Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Здравейте всички!
Имам следния проблем. Вече няколко месеца от закупуването на бойлера(ТЕСИ хоризонтален 80л) той си работи безпроблемно и ето че миналия ден изненада- няма топла вода. Отворих капака и гледам изключила термичната защита.
Въпроса е следния:бойлера работеше няколко месеца почти на най-високотемпературния режим и нямаше проблеми.Сега върнах малко терморегулатора и от тогава ми изключва вече втори път.
Може ли някой да ме светне защо става така като при това никога скалата със стрелката на самия бойлер където показва ориентировъчната температура не е преминавала в широкия червен сектор, сиреч всичко е както трябва пък защитата изключва :?
Смени терморегулатора.Не изключва и ти сработва защитата.
unisex написа:Здравейте всички!
Имам следния проблем. Вече няколко месеца от закупуването на бойлера(ТЕСИ хоризонтален 80л) той си работи безпроблемно и ето че миналия ден изненада- няма топла вода. Отворих капака и гледам изключила термичната защита.
Въпроса е следния:бойлера работеше няколко месеца почти на най-високотемпературния режим и нямаше проблеми.Сега върнах малко терморегулатора и от тогава ми изключва вече втори път.
Може ли някой да ме светне защо става така като при това никога скалата със стрелката на самия бойлер където показва ориентировъчната температура не е преминавала в широкия червен сектор, сиреч всичко е както трябва пък защитата изключва :?


Провери терморегулатора дали работи-1. завърти го по посока обратно на часовниковата стрелка ; 2.точно преди крайно положение трябва да чуеш прещракване-изключване ; 3. завъртащ го по часовниковата стрелка и точно там където е изключил трябва да включи ; 4. след като стигне до края (максимална темпер.) връщаш ръчката обратно около 5 мин. по часовниковия циферблат.
При положение, че не чуваш прещракване терморегулатора наистина е повреден и е за смяна. Ако обаче работи - тогава за смяна е термозащитата.
Мое лично мнение е - ТЕСИ е лош избор!
С поздрави : Сезго
Какво да му гледаш,ако има сервизно обслужване наблизо обади им се нали е в гаранция –да се оправят.
mitcd написа:Какво да му гледаш,ако има сервизно обслужване наблизо обади им се нали е в гаранция –да се оправят.


Добър съвет. Послушай го и няма да сгрешиш. Може да има много причини за то изключване.
При сработване на защита задължително се вика сервиз!!!!
И колко много са тези причини поради които да сработи защитата че аз се сещам само за една.
Възможна причина №2 - Дефектна термозащита :wink:
Ако е от тези с кръглата биметална пластина в пластмасов корпус - много е вероятно именно тя да е проблема . Вече не помня боя на сменените лично от мен подобни "защити" .
Щом все още е в гаранционния срок - викай сервизните техници
:wink:
Само не разбрах защо никой не каза, че трябва да се провери температурата на водата когато изключва бойлера?!?!
За да се провери кое сработва грешно регулатора или защитата. Ами ако защитата сработва вярно, а терморегулатора сработва грешно?!?!?! А положението на датчиците за защитата и регулатора, ако не са поставени правилно?!?! А ако има нещо което допълнително охлажда датчика или нещо което допълнително загрява защитата?!?!
А налягането в бойлера?!?!
Има много неща които може да се направят „Направи си сам.”, но когато говорим за сработила защита на бойлер, май е по-добре да не рискуваме.
Palawnik написа:Само не разбрах защо никой не каза, че трябва да се провери температурата на водата когато изключва бойлера?!?!
За да се провери кое сработва грешно регулатора или защитата. Ами ако защитата сработва вярно, а терморегулатора сработва грешно?!?!?! А положението на датчиците за защитата и регулатора, ако не са поставени правилно?!?! А ако има нещо което допълнително охлажда датчика или нещо което допълнително загрява защитата?!?!
А налягането в бойлера?!?!
Има много неща които може да се направят „Направи си сам.”, но когато говорим за сработила защита на бойлер, май е по-добре да не рискуваме.

"Може ли някой да ме светне защо става така като при това никога скалата със стрелката на самия бойлер където показва ориентировъчната температура не е преминавала в широкия червен сектор, сиреч всичко е както трябва пък защитата изключва" Confused :? :?
ТОВА Е ЦИТАТ от написаното от питащият въпроса ? А също и това: " изненада- няма топла вода."
:wink:
И колеги бойлера си е един доста опростен домакински уред. Не търсете под вола теле! Вярно е че понякога "гърми" и то доста страшно - поне така съм чел в пресата- , но мисля че за да стане това бойлера трябва да е вързан не от електротехник ,а от "овчар" примерно ! :)

С уважение към всички: Сезго :prayer:
Преди около две години купих 80 литров боилер Теси със стъклокерамично покритие на казана и пет години гаранция рабтеше си добре докато преди няколко дена когато протече от горната страна на казана . От гаранционния сервиз ми казах че трябва да си запиша час за посещение от сервизен техник който да констатира повредата и да ми издаде протокол с който да върна в някакъв централен склад дефектиралия бойлер и да взема нов. Една бърза сметка показва че ако трябва да викам водопроводчик за демонтажа на дефектиралия и после за монтаж на новия и да търся транспорт да разхождам скапал се бойлер из цяла София разходите прескачат 100 лева та някой има ли представа за чия сметка трябва да бъдат тези разходи ?
За твоя сметка.
За демонтаж не ти трябва техник. И за монтаж всъщност не ти трябва.
Срещу транспорт ще имаш нов бойлер със срока на старата гаранция.
n_a написа:И за монтаж всъщност не ти трябва.

Много фирми отказват да признаят гаранцията, ако не е монтиран от сервизна фирма.
[quote="Palawnik]Много фирми отказват да признаят гаранцията, ако не е монтиран от сервизна фирма.[/quote]
кои фирми? TESY ли?
В наше село, при желание от наша страна сервизния техник да монтира, за да важи гаранцията, ни казаха : "Ха-ха-ха! Нямаме време да се занимаваме с такива работи! Закачете си го и със здраве си ползвайте!"
Точно за Теси, не съм имал проблем с гаранц. след мой монтаж.
И аз си задавах същите въпроси, ама вярно са написали колегите.
Идват, състяват протокол, откачаш, караш на Бистришко шосе (поне беше), дават ти нов. На мен ми дадоха някаква др. марка - уж по-хубав, ако това на хартиения етикет изобщо е марка - изкара 2-3г. и протече, но все пак 1-2 след първоначалната гаранция.
Някой по-горе каза - гърмят. Имам чувството, че е невъзможно - ок. 0,5 мм им е ламарината - сам го вдигам!!! Боклуци... :x
Днес взех от склада на бистришко шосе новия бойлер вътре имаше поне стотина протекли и върнати бойлера :shock: монтажа и демонтажа не ми е проблем дано само издържи повече от предишния защото две години са нищо за бойлер . Бойлер от старите български издържа при мене 27 години в моента съм вече 11 години с емайлиран варненски без никъкви проблеми просто фирма Теси ме загубиха завинаги като клиент.
... просто фирма Теси ме загубиха завинаги като клиент..."
Споко, бойлерите сега са бързооборотна стока, за някое време, ще минеш всичките марки...
W123 написа:И колко много са тези причини поради които да сработи защитата че аз се сещам само за една.

... и още лоша връзка около нея или недобър неин контакт поради което грее и сработва без водата да е прегряла.

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Електротехника”