Най - вълнуващия въпрос зимно време.
2v6 - майстор
lakosste написа:
моята система е отворена.това помага ли ми или ми пречи защото и на мен ми се въртят такива самоделки за едно странично помещение?
За автомобилен радиатор ли питаш? Няма проблем при отворена система. Може и затворена да я направиш - с разширителен съд от кола :idea:
lakosste - специалист
За автомобилен радиатор ли питаш? Няма проблем при отворена система. Може и затворена да я направиш - с разширителен съд от кола :idea:[/quote]
А с какво е по-ефикасна затворената от отворената система?
rea11ity - напреднал
Къде в София се продават конвектори и могат да се видят в действие?

Искам да видя и усетя ефективността и шума.

п.
syncho - майстор
ArturDent написа:
А през лятото - пускаш студена вода от чешмата през него - надуваш вентилатора и с тия 200 000 W,и за 10 секунди става 7-10 градуса.

Нещо не ми се виждат верни сметките, ама вии щъ кажете :?
:-D :lol: :-D :lol: :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Ще умра от смях... 200kW радиатор на кола... това направо си е за рекордите на Гинес. Какъвто и вентилатор да му сложиш и какъвто и дебит въздух да прекараш това няма да е възможно или поне не и практически. Ако беше възможно, то тогава надали някой щеше да ползва нещо друго освен авторадиатори за отопление... :)

Не се излагайте хора... не случайно са направени конвекторите, защото явно са доста по-добри от автомобилните радиатори и като кпд и като шум и като всичко друго останало. Не знам защо му е на човек да дава със сигурност повече пари и да си троши главата с ядове...
2v6 - майстор
lakosste написа:
А с какво е по-ефикасна затворената от отворената система?
Предимства:
1. Затворената система работи на по-високо налягане. Това предпазва помпата от кавитация.
2. Водата не се изпарява, както това става от отворения разширителен съд.
3. Системата може да работи при температура над 100 градуса - може да се ползват по-малки отоплителни тела.
EmoZ - специалист
Термичният КПД на бенз./дизелов ДВГ е да кажем 29/32-3 % останалите около 70% топлинна енергия трябва да се евакуират от матора така 'щото да не прегрее и умре. Авт. радиатор има голяма топлинна мощ, определена на база климата при който 'ше се търкаля матора, параметрите на работа на матора (раб. т-ра) и др., но (голямо НО), за да се осигури тая мощ е необходим:
1. дебит на топлоносител (подгряващ флуид);
2. дебит на въздух (подгряван флуид).

Предвид т.1. и т.2. приложението на такова у-во в жилищно помещение е неприемливо поради скоростта на движение и на двата флуида, това до к'во води оставям изобретателите да си представят по-образно.

Но (още по голямо НО) поради голямата топлинна мощност ТОА (топлообменният апарат) ерго авт. радиатор е възможна реализацията на топловъздушно отопление, което вече е много шик, защото:
1. топлообменника и вентилатора са далеч от жилищните помещения;
2. лесно се полагат въздуховодите при окачени тавани, особено ако е предвидено в проекта на сградата (къщата);
3. лесно могат да се направят къстъм въдуховоди;
4. може да се реализира вентилация на помещенията при добро желание и то доста ефетивно, според съдържание на СО2;
5. много проста система, с топлоносител вода - доста по-надеждна система;
6. много по-малка инерция (по-малка маса на топлоносителя);
7. възможности за прецизно регулиране;
8. и не на последно място възможност за работа на системата в режим на охлаждане чрез използване на некакъв термопомпен агрегат, който в режим на охлаждане може да топли БГВ.

Абе не е лоша идеята за направи си сам, но не е много проста, като изключим 'гаражно' отопление :).

Успех.
Iliev Labs - специалист
Бях вчера в магазина на СИЛПА.
Оградения в червено е 3 киловатовия модел.
Явно аз съм се заблудил, че автомобилния радиатор е много по-голям.
Вентилаторите, тангенционалните, не ги продават като резервна част. Може нещо да се направи по въпроса, но няма смисъл. Защото вентилаторът няма собствено тяло, монтира се към ламаринения корпус на конвектора. Според продавача - няма да успея да го центровам добре и ще вибрира.
Ценовата листа остана в колата, ако някой го интересува нещо, утре може да пиша.

Прикачен файл

10022010121аб.JPG
10022010121аб.JPG (131.15 KиБ) Видяна 3807 пъти
Чаро - Акълия
Автомобилния радиатор и топлообменника на Силпа нямат много общи неща. Освен предназначението.
Силпа прави спирала от медна тръба с добавени алуминиеви ламели. В нормалния топлообменик има 3 тръбички с общи вход и изход.
Има няколко вида топлообменници в различните марки конвекторите- едно, три и четири редови. Това съм виждал аз. Има и с по два топлообменника един зад друг... но те са друга тема.
Автомобилния радиатор има общ колектор на входа и общ на изхода. Има доста видове авто-радиатори но принципа е един и същ.
http://vbox7.com/play:9c8aaf95&al=1&vid=3544637
Авторадиатора е много по-ефективен от тръбичката в конвекторите. Самият факт, че малкото радиаторче за парното затопля купето на автомобила без проблеми и при много ниски температури говори за голяма ефективност.
Колко топлозагуби има в едно купе при -15гр, а колкав радиатор го топли? :wink:
zhivko83 - специалист
Чаро 10 точки от мене за видеото , сега ми става ясно защо са толкова скъпи автомобилните радиатори . Ама тия " пощенски кутий " от снимката по - горе , нищо не ги оправдава ... ( средна цена 500 лв :lцl: )
kretio74 - специалист
zhivko83 написа:
Чаро 10 точки от мене за видеото , сега ми става ясно защо са толкова скъпи автомобилните радиатори . Ама тия " пощенски кутий " от снимката по - горе , нищо не ги оправдава ... ( средна цена 500 лв :lцl: )
да де и аз това имам впредвид цената на среден конвектор е около 500 лв. а ТОВА СА МНОГО ПАРИ :sad:

Тема "ПСЕВДО КОНВЕКТОРИ" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: