме разколебават...
От заточване на машина по скоро да се разкалят,а не закалят от нагряването. Мисля, че невъзможно за 5-6 секунди да се загрее толкова, че да се разкали зъба. Всеки си преценява какво му е нужно, машина или на ръка. :partyman:
Верига точа с пила само в гората . Иначе си ги нося на машинно . Че съкращава живота машинното точене е ясно но една нова верига за моята Хускварна струва 20 лева .
profesionalist_wood написа:Най-добре е с пилата на Щил,всичко друго е бошлаф, Цял живот точа вериги :-D

Четейки това ръководство за заточване http://napravisam.net/?p=17911 възникват няколко въпроса :
Подходящ ли е този комплект за видове вериги различни от Щил ?
Явно стъпката на веригата и ъгъла на заточване може да са различни за различните резачки – и трябва да разберем притежаваната от нас верига с каква стъпка е ,и съответно какъв диаметър пила ни е необходима!А същото се отнася и за ограничителя на подаването!
Ъглите на заточване се подържат само от маркировката т.е. определянето на ъглите 30° и 90° е само „на око” при което след определено време може да доведе до промяна на ъгъла или дължината на режещите зъби!
Доколкото разбрах ъгъла на заточване на вериги Орегон е 35°.Така че комплекта на Щил май няма да е подходящ!?


Струва ми се че с това приспособление Изображение се постига доста по добра прецизност при заточването !?
http://www.youtube.com/watch?v=oGfV9BtohXk&feature=player_detailpage

И още един въпрос: Интересно ми е дали когато веригата бъде занесена на машинно заточване майсторите ще се погрижат и за Изображение ограничителя на подаването :?
Заточващото устройство лък(от последния пост) е най-доброто от показаните. Може да спазите до някъде ъгъла и работи с всякакви пили в зависимост от това каква машина имате. Отделно че в гората ток няма. Най-хубавото е стенда по магазинчета и сервизи, заточването струва 2-4 лв. Наистина така се отнема малко повече, но машината прави корекция на вашите грешки при заточване на ръка. На стенда се точи с два/три леки натиска на зъб, така се пази и веригата. Наистина има значение кой я точи. Хубавите стендове струват 600+ лева и за това ги има само по сервизите. Аз въпреки че режа от дъжд на вятър по малко имам винаги още една наточена верига. Веригите не са толкова скъпи, струват 0,35-0,50 лв за прешлен според стъпката, марката на веригата и магазина. Прешлен е това което влиза в шината. За повечето машини веригата струва 18-24 лв. Някои марки вериги са доста "по-меки" и се изтъпяват по-бързо, но няма да изпадам в подробности.
Ограничителя на подаването се запилва според износването на зъбите иначе в един момент ще стане по висок от режещите зъби .
Обаче вярно ли е,че цената на веригите на спарки били 50лв!? Аз си купувам на щил,канадско производство за 20лв.
profesionalist_wood написа:Обаче вярно ли е,че цената на веригите на спарки били 50лв!? Аз си купувам на щил,канадско производство за 20лв.

Зависи от къде я купиш, ако дойдеш да ти отрежем от рулото Stihl ще ти струва ~20 лв.
dragozow написа:Заточващото устройство лък(от последния пост) е най-доброто от показаните. Може да спазите до някъде ъгъла и работи с всякакви пили в зависимост от това каква машина имате.

И на мен ми се струва че е най доброто за домашно ползване , на клипа не е показано но гледам че на устройството има и правоъгълни процепи и предполагам че са за плоска пила за изпиляване на височината на ограничителя и би трябвало да не се ползва шаблон .Предполагам че към устройството има и инструкция за ползване на български?
sek.1 написа:Ограничителя на подаването се запилва според износването на зъбите иначе в един момент ще стане по висок от режещите зъби .

По дълбокото запиляване – по голяма производителност!Но пък не трябва да забравяме и за вибрациите и отскачането на триона !
При по малка дълбочина на рязна т.е.по висок зъб – триона се движи по леко и има малко вибрации. Запиляване без шаблон не се препоръчва ,зъба може да бъде изпилен много ниско а това ще доведе до влошаване на точността на рязане, повишаване на вибрациите и повишен риск за отскачане на триона.
Има дори шаблони за изпиляване на зъба според вида на дървесината – мека и твърда.
Изображение
agj написа:
dragozow написа:Заточващото устройство лък(от последния пост) е най-доброто от показаните. Може да спазите до някъде ъгъла и работи с всякакви пили в зависимост от това каква машина имате.

И на мен ми се струва че е най доброто за домашно ползване , на клипа не е показано но гледам че на устройството има и правоъгълни процепи и предполагам че са за плоска пила за изпиляване на височината на ограничителя и би трябвало да не се ползва шаблон .Предполагам че към устройството има и инструкция за ползване на български?

Има картинки с обяснения кое как. Като го сложиш на шината и погледнеш картинката става ясно.
В крайна сметка ще се ориентирам към машинно заточване,не че толкова ми се иска а защото нямам друг избор!Оказа се че резачката ми е някакъв модел на който задвижващото зъбно колело на веригата в изключено положение не превърта изобщо, вътре имало някакъв съединител който не позволява свободно въртене ,така че няма как да движа веригата по шината за да я заточвам с какъвто и да било прибор или дори само с пила . :sad:
agj написа:В крайна сметка ще се ориентирам към машинно заточване,не че толкова ми се иска а защото нямам друг избор!Оказа се че резачката ми е някакъв модел на който задвижващото зъбно колело на веригата в изключено положение не превърта изобщо, вътре имало някакъв съединител който не позволява свободно въртене ,така че няма как да движа веригата по шината за да я заточвам с какъвто и да било прибор или дори само с пила . :sad:


Вероятно няма никакъв съединител, а ключа за включване освобождава предпазната спирачка и при изключен бутон тя е задействана. Пробвай да превъртиш веригата при изключен щепсел и натиснат ключ за пускане.

Относно заточването, аз точа 2...4 пъти с пила с приспособлението от първата снимка на първият пост и след това на машина в сервиза за корекция на геометрията на зъбите и те така.

Посочи марката и модела и ще бъдем по-конкретни в съветите.
bigdragon написа:
Вероятно няма никакъв съединител, а ключа за включване освобождава предпазната спирачка и при изключен бутон тя е задействана. Пробвай да превъртиш веригата при изключен щепсел и натиснат ключ за пускане.
Посочи марката и модела и ще бъдем по-конкретни в съветите.

Благодаря за съвета !
Точно по този начин се движи веригата напред ,малко стегнато но се движи ! Може би наистина има съединител ,защото при движение назад претраква нещо вътре ,но по важното е че се намери начина за превъртане!Марката и модела е RAIDER RD-ECS09 http://www.onlinemashini.bg/reza4ka-elektri4eska-400mm-16-2000w-raider/3638,стъпка на веригата е 3/8 inch ", но ъгъл на заточване не е посочен в тех.параметри :?
По-разбирате. Предполагам, че и това е метод на заточване. Така ли е?


Сам си отговарям, че е за заточване. Какво мислите? Много по-лесно и по-бързо е от всички други заточвания досега, но дали е ефективно?
Последна промяна от bulhomes2 на пон окт 08, 2012 9:59 pm, променено общо 1 път.
Като му видях цената и ми мина всякакъв интерес
цък
Има го и в България, но е скъпо. Уж върши работа, колко е вярно трябва да каже който го е ползвал. Устройството лък е достатъчно за полеви условия, ако си носите и резервна наточена верига няма да се занимавате със заточване.
  • 1
  • 2

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Металообработване”