Най - вълнуващия въпрос зимно време.
todor.dimitrov - напреднал
Здравейте,

предстои ми настройка на горелката за пелети и разучавам кой е най-ефективни модел на работа. Отоплителната система се състои от:
- буфер 200 литра.
- котел 25кВ с антикондензационен клапан на 65 градуса.
- горелка с вход за стаен термостат
- Подово отопление със стайни термостати и термозадвижки за всеки кръг.
- Бойлер 150 литра с управление на помпа.

Това което ме интересува е.
- На каква термпература да пали горелката и на каква да гаси.
- На каква температура да включва цирколационната помпа от котела към буфера. (Default 40)
- Как работи по ефективно горелката. На максимална мощност с гасене или модулиране и поддържане на зададена температура ?

Благодаря предварително за всякакви идеи и препоръки.
jabata - специалист
todor.dimitrov написа:
Това което ме интересува е.
- На каква термпература да пали горелката и на каква да гаси.
- На каква температура да включва цирколационната помпа от котела към буфера. (Default 40)
- Как работи по ефективно горелката. На максимална мощност с гасене или модулиране и поддържане на зададена температура ?

Благодаря предварително за всякакви идеи и препоръки.
Има много писано по-темата. Но накратко, колкото по-рядко пали и гаси толкова по-добре и по ефективна ще е. По-добре да гори непрекъснато и модулира, отколкото да пали и гаси. Това все едно да питате, кога е по-икономична колата, когато тръгваш и спираш непрекъснато, или когато се движиш постоянно... :-D
Иначе гледай котела да работи поне на 60 градуса. Под тази температура конденза е голям, а той влошава КПД-то, и намалява живота на котела.
todor.dimitrov написа:
Здравейте,
Сега си купи и монтирай едно контролерче за управление на буферния съд, освен ако горелката няма такава екстра, за да се възползваш максимално от предимствата на буфер в една система.
После сам ще разбереш, че горелката е най икономична, когато работи на номинал, а не в модулация. Точно това го осигурява буфера. Още едно предимство е, че не тръгва пак от нисък старт, а само добавя енергия, пак при номинална мощност.
Истината е някъде по средат амежду моето мнение и на jabata, но при отопление с подово буфера е задължителен, а там нещата са коренно различни.
Su-37 - специалист
Не са ли задължителни и помпа за подовото плюс смесителен вентил за него? Не ги виждам в списъка. Добре е буферът да е по-голям. 250 л се източват твърде бързо.
Истината е в модулацията по стайна температура с отделни термостати, които си "говорят" чрез приемник при котела, всеки командва ел. задвижка, плюс буфер 1500-2000 литра. С подово - прекрасно се получава. Ще пали по веднъж, най-много два пъти на ден според колко е студено. Хайде някой път може и да потрети, ама много рядко би се получило.

