• 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 16
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
fox_vt - майстор
А ако всяка година се прави профилактика със смъкване на тръбите и смяна на пастата пак ли ще е проблем. Мокрите не са ли само за термосифони. Колко е разликата във кпд между двете в проценти щото това е голяма маркетингова спекулация и реално разликите са минимални когато системата се изгради реално.
шоп - майстор
Ако ти се слугува всяка година да махаш тръби и да мажеш няма проблеми. Аз не бих си го причинил.

Относно мократа тръба колко е по-ефективна нямам инфо. Евгений ако има може да сподели.
nikrum - специалист
Шоп, относно изпарението от отворен буфер, ако в бидона сложиш чувал или ръкав от пароизошационно фолио и след напълването го завържеш няма ли да се реши проблема?около отворите на серпентините също връзване ...
fox_vt - майстор
Ако беше керемиди и аз не бих се навил но покрива е плосък идеален за профилактика,но силно се съмнявам че термопастата ще се скапе за една година ако колектора е с юпс. Ако не е може и за месец да свърши,а и пастата е от значение няма как да искаш от паста за левче да изкара повече. И на последно щом 15 тръби греят като алуминиевия турчин дето го имам то със двойно повече вода в бийлера градусите ще са далеч от опасните за пастата. Така поне си мисля аз а и от тема тук за работа 6-7 години докато спадне кпд заради лош контакт и то без паста може да се направят някои изводи.
шоп - майстор
чет ное 01, 2018 8:32 amnikrum написа:
Шоп, относно изпарението от отворен буфер, ако в бидона сложиш чувал или ръкав от пароизошационно фолио и след напълването го завържеш няма ли да се реши проблема?около отворите на серпентините също връзване ...
Ами ако е херметично няма да има проблем, но трябва и топло изолирано да е.
nikrum - специалист
Топлоизолацията аз бих направил от лек куфар от гипсокартон и вътре между съда и картона няколко флакона ръчна ПУ пяна 3-4 см то на фабричните бойлери е едва 18 мм -32 мм . Само дъно и капак от фибран.
Evgeniy - майстор
Колектора е на южния скат, а банята е на северната страна. Имам 5-6 метра хоризонтален път и 3-4 вертикален. Серпентината аз съм я правил някога си от медна тръбичка с вътрешен диаметър Ф8.
Има и една вероятност, понеже беше малко експериментален и на този голям ъгъл колекторната част да се е смъкнала леко надолу и не всички тръби да работят пълноценно, а някои да стърчат, не съм го поглеждал от години... Може би една профилактика ще му се отрази добре.

Относно ефективността - защо мислиш, че с една и съща вакуумна тръба ще усвоиш повече топлина, ако не загряваш директно водата в нея(топлинен преход: стъкло -->вода), а топлината преминава през всичките вътрешности (топлинен преход: стъкло-->алуминиева ламарина-->медна heat pipe тръба-->паста-->медни тръби-->вода)?
LazarGanev - "Велик майстор"
Не спорете - и двата типа са еднакво неефективни. Мократа тръба влед време се наслагва гаден филм, който пречи на топлообмена, а топлата тръба по принцип е уязвима заради малката контактна площ. От вакумните тръби единствено добра е U-type
шоп - майстор
Лазар, това за полепите и отлаганята по стъклото важи за проточните термо сифони. В системата мокра тръба на Евгений и моята водата е една и съща и циркулира през серпентина в бойлера. Откъде ще дойдат наслагванията?
LazarGanev - "Велик майстор"
Че къде си видял бистра вода в отоплителна система?
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 16

Тема "Свързване на два бойлера към едно колекторно поле" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: