• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 335
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Тани - модератор
за 6-7 кръга по 100 метра + БГВ каква помпа да си взема или ще е по-добре две или повече по-слаби ? И как се управляват тези пусти трипътни вентили със задвижка? То с електромагнит е ясно!

Електронните помпи имат ли си вграден дебитомер/ Гледах скоро една Grunfos с дисплей и струваше около 200-230 лева , но как се управлява?
denuchi - специалист
това ще рече около 700 метра + 30-40 за бойлера. каква ще е тръбата 16 или 20. за бойлера по добре 20. уре ще ти кажа каква помпа. незнам несъм разглеждал разглобявал такива помпи но според нуждите си намаляват консумацията. утре ще ти кажа и това. че сега отивам на :partyman: . ЛЕКА ВЕЧЕР.
Тани - модератор
Тръбата е 16 мм! Благодаря ти предварително!А за бойлера е един цол.
Чаро - Акълия
Ако сложиш буферен съд последователно вързан на колекторите и балансираш добре системата хидравлично, няма проблем да затворяш кръговете напълно- разминаването ще е незначително. Не че има голяма разлика в цената на двупътнит и трипътните винтили. Но е по-просто. Това вече е въпрос на избор, но мисля,че по твоя начин е по-добре. Освен това има помпи, както ти писа денучката, които сами регулират дебита според съпротивлението. Като затворят няколко вентила, помпата сама се намалява.
Аз в момента преправям моята система така:
Термопопата вързана директно с буферния съд. Циркулационната помпа ще я вържа на контактора на сондажната, да се включва само когато ТП работи. А за подовото отделни щрангове трипътен смесителен вентил и помпа от буфера. . При мен проблема е , че циркулационната помпа на ТП е много мощна 2,5м3/ч и напор 35м! и харчи доста ток- върти постоянно, шуми.
А БГВ-то, в буфера ще пусна голяма серпентина, през нея от водопровода в ел,бойлера. Евентуално за дозагряване, ако има нужда. Много по-евтино излиза от бойлер със серпентина.

Но все пак мисля, че само с подово няма да можеш да регулираш стайната температура със затваряне на кръговете. Експериментирай.

Вентилите ги връзваш към стайни термостати. Те ги управляват по зададената от теб Т. Имай в предвид, че един вентил със задвижка е около 120-150лв. Стаен термостат най-тънко 40-50лв. Колектори с дебитомери- 540лв с 7 изхода. Това са цени от пролетта. Стайните термостати, ако ги вземеш програмируеми става голяма глезотиика... :)
Последна промяна от Чаро на пет ное 06, 2009 8:09 am, променено общо 1 път.
Тани - модератор
За буфер мисля първоначално да ползвам 200-300 литров бойлер от тези

http://www.sunsystem.bg/products.php?ac ... 36&lang=bg

След време , като(ако) си взема повече слънчеви колектори , които да подпомагат отоплението ще мисля и за по-голям буфер , който да ползвам и за акумулиране на топлина , когато е слънчево . Не знам обаче дали е приложима на практика тази идея и дали си заслужава инвестицията.

Защо не може да се регулира температурата само от подовото? Ако ТИ на помещението е добра, няма ли температурата на пода да е много близка с тази на въздуха и стените. Нещо от порядъка на 2-3 градуса разлика и при намаляване на дебита на подовото , то температурата да се вдига максимум 1-2 градуса? Или бъркам нещо?

И още един може би глупав въпрос - задвижката плавно ли регулира вентилите или само отворен/затворен?
Чаро - Акълия
Обикновените задвижки са он-оф. Мисля че лесно може да се преправи на он-1/2дебит (приблизително). Виждал съм задвижки с стъпално затваряне, ама са за терипътни смесителни вентили и с тях върви управление. Комплект без вентила са към 400-500лв. :shock:
Някой по-просветен може да каже.

Тия буфери и те са бая пара май?!
Аз моя го спретнах от бидон 1000л HPDE. Няма проблем до Т 50-60гр. Не съм го смятал просто ми попадна такъв за млко пари.
Ако си знеш топлинните загуби на стаите, можеш лесно да сметнеш твоя.
Аз моя го сложих за да го топля на нощна тарифа, а през деня само да циркулира топлата вода. Обаче ми е малък. И аз предвиждам соларки, а също и охлаждане със сондажната вода. Защо да не е приложима идеята. Тя е перфектна просто. При мен се получава така че при слънчев ден и спряно парно, вкъщи става горещо. Ако през това време "заредя" и бидона (може тогава да сложа още) и за през ноща....ееехеее :cool:

Регулирането на Т , не че е невъзможно, а излиза от границите на комфорта според мен. Поне при подово със замазка е така. При мен връщане назад няма, и затова си оставих отделни тръби за конвектори. Те така или иначе ще ми трябват за охлаждането.
Ето тук има и цени на буфери- http://www.dekamex.com/docs/PRICE-DEKAM ... 9-2006.pdf

И там малко .... като намалиш дебита и температурата пада, а не се покачва.
Последна промяна от Чаро на съб яну 10, 2009 5:21 pm, променено общо 1 път.
Тани - модератор
А мерил ли си до каква температура се загрява пода? За колко време се загрява ? Ако се загрява относително бързо има вариант за решаване на проблема ти. Може да му пуснеш вода от долната част на буфера и да върнеш топлината обратно в него. Дори ако имаш по-големи прозорци и директно слънчево греене може да си затопляш буфера по този начин. Другия вариант е да пуснеш конвекторите да въртят по-студената вода и по този начин да улавяш топлото и да го пращаш в буфера. Варианти много.

ПП линка не се отваря.
Чаро - Акълия
Сега трябва да се отваря- тъпата точка.
Еее чак да затоплям от подовото за в буфера няма да стане. Нали се сещаш, че пода за да е с Т28гр, Т на водата трябва да е=> 40гр примерно. Направи сметка за да вадиш вода 40гр, колко трябва да е горещ пода. Още не съм мерил пода и тези данни са примерни!!!Бавно се загрява и бавно изстива. Е са ще го измеря..
Все още нямам конвектори. Те и при Т на водата 25гр пак топлят!! Като ги сложа (засега имам един и ще го монтирам утре) ще мога да използвам буфера пълноценно!! да речем от 45гр , 1000л охладени до 30 са си 17квч ..... Щото сега само с подовото, като спадне Т на буфера под 40гр и си става хладно в къщи. Е сега си е и студенко навън , де..Щото до преди нова година над 38гр не бях пускал.
denuchi - специалист
аз се наех да смятам помпата. дотук добре ама неси казал каква мощност колко голямо помещение ще топлиш какви квадрати е. има двупътни и трипътни вентили с управление от 0-10 волта. регулирането е доста добро и почти може да се подържа дадена температура с точност. може да използваш и две помпи едната да върти ТП -буфер а другата кръговете в системата-буфер.
така че кажи каква мощност и колко голямо помещение, тръбата ясно 16-ска но за подово специално ли е или не.
Тани - модератор
http://www.bnns.bg/images/file/tech_buferi.pdf
http://www.bnns.bg/images/file/Buferni_ ... jateli.pdf
http://www.bnns.bg/images/file/tech_Solar_Boilers.pdf
http://www.bnns.bg/images/file/Boileri_ ... ektori.pdf

Аз съм се спрял на тези.

А иначе с нетърпение чакам резултата от експеримента с конвектора. Аз съм останал с впечатление , че водното подово е по-нискотемпературно от конвекторите? Ако е по-нагъсто насновано подовото дали няма да е необходима по-ниска температура на флуида?

denuchi , все още не съм направил една пристройка, която също ще трябва да се отоплява. А колкото до това каква мощност ще е необходима - то зависи от много фактори и ще ми е трудно да кажа отсега. Все пак термопомпата е 11,5 киловата, ако може това да е ориентир някакъв! Предварително ти благодаря за помощта!

А как става управлението на вентилите - колкото по-голямо напрежение му подаваш толкова повече отваря(затваря) клапана така ли?

честно казано не знаех че има различни тръби. Взех с алуминиева вложка , но не знам друго какво да гледам . Засега съм взел само 100 метра, а ще трябва да взимам още доста . Какво трябва да гледам и каква е разликата?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 335

Тема "Водно подово отопление" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: