Водни помпи, хидровори, ВИК, канали зация и др.
Здравейте! Имаме проблем в блока. На 3 години е сградата и сега лъсна една голяма измама или нещо друго :) Общия водомер долу не е засичан от 4 месеца и инкасаторката казала, че имало 800 кубика за лятото в плюс от тези засечените от апартаментите! Тази схема е вървяла до сега и се чудихме откъде в сметките ни идват повече пари всеки месец. Било е от това, но всеки месец сумата е била малка явно и никой не се е занимавал. Апартаментите са около 20 - има редовни живущи, няколко наематели и едни офиси долу в които има само 1 доктор + един апартамент скалъпен до офисите, който го държи строителя на кооперацията и го дава под наем. Сега му звъняхме на него и каза, че си имало водомер там и явно се плаща. Някои апартаменти дори не се обитават. Долу има и хидрофорна помпа след водомера. Аз слизах там да видя също - показва 4800,00 грубо. Сега, не можах да го разбера и ако може някой да ми помогне и с него. Как показва толкова, като ние само имаме 500 кубика от началото? По друг начин ли отчита главния? И нищо не се върти там при него, само като се пусне хидрофора почва да върти стрелките. Мислех, че като общ трябва да не смогва да върти ... Да не би да трупа порядъци някакви като мине лимита от 99 999? Разбрах, че засече ли се веднъж се разпределя по хората автоматично и край, но този път ще е огромна сума на всеки. После идват разправиите и раследването, но вече е платено, вместо да се изчака и да се види проблема първо. Така разбрах, че действат ВИК. Имали ли сте такъв проблем или ако не, знаете ли как се действа? За мен ако разделя тези кубици както са по 200 на месец, за четирите месеца илзиза, че ако средно всеки изразходва аколо 15 кубика, поне 15 апартамента трябва да не плащат, а това са почти всички едва ли не :) Или пък ако е само от 1 място излиза, че някой дава водата на макс по половин ден всеки ден в месеца почти, по мои сметки, което пак е някакъв абсурд. Или пак 1 човек да е оставил водата на някакво стабилно средно-ниско ниво откакто е построен блока и да си тече така винаги :) Няма и видими течове, нито да чуваме съседи да помпят постоянно вода, понеже всичко се чува тука :toimonster: Извинявайте за дългия пост, дано не ви отегчи ... Ако съм объркал нещо моля за извинение/поправка.
Има голяма вероятност досега общия водомер да не е засичан! Относно въртенето - хидрофора има разширителен съд и когато падне налягането в него , чак тогава се включва помпата да допълни съда и съответно да вдигне налягането - именно затова върти само когато работи хидрофора! А относно показанията - прочети какво пише на водомера или направо дай снимка за да ти кажем в какъв порядък отчита!
На мен ми е познат тоя филм на ВИК :lol: ,първо не отчитат общия така че вие не можете да хванете сметката , има неотчетени :roll: После идват тия които ги няма и те си плащат , и втори път общата вода още веднъж :finga:
И така до следващия път , и сте винаги виновни :wink: Решение : Отваряте общия откъм филтровата решетка и вързвате пласмасова ивица която тормози турбинката и ще наваксате бързо :goodman:
Че в блока няма ли си всеки индивидуален договор с ВиК?
Както е с тока????
Съмняваме се, че някой(или няколко) няма партида и си ползва водата без да плаща, но като го намерим водомера ще е доста напред и ще плаща доста предполагам. Ще говорим другата седмица в отдела ако може да ни кажат кой всъщност плаща в блока и кой не по апартаменти. Много странна и неприятна работа. И аз това прочетох, че инкасатора пише 0 на тези дето ги няма, после добавя липсата към всички и другия път като намери човека му записва неотчетеното, но не пише минус да се разпредели на всички и да си върнат надплатеното. Но при нас съм виждал, че инкасаторката пише на всеки като го няма някаква стойност близка до последната, а не 0. Общия водомер е хубав за ВИК, но създава големи ядове вътре в блоковете явно. Трябва да се съберем тука хората и да видим какво ще става. Лошото е, че има няколко наематели гръцки и турски студенти и собствениците ги няма и няма как да видим тия водомери кой какво прави. Надявам се справката в клона на ВИК да ни улесни с това кой плаща и кой не, предполагам, че ще ни кажат. И все пак за 4 месеца 800 кубика ми се виждат нереални да са в плюс ...
Има едно положение, когато допълнителното разпределение е над 20% от отчетеното ти потребление на жилището, вик е длъжна да ви уведоми писменно и вие /представителя на етажната собственост/ мисля че беше 7 дневен срок да поискате вик да сформира комисия за установяване причините за разликата. Това беше по Наредба номер 4 от 2004г. за условията и реда за присъединяване на потребителите и за ползване на водоснабдителните и канализационни системи. Прочети я, би трябвало да я има на сайта на дружеството ви. Обикновено вик заявяват че са отговорни само до общият водомер, след него водомерите са проблем на собствениците си, това беше до скоро така. но с последните изменения на наредбата вик е длъжно да ги проверява и ако има неотговарящи на условията се начислява служебно водоползване.
Във вашият случай ако сте изпуснали срока за възражение, атакувайте че не са ви уведомили писменно за голямата разлика, разликата я вижте по бележките които издават на касите при плащането на вода. Ако е над 20% сте в правото си. ВИК може да не ви обърне внимание, тогава жалбата ви трябва да е до ДКЕВР, и ефекта върху вик е учудващо добър.
Общият водомер трябва да се засича всеки месец !!!

П.П. Този път съм го минал и вече две години нямам допълнително разпределение.
Има и друг начин, правите общо събрание и вземате решение и пишете протокол. Решението е следното ако има разлика от абонатните водомери и общия разликата да се разпределя на не засечените абонати. Ако са изразходвали повече на следващото засичане ще се изравни ако са ползвали по малко пак ще се изравни в течение на времето. Няма да имате разпределена вода.
По този начин никога няма да има двойно плащане на едно и също количество вода. Този протокол се представя във ВиК и те са длъжни да се съобразят.
Оказа се някакво объркване. Общата вода е само с няколко кубика повече, откри се един водомер който не бил засичан. Но от там се черпело много малко така или иначе. Пак добре, че няма да има проблеми :supz:

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Водоснабдяване и канализация.”