Най - вълнуващия въпрос зимно време.
AntonBM - специалист
Задължително си сложи контрол на температура на връщащата се вода в котела. Стандартното решение е Ладомат, но същата работа става с терморегулиращ вентил. Ерато предлагат една серия EBSE TV60° с диаметри от Ф25 до 40мм , които са на цена към 240 лв. и в комплект с наличната помпа вършат същата работа.
Без този контрол не се надявай котела ти да достигне до нормална работна температура, а от там и да влезе в номинален режим на работа. Само в този режи котела дава проектното си КПД и мощност.
П.П. Когато го сложиш, ще се „родиш”. Горенето става по-добро и по-рядко ще чистиш котела. Сега предполагам, че го чистиш поне 2 пъти в седмицата или той се нуждае от толкова, но ти го чистиш по-рядко.

Лазаре, на място си го казал, по-долу! Този вентил и по конструкция и по действие е точно като автомобилният термостат.
Иначе съм съгласен със всички които са писали, че по-важно е да хвърлиш сили и средства, не в нов котел, а в топлоизолация.
Последна промяна от AntonBM(стар) на пет авг 19, 2011 8:45 am, променено общо 2 пъти.
LazarGanev - "Велик майстор"
Предполагам всеки знае как работи автомобилният двигател с повреден термостат - неравномерно, неикономично, слабо парно през зимата, а пък много малко хора проумяват нуждата от термостат на котела, което е същото.
lakosste - специалист
Аз си реших този проблем с изолация.Тя ще ти е нужна така или иначе затова по-добре заложи на нея както ти писаха по-горе.Температурата която потдържах беше 18-19 градуса а сега е около 25 градуса.Радиаторите ми са чугунени от старите системата е отворена била е гравитична но сега е с помпа и автоматиката ми е само термореле което включва помпата(моето е наглассено на 55 гр.)Това е поне минимума което трябва да направиш.

Тема "По-мощен котел. Какъв?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: