Динамичният контролер си е много добър, но трябва да бъде комбиниран със стаен термостат, той няма функциите на такъв. Неговото място обикновено е в котелното. Днес трябва да получа Термовара, а монтажа се отлага за другата седмица, тъй като котелът закъснява. Ще пиша за резултата.
- 1
- 2
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
LazarGanev
- "Велик майстор"
17 мнения в "Термостатичен вентил TERMOVAR"
filmatoplo
- майстор
- Мнения: 17833
Форо -не можа да ми обясниш защо не хареса вентила
и защо не можа да направиш така че да работи циркулацията , значи и Ладомат няма да подкараш
за 4пътен вентил и контролер 100%.
foroforo
- напреднал
- Мнения: 23
Форо -не можа да ми обясниш защо не хареса вентила и защо не можа да направиш така че да работи циркулацията , значи и Ладомат няма да подкараш за 4пътен вентил и контролер 100%.
Не харесах вентила, защото за да работи нормално трябва да поддържам поне 70оС. На моята инсталация Ладомат не и трябва, т.е. за да има смисъл от такова нещо трябва да има голям буфер, който да пълня с ладомата. При мен котела не работи целодневно (с малки изключения). Пали се в късния следобяд и гори до полунощ, освен ако не е много студено - тогава дослягвам гориво. Ако монтирам буфер ще трябва да паля котела по-рано за да загрее буфера. Такава допълнителна инертност не е цел за моя случай. Аз предпочитам бърз старт и радиаторите да топлят 30мин след като котела е запален.
Въпрос към filmatoplo - как да накараме охлаждащия радиатор на автомобила (този на големия кръг) да отдава топлина преди двигателя да е загрял и термостата да е отворил. Ще ми бъде много интересно да науча ти как би подкарал циркулацията през него преди двигателя да е достигнал температурата на отваряне на термостата?

Не харесах вентила, защото за да работи нормално трябва да поддържам поне 70оС. На моята инсталация Ладомат не и трябва, т.е. за да има смисъл от такова нещо трябва да има голям буфер, който да пълня с ладомата. При мен котела не работи целодневно (с малки изключения). Пали се в късния следобяд и гори до полунощ, освен ако не е много студено - тогава дослягвам гориво. Ако монтирам буфер ще трябва да паля котела по-рано за да загрее буфера. Такава допълнителна инертност не е цел за моя случай. Аз предпочитам бърз старт и радиаторите да топлят 30мин след като котела е запален.
Въпрос към filmatoplo - как да накараме охлаждащия радиатор на автомобила (този на големия кръг) да отдава топлина преди двигателя да е загрял и термостата да е отворил. Ще ми бъде много интересно да науча ти как би подкарал циркулацията през него преди двигателя да е достигнал температурата на отваряне на термостата?
filmatoplo
- майстор
- Мнения: 17833
Тайна-много идеи ми откраднахте
.А ма ти защо си противоречи с монтажа на Термовара , след като знаеше че ще отвори след 70 градуса -и това няма да ти хареса като резултат
-защо тогава го сложи .Айде сложи го , ама тя системата не е само с термовара , (не слагам тук буфер) иска още нещо.Аз познавам хора които си махат диференциалния термостат от слънчевата инсталация -защото не включвал помпата рано сутрин когато слънцето изгрява , и защото след 18 часа слънцето още грее , това че диференциалния термостат сравнява температури -това не било важно
.
n.ganev
- майстор
- Мнения: 2085
От доста време се бях замислил за монтаж на трипътен вентил, но след публикуването на тази тема монтирах такъв. Работи добре бих написал перфектно и не ми е необходимо да поддържам температура от порядъка на 70гр. - при нормална работа на котела поддържам 65-66гр. / стоманен котел с присадена горелка за пелети/. Сферичният кран за който бях споменал, монтиран на байпаса ми дойдоха "дюшеш", но когато преправях инсталацията за пореден път преди година, това ми беше тъмен замисъл защото в този форум ако четеш както трябва може и да научиш много неща.
- 1
- 2
Тема "Термостатичен вентил TERMOVAR" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!
