• 1
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 81
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
ianckov - напреднал
С платката не ставало нищо.
Трябвало да се качва софтуера наново.
ianckov - напреднал
След дълги перипетии, стигнах до това решение:
PWM регулатор на мощност за вентилатора, настроен на ниски(тихи) обороти по слух.
NО термостат на питата,включващ над 40°С, изключващ на 30°С, при входяща температура 55°С. Диференциалът е прекалено голям, но с това се разполагаше в момента.
Wi-Fi модул за стайна температура, настроен на 24°С (става и обикновен стаен термостат, ама не е модерно) и чудо - къщата се стопли.
Ако се вдигнат градусите на входа, над65°С, е възможно да се постигне режим на работа като на инверторен климатик, но за момента ме устройва. Естествено, проблем е управлението на вентилатора, но при оптимални условия, върши работа.
Поръчал съм си термопластина NO, на 35°С, да заменя термостата и това ще е крайният вариант на сагата.
golfa81 - помощник
Здравейте първо за много години живи и здрави на всички съфорумци. За първи път пиша във форума но изчетох цялата тема за вътрешните тела от климатици преправени на конвектори към парно. Аз след много време с радиатори и знайно защо(конвекