• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 169
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
EmoZ - специалист
takezo написа:
joropet написа:
ллли отопление, към който са свързани четири радитора, два по 14 глидера(височина 50 см) за помещение от 40м2, Прилагам планллл
Е те това го е писал "бате ти" Жорето.

И на децата е ясно че H500 не дава 150-170 вата , но и това го пише по нета ...

Там пише че и е на темп. 60 градуса , ама то най само Жорето им вЕрва ...

уфф не ща да споря , помагай на човека с каквото можеш ...
Моята система си работи перфектно и при 65 вата на кубик :wink:

Някой Велик философ е изчислил системата най вероято по НОМИНАЛНА мощност по някакъв световно неизвестен начин - и ето резултата ....

...външна изчислителна температура :? , направо онемЕх - предполагам знаеш че е константа ...термини , термини яко теория ...

Ама на Жорето пак му е студено :wink: , и със 65 вата на кубик :? което си е множко .


Та аз няма да пиша повече в темата да няма излишен спам .

Малееее, Такезо, колко си далеч. Определено ти трябва да попрочетеш доста, тия работи са ти бъркоч, не се сърди. Няма да ти обяснявам повече, щото виждам, че се обиждаш като не разбираш, щото нета не е университет.

Жоро е дал височина на радиаторите, убаво, не съм видел.

Ще прескоча секъв коментар на това дето си написал.
Само за едно 'ше те помоля, да ми сметнеш броя на глидерите на алуминиев радиатор Н600 с номинална мощност 193W на глидер при температура в отопляваното помещение 21С при необходима отоплителна мощност за помещението от 2200 W и температурен режим на работа на инсталацията 55/40С.

Айде да видим к'во ше изкараш тука.


п.п. Аз тия работи не ги чета ловко от нета, бате, аз ги знам. Аааа и да, твоята система може да работи както си иска в твоята къща или в к'вото и където живееш ти, но на друго място в друга сграда да е пълен аут - както и е, това което имаш ти в главата си не е универсална рецепта, опитай да го вденеш, наместо да се сърдиш.
Takezo Sensey - модератор
Не се сърдя , споко ...всичко е ОК :prost:

Нямам идея и не знам колко трябва да бъде броя на глидерите . :?
Последна промяна от Takezo Sensey на пет яну 16, 2009 2:50 pm, променено общо 1 път.
EmoZ - специалист
takezo написа:
Не се сърдя , споко ...всичко е ОК :prost:
Тогава казвай, колко глидера :) ?

Ше станеш ти спец - ама малко се опъваш :-D .
Takezo Sensey - модератор
EmoZ написа:
takezo написа:
Не се сърдя , споко ...всичко е ОК :prost:
Тогава казвай, колко глидера :) ?

Ше станеш ти спец - ама малко се опъваш :-D .
Емо , виж сега имам някаква бегла представа.

Ама пак не мога да вдена ето твоя пример :

Ако условно Н500 е 200 вата при 80-90 градуса ...
Определено не е толкова при 40-55 , затова идеята ми е компенсиране на потребната мощност , с повече на брой глидери .Малко системи работят на 80-90 градуса.

И ако може дай някаква по универсална схема за изчисляване .
Щото никой не може да знае къде и колко топлинни загуби , скорост на водата , ...разбираш ли лутаме се с експерименти и ...
излишни спорове.

Погледнах темата ти ," как се изчислява топлинна мощност " и друг път съм я чел ....и там МОНТОВА(така мисля се казваше) , спомена 95 вата , кубик ...не е ли множко .

Разбираш ли какво става хората "скачат" на ал. радиатори щото уж е 200 вата .....метат 12-13 глидера уж 2500 вата (условни данни) и мръзнат . Защо ....Нали знаеш какво ще направи климатик на 2500 вата ...
Последна промяна от Takezo Sensey на пет яну 16, 2009 3:22 pm, променено общо 1 път.
EmoZ - специалист
За Такезо и 'сички 'дето искат да смятат, за да не претакат сека седмица отплителните си инсталации като каци със зеле.


За глидерни радиатори:

Q = Qн(Тср/60)^n, W

където:
Q - топлинна мощност на един глидер при конкретни експолатационни условия, W;
Tср - номинална топлинна мощност на един глидер, W;
n - степенен показател (зависи от начина на свързване на радиатора горе-долу: 1.3, долу-горе: 1.24, долу-долу: 1.15), -

Средната температурна разлика Tср се определя като аритметична или логаритмична, критерият за избор на вида на разликата е отношението:

c = (Tи - Тп)/(Тв - Тп), -

където:
Ти - температура на топлоносителя на изхода от отоплителното тяло, С;
Тв - температура на топлоносителя на входа на отоплителното тяло, С;
Тп - температура в отопляваното помещение, С.

при с >= 0.7 се използва аритметичната разлика:

Тср = [(Тв - Ти)/2] - Тп, С,

при с < 0.7 се използва логаритмичната разлика:

Тср = (Тв - Ти)/Ln[(Tв - Тп)/(Ти - Тп)], C

От мен толкова, сега всеки, който иска ще може да си смята мощността и да си оразмерява радиаторите при различни температурни режими на работа на топлоизточника (котела или каквото там има).

Основното, което трябва да се има предвид е, че производителя дава номиналната мощност на глидер, а не тази при която ще експлоатирате инсталацията си (той и нема откъде да я знае, та да ви направи специално за вас оферта). Зат'ва е много важно, когато определяте броят им да имате предвид всички условия около монтажа и експлоатацията им - абе 'сичко има значение.

Успех.

п.п. Как се отчита влиянието на монажа (частично или напълно в ниша ) върху отдаваната топлинна мощност ще разберем в следващата серия.
EmoZ - специалист
Виждам, че прояваваш интерес - зат'ва продължавам лекинко.

В проектирането на отоплителните инсталации има някои основни концепции почващи на железна физика и здрава мисъл:

1. определя се номиналният топлинен товар - потребността от топлинна енергия за всяко отделно отоплявано помещение в зависимост от много фактори и външната изчислителна температура, която e константа (тая цялата работа не става с ватове на кубик, а със сума от топлинните загуби и печалби на конкретното помещение - колкото помещения толкова ватове на кубик);
2. определя се номиналната топлинна мощност на топлоизточника (котел, термопомпа, камина с водна риза и др.) като сбор от топлинните товари на помещениеятя, избира се топлоизточник;
3. в зависимост от температурният режим на избраният топлоизточник и начина на монтаж се оразмеряват отоплителните тела (тип и брой глидери, ако са глидерни радиатори;
4. избира се тип на тръбната разводка и се оразмерява хидравлично според избраната топология - уточняват се диаметрите на всички тръбопроводни връзки;
5. избира се циркулационна помпа.

Иииии воала - готов си за магазина и после монтаж - ииии се кефиш на топлото без да си се изръсил за ненужно количество материали (което ич не те грее) и без да зъзнеш (повече от допустимото). :)

Ако те интересува: защо отоплителните инсталации се оразмеряват само в специални случаи при нулева неосигуреност и защо думата 'резерв' може да намери някакъв смисъл в оразмеряването на отоплителна инсталация кажи да продължавам.

Успех.
Последна промяна от EmoZ на пет яну 16, 2009 3:47 pm, променено общо 1 път.
Takezo Sensey - модератор
Благодаря , следя темата с интерес :hilfe:

Ся малко за топлинните загуби ако кажеш нещо ще се радвам .
PIP - майстор
Емо, това Ln какво е?

Мерси
ror - специалист
Абе, не занимавайте човека с глупости. Да си изчислява глидери с една камара формоли, пълни глупости. Единствено му трябват топлинните загуби на помещенията според проекта. А вече как ще ги получава тези ватове е отделен въпрос, дали с панелни или ал.радиатори, вент. конвектори или климатици, като за всеки от тези има спесификация за топлоотдаване най-често при 55*С и 70*С, а тук http://www.ruvex.bg/data/docs/211_documentation.pdf на 50*С и 60*С. Та според проектната мощ. и темп. на инсталацията си взима и радиатори, елементарно.
Нема нужда да ни се демонстрират знания на 2-3 формолки, я па не се впечатлих. :ugly:


Апа ако 65В/м3 ти се виждат много, щи кажа че аз имам стая със проектни 79В, ама има 3 външни стени..., та така.
2v6 - майстор
joropet написа:
...Не знам вече, надеждата ми остава в "скопяването" на котела, както се изрази Лазар, но на колко е въпроса-20 или нагоре?
...
За малкото глидери въпроса е ясен, но има още възможности:

1. Монтираш обикновен On/Off електронен стаен термостат в хола (дневен е около 30 лв, седмичен - 40). Не ти трябва с модулация - при твоята слаба инсталация ще има отрицателен ефект.

2. Настрой котела на максимална температура. Това може да компенсира недостига на глидери. В какъв режим работи в момента - колко време гори преди да изключи?

3. Намали минималната мощност на котела. Това помага най-много при слаба инсталация.

4. 10-15 минути след непрекъсната работа на котела провери температурата на изход на радиаторите и лирата. Навсякъде трябва да е еднаква. Където е по-студено се увеличава леко дебита, където е по-топло се намалява :idea:

Като ги направиш тези неща пиши пак :!:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 169

Тема "Проблем при отопление на газ" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: