• 1
  • 2
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
qkimov - помощник
Темата започва да подхожда на раздел САНИРАНЕ, но да попитам все пак: може ли вместо да слагам 5см стиропор на стените, да сложа примерно 2 или 3см фибран? Другото което искам да питам е дали няма да започне да се образува мухъл върхи фибрана в последствие, понеже знам че не е паропропусклив. В момента на една от външните стени има ужасен мухъл който след изолацията (и съответна обработка преди нея) ще остане под нея.
Договорих се с хазаите да подменя дограмата с PVC за тяхна сметка, като ми отбиват от месечния наем.

При така стеклите се обстоятелства, дали би имало нужда да подменя радиаторите с по-мощни, както и тръбния път до последния радиатор?

Благодаря за вниманието!!!
vrangelov - специалист
Здравей,
Доста ти е интересен казуса и си мисля, че определено имаш нужда от специалист, а не от форум. Тъй като обаче тук е форум ще си позволя и аз да си дам мнението. :lol:
qkimov написа:
може ли вместо да слагам 5см стиропор на стените, да сложа примерно 2 или 3см фибран?
Топлопроводимостта на EPS и XPS е приблизително еднаква и 3 см. от единия, въпреки двойната цена на кубик, не могат да заменят 5 см. от другия.
qkimov написа:
Другото което искам да питам е дали няма да започне да се образува мухъл върхи фибрана в последствие, понеже знам че не е паропропусклив. В момента на една от външните стени има ужасен мухъл който след изолацията (и съответна обработка преди нея) ще остане под нея.
Ако искаш добър микроклимат, сложи си външна изолация и отоплявай редовно. По сегашните стандарти са ти необходими 8 или повече сантиметра EPS или каменна вата. Ако ли не, минерална вата на тавана, мисля би се отразила положително, но според мен, не би премахнала мухала. Новата пластмасова дограма също ще го засили, но ако проветряваш редовно, би трябвало да нямаш проблеми.
qkimov написа:
При така стеклите се обстоятелства, дали би имало нужда да подменя радиаторите с по-мощни, както и тръбния път до последния радиатор?
Може и да не се наложи смяна на радиаторите, но май тръбния път ще трябва да го смениш. Имам някакви спомени, че фи 16 е достатъчно за за 4 или 5 kW(при 80/60 или 90/70). При теб обаче вероятно е фи12(ако стената на тръбата е 2мм.). Написаните от теб 8,5 kW от някоя таблица ли ги извади или хазяите така ти казаха!?!

Не си мисли, че те разубеждавам да си правиш ремонта, както си си намислил, или че те критикувам. Само изразявам мнение.


Поздрави!
qkimov - помощник
Хич даже не ми е минало през акъла че някой ме критикува или разубеждава. Всичко написано до тук от теб и колегите по-горе е само в плюс за мен. :prayer:
Специално за мухала и нужната обработка за отстраняването му съм разговарял с 2-3 познати (клонящи към приатели) и съветите и идеите които ми дават са само временно решение. За това и питах ако го запечатъм с изолация дали пак ще се настани при нас. Напълно съм съгласен за външна изолация, но просто на този етап нямам възможност да я направя. Апартамента е на 8-я етаж и е почти изцяло външен, за което трябва да викам група която да се беси от покрива. Цените които варират са от 25-35лв на квадрат (която за мен е нормална но непосилна).
Мощноста на радиаторите сметнах въз основа на таблица с киловати и размери от сайта на фирма КОРАДО (имам в предвид радиаторите). Тръбния път е външно 16мм а вътре сигурно е 12мм., но така или иначе ще го сменям.

П.П. Как ви се струва варианта на стиропор с дебелина 5см, а върху него вместо шпакловка (понеже не съм голям майстор) да залепя и прихвана с дюбели листове гипсокартон? Фугите мога да ги шпакловам безпроблемно. Както писах имам познати майстори, но са прекалено ангажирани за да ги занимавам, а тогава когато са свободни за мен ще бъде късно.
На тавана мисля да сложа 4см стиропор и върху него да лепна таванки вместо шпакловка.
Поздрави!!
vrangelov - специалист
qkimov написа:
Специално за мухала и нужната обработка за отстраняването му съм разговарял с 2-3 познати (клонящи към приатели) и съветите и идеите които ми дават са само временно решение. За това и питах ако го запечатъм с изолация дали пак ще се настани при нас. Напълно съм съгласен за външна изолация, но просто на този етап нямам възможност да я направя. Апартамента е на 8-я етаж и е почти изцяло външен, за което трябва да викам група която да се беси от покрива. Цените които варират са от 25-35лв на квадрат (която за мен е нормална но непосилна).
Напълно те разбирам за цената. За мухъла не мога да съм сигурен, но ще ти кажа какъв е принципът. За по-надеждни мнения ще трябва да попиташ в раздел саниране.
Мухълът се образува там, където има влага, топлина и слабо движение на въздух. Слабо движение на въздух има най-често зад мебели. Топлина. Той и на малко е доволен. Влагата. Тук е разковничето. Може да е външна или конденз. Външна е, когато нещо ти олива жилището и водата попива в стената. Малко вероятно, нали!?! Конденз. Това е когато топлият и наситен с влага въздух срещне студената стена. Колкото относителната влажност на въздуха е по-висока, толкова по-висока е точката на оросяване(колко да ти е студена стената, за да има конденз). Проблемът обаче е, че е много вероятно след вътрешна изолация мухълът да се премести от другата страна на изолацията.
qkimov написа:
Мощноста на радиаторите сметнах въз основа на таблица с киловати и размери от сайта на фирма КОРАДО (имам в предвид радиаторите). Тръбния път е външно 16мм а вътре сигурно е 12мм., но така или иначе ще го сменям.
Аз те питах, защото според мен е невероятно как си успял да прекараш 8 kW през 12мм сечение, но щом настояваш, ти вярвам.
qkimov написа:
П.П. Как ви се струва варианта на стиропор с дебелина 5см, а върху него вместо шпакловка (понеже не съм голям майстор) да залепя и прихвана с дюбели листове гипсокартон? Фугите мога да ги шпакловам безпроблемно. Както писах имам познати майстори, но са прекалено ангажирани за да ги занимавам, а тогава когато са свободни за мен ще бъде късно.
На тавана мисля да сложа 4см стиропор и върху него да лепна таванки вместо шпакловка.
На мен лично не ми се струва добре.


Поздрави
qkimov - помощник
Аз те питах, защото според мен е невероятно как си успял да прекараш 8 kW през 12мм сечение, но щом настояваш, ти вярвам.


Хич не съм за вярване. Писах че толкова би трябвало да са по таблицата и то при градуси на водата 90/70, а аз такава не потдържам. Казвам че работят защото бяха вряли през изминалия отоплителен сезон (неможеше да си задържа раката повече от 5-10 секунди). Изходната вода беше 60градуса а входната (в котела) бе 40. Мерил съм с термометар за такива му работи монтиран на метална изходна тръба от котела и може и той да ме е подвел.
В такъв случай май съм отоплявал с не повече от 4-5kw и може би от там ни е било и по-хладно (не студено). Когато работеше парното и жената решеше да пекне нещо във фурната, в хола ставахе ужасна жега и се е налаголо да отваряме прозорец или врата, но при нормални условия на експлоатация на парното, си беше хладно 18-19гр.
По същия начин когато трябваше да къпем малкия, включвах един конвектор на Теси и за 5мин.(буквално) ставаше 25гр.

Реално в 2 от 3-те стаи беше по-хладно(около18-19гр.)
Относно изолацията, кое не е наред (това за което питам) че е със стиропор или че мисля да го затворя зад картон?

Благодаря за помоща и отзивчивостта!! :partyman:
vrangelov - специалист
Съвсем грубо при режим 60/40 от един и същ радиатор би могъл да получиш три пъти по-малко топлина от режим 90/70. За сметка на това пък си изгорил три пъти по-малко дърва. :wink:
За да намериш точната мощност на радиаторите, погледни кой тип са и какви размери имат, после виж температурата на водата влизаща в тях и температурата на водата излизаща от тях(не гледай котела, сметни си ги радиатор по радиатор). Сега ти трябва температурата на въздуха в стаята и си готов да засечеш мощността по таблицата, която имаш. Честито! Тази мощност може да бъде леко смъкната от неправилен монтаж, но с малко, затова смятам да не пиша.
qkimov написа:
Относно изолацията, кое не е наред (това за което питам) че е със стиропор или че мисля да го затворя зад картон?
На твое място, бих го направил с каменна или стъклена вата. Ватата за стените трябва има някаква минимална плътност. Като цена излиза колкото EPS. Тази плътност се следи, за да не се свлече по някое време, а за таван се слага с възможно най-ниската плътност, защото там няма как да се смачка, гони се цена, която е по-ниска от тази на EPS(стиропора). Слага се и паропреграда от към стаята, а върху нея гипскартон. Дюбели не знам да се слагат на вътрешна изолация.
Защо не разгледаш съседните раздели!?! Сигурен съм, че ще намериш нещо интересно! Там има хора с огромни знания за изолациите.

Успех!
  • 1
  • 2

Тема "самоделна парна система-мнения и съвети" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: