tyrnokop написа:...И аз съм го правил така - възможно е, но ще има уливане, задължително остава въздух, ще разбереш че не е добре.
1. Какво е група за пълнене?
Смятам да правя пълненето по следния начин: разглобявам автоматичния обезвъздушител на изхода на колектора и оттам наливам...
Варианта на anatolt е идеален, ако имаш лесен достъп до най-високата точка на системата, където трябва да монтираш обезвъздушителя и предпазния вентил. Може и самия вентил да го монтираш на удължение където ти е удобно, но да е свързан към най-високата точка.
Най-елементарната "група за пълнене" е тройник с кран в най-ниската точка. През него пълниш и празниш системата когато и с каквото налягане искаш. Обезвъздушаването обаче остава отгоре и не става бързо.
Истинска група за пълнене е от 3 крана и два тройника. С външна помпа системата се запълва и обезвъздушава за минути...
tyrnokop написа:...Останах с грешното впечатление, че серпентината на бойлера ще е най-ниската точка. В този случай щеше да е най-лесно там да се монтира тройник и т.н.
2. Ако все пак трябва да има "група за пълнене" тя задължително ли трябва да е "Между филтъра и серпентината" и използва ли се някакво специално приспособление или уред за пълненето?
...
Щом колектора ще е най-ниската точка - тройник с кран на входа му.
Пълненето може да е само с мъркуч нависоко. С помпа (ръчна или електрическа) става по-бързо.
Иначе група за пълнене с трите крана може да се монтира на всяко място по трасето.
Хубаво е все пак да предвидиш вариант за лесно изтакане от най-ниската точка