Постоянна работа в "модулация" означава постоянно горене. Постоянното горене е да кажем при минималната мощност. Тази мощност най-често е над 1 кг/час, но да кажем е толкова. Значи за 15-16 часа ще изгорим минимум 20-23 кг пелети. А с постановката отгоре котелът може да изкара и с 10 кг/ден, може и с повече, а може и по-малко. Няма как с постоянно горене на първа степен да имаме рекордно нисък разход. Хайде там изчаквания разни може да се понамали, но не и до равнището на по-скъпия и сложен вариант с прекъсвания и палене когато трябва на висок КПД. Зависи и какво се разбира под постоянна работа. За едни постоянно е след 17:00 часа при връщане от работа, а за други може да е 24 часа на ден.... за мен е второто. Така че и режимът на отопление е от значение като говорим кога и как да извлечем макс ефективност.
filmatoplo - майстор
Повечето ми клиенти имат стаен термостат ,един от тях направи сравнение ,дали ако горелката работи постоянно е по добре -сега кара на постоянно горене ,разхода бил еднакъв и комфорта по добър защото го няма това спадане и наваксване .Ползва само таймер .така си преценя .
filmatoplo написа:
Повечето ми клиенти имат стаен термостат ,един от тях направи сравнение ,дали ако горелката работи постоянно е по добре -сега кара на постоянно горене ,разхода бил еднакъв и комфорта по добър защото го няма това спадане и наваксване .Ползва само таймер .така си преценя .
Повечето имат стаен термостат, но имат ли повечето буфер, а са с четирипътен?
С буфер, нещата са други, знаеш.
Това за подово отопление.
idealist - специалист
filmatoplo написа:
Повечето ми клиенти имат стаен термостат ,един от тях направи сравнение ,дали ако горелката работи постоянно е по добре -сега кара на постоянно горене ,разхода бил еднакъв и комфорта по добър защото го няма това спадане и наваксване ...
Абсолютно вярно ! Писал съм мноого отдавна. Обаче хората не вярват, до като лично не се убедят. Въпросното правило важи за всякакъв вид отопление.
Su-37 - специалист
За който може да вдига градусите вкъщи за норматив и няма човек у дома преди края на нормален работен ден, постоянното горене е излишен преразход. Писал съм по-нагоре. Какво значи постоянно? За едни е 24 часа, за други 16, за трети 15 и тн.
Бързото вдигане на градусите с подово няма как да стане, с радиатори също е бавно, така че остават конвекторите. Значи конвектори стоплят въздуха, електрониката ги спира по постигната температура в стаите и от там поемат радиаторите (поддържат). Така може да се мине с 10-12 кг пелети за вечерта, вместо с 23-25 и повече при т. нар. постоянна работа, каквото и да значи тя. Тук най-вероятно хората ще искат и сутрин като стават да не дзиндзирикат от студ, така че предвиждаме и едно "припалване" от 06:30 до 08:00 часа. За ползващите сутрин само спалнята и тоалетната, без да обикалят из всички стаи, може да си настроят ел. нагр. уред с таймер. По-евтино излиза от топленето навсякъде с "котлето". Та плюс сутрешното запалване общия дневен разход би бил 12 + 5 кг = 17.
При постоянна работа на горелката и стремейки се към снижаване на разхода на гориво, разчитаме така да регулираме горенето, че тези 23-25 кг да ни стигнат от 7 ч сутринта до 23 ч вечерта (16 часа). Искаме да речем не повече от 25 кг за 16 часа. Лесно ще разделим първото на второто и ще получим 1,56 кг/ч среден разход. Имаме обаче едни задължителни 3-4 кг за темпериране на котела с прилежащите тръби и консуматори. Нека са 3 кг, които сме опаткали за 1 час докато греем супата, значи 22 кг (25-3) делено на 15 часа (16-15) дава среден 1,467 кг на час - постижимо.
Някои котли и камини имат "брояч" на изгорените килограми пелети. Нека клиентите не приемат изписаните там числа за чиста монета, защото практиката показва разминавания, които понякога не са никак малки. Щото някой ще си каже ооо, аз мога да работя с едно кило на час, какви са тези глупости 1,5 кг :shock: . Ами нека засече реално и да видим тези по-действителни 3,3-3,5 кв към консуматорите от 1 кг доколко ще успеят да поддържат гореща системата. Котела/камината - да плюс още малко, но зависи колко е голяма инсталацията. При някаква с 10 радиатори и 300 л материал, вариантът с припалванията отпада. Масово са по 12-16 до 20 kw радиатори.
Теории на вероятностите. Питнайси кила въглища са изписаха за глупости.
Тресе го предстартовата човека и пита. Като я подкара, ши са наиграй според джоба.
Андииииии, къде си бре? Тия новобранци та пунктират яко, едни сладкодумциииии.....докато не са сблъскат със зимата, пелетите, тока дет го няма, стинкити у жоба......
Аз сига съм като кучето-другуту лято ши си напрая колиба, а за сига- зимата далечи.
Su-37 - специалист
1 километър, ноо важното е че съм по темата. А какво има да каже по същество някой височайш високоуважаван сноб? Случайно да познаваш такъв :yawinkle:

Тема "Най-ефективна работа на котел на пелети." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: