Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Здравейте, наскоро ми изгоря трафа на зарядното за акумулаторна бормашина. Батерията е 18V 1,2A , та въпроса ми е с какъв ток трябва да я зареждам и колко време , преди се зареждаше за 1 час и 30 мин. Иначе на зарядното пише изход 18V 2A , това значи ли че трафа е 18V 2A ? Бях взел траф 24в 1,5а сложих го почна да зарежда ама доста загря заредих първата батерия сложих втората и платката на зарядното изпуши ,диодите които изправят тока прегряха и дадоха на късо добре че, го видях и изключих та спасих трафа. Имаше два светодиода май са изгорели червен/зарежда/ и зелен /заредено/ . Сложих други диоди но пак загрява трафа и диодите всичко пари.
Утре мога да кача някоя снимка да разгледате платката и трафа
Последна промяна от vancho20 на пон сеп 10, 2007 11:40 pm, променено общо 1 път.
Каква марка ти е бормашината? Имам едно зарядно Ейнхел на 18В, мога да ти го подаря.
velsi написа:Каква марка ти е бормашината? Имам едно зарядно Ейнхел на 18В, мога да ти го подаря.


Budget e бормашината
ето малко снимки на обекта

Прикачен файл

DSC00866.jpg
DSC00866.jpg (66.47 KиБ) Видяна 6920 пъти

Прикачен файл

DSC00865.jpg
DSC00865.jpg (61.39 KиБ) Видяна 6920 пъти

Прикачен файл

DSC00864.JPG
DSC00864.JPG (65.3 KиБ) Видяна 6920 пъти

Прикачен файл

DSC00863.jpg
DSC00863.jpg (68.96 KиБ) Видяна 6920 пъти

Прикачен файл

DSC00862.jpg
DSC00862.jpg (62.21 KиБ) Видяна 6920 пъти
а ето и трафовете

Прикачен файл

DSC00868.jpg
DSC00868.jpg (64.41 KиБ) Видяна 6914 пъти

Прикачен файл

DSC00867.jpg
най в дясно е оригиналния той е изгорял, в средата е този с който изпуши платката 24в 1,5а .
А в ляво е 24в 0,5а
DSC00867.jpg (72.71 KиБ) Видяна 6914 пъти
Изгорял ти е греца, защото като си свързал траф с по-голямо напрежение е протекъл и по-голям ток.Щом си го изгорил имай в предвид, че и останалата част на зарядното е отишла по дяволите.
За да си направиш ново зарядно ти трябват:
-траф 20-24V/2А
-стабилизатор на напрежение( за готови китове виж тук:
www.hobbykit.dir.bg/bulgarian.htm -кит номер 1007
www.hobby.neomontana-bg.com/ -стабилизиран изправител номер:5,6,8,9,11)
-охлаждащ радиатор (площа му зависи от вх. напрежение, като при 24 волта трябва да е поне 150 кв.см.В тоя случай една алуминиева пластина 8 на 8 см. с дебелина 2-3мм би била напълно достатъчна)
Тия китове съм ги пробвал вършат работа. А относно входното напрежение то трябва да е по високо от това на батерията за да може да зарежда.
от китовете ще си правя сега на неомонтана стаб. изправ. лабораторен 7
14v и 1/10 от амперчасовете на акумулатора.Примерно за 40Ah -4A заряден ток. :wink:
krasiorocknroll написа:14v и 1/10 от амперчасовете на акумулатора.Примерно за 40Ah -4A заряден ток. :wink:

И аз по принцип така съм чувал 1/10 или 1/5 от амперите на акумулатора трябва да е тока .
А колко време е необходимо за зареждане?
При зареждане с ток 1/10 от капацитета на акумулатора необходимото време е около 14 часа.Тъй като акумулатора ти издържа на ускорено зареждане може да го заредиш с ток 600mA за около 3 часа.
ELEMENTAL написа:При зареждане с ток 1/10 от капацитета на акумулатора необходимото време е около 14 часа.Тъй като акумулатора ти издържа на ускорено зареждане може да го заредиш с ток 600mA за около 3 часа.

И аз така мисля,,снощи пробвах с 0,5 ач траф и зареждах около 2 часа и половина и започна леко да се затопля батерията след втория час .
Сега ще пробвам с другата батерия за повече врене да видя дали ще изключи след като я зареди. Преди изключваше !
Опитай с 600ma и ще видиш резултата :wink:
Като е издържал заряден ток 2А преди, не виждам какъв проблем ще е да издържи 600mA сега акумулатора.
E 2A не съм и пущал 1,3А зареждаше с 1,5А траф .
Незнам с оригиналния траф с какъв ток се е зареждала и с колко волта.
Ако е бил 20-21 волта на 2А.
Обаче с 1,5А 24в траф видя зор зарядното.
Следобед го тествах с 0,5А 24в и зареди втората батерия за 2 часа, е небеше разредена напълно . С него добре работи зарядното леко загрява греца ама си бачка нормално и май с него ще го сглобявам.
Оригиналното ти зарядно е 2А.На 24 волта е видяло зор, защото е протекъл доста по-голям ток.Регулиращия транзистор се е нагрявал доста
повече от нормалното, диодите от греца също и най-накрая са пробили.
Сега да разбирам ли, че на оригиналното зарядно си му вързал пак 24волтов траф , ама този път 0,5 амперов?Ако е така май пак ще има фойеверки.Това, че
трафа е оразмерен за 0,5А не значи, че дава максимално толкова.Всъщност съпротивлението на вторичната намотка на трафа е много малко което значи, че трафа може да даде мноого по-голям ток, но това ще му е*е мамата.Ако използваш същия грец като този даден на снимките и той грее значи тока който протича през зарядното е доста по-голям от 500 милиампера.По-скоро има стойност от порядъка на 1,5-2А.
Най-добре си измери тока при зареждане на напълно разреден акумулатор и ако е по-голям от 0,5А си смени трафа с по-мощен.А на греца по-добре монтирай някое радиаторче, че виж пак изгорял.
Тока съм го мерел и при разредена батерия е около 0,7 - 0,8 А а когато наближи да изключи е около 0,3 и още пада
Засега бачка и така ще е повече няма да купувам трафове,щото ще ми излезе колкото една нова бормашина с две батерии.
Здравейте и аз имам проблем с зарядното на винтовера,откраднаха ми го .Винтовера ие марка ELEM TECHIC PRT1800BC2B на 18 v не знам как да си направя зарядно .Моля дайте идея на един начинаещ .
Благодаря ви !!!
здравейте
нов съм и това ми е първия пост
на темата - аз лично съм страшно доволен от това
http://rchobby.bg/product_info.php?products_id=394

НЕ СЪМ ДИСТРИБУТОР имам го като подарък от човек който постоянно си пазарува от щатите

зарежда всичко каквото си помислиш - ограничението е MAX 5А (реално дава 4,8) - и това се наложи да проверя
Хаха, 20,99 долара с безплатна доставка от eBay = 95.32 лв в този сайт!
Скъпо идва това зарядно ако ще се използва само за винтовер .

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Електротехника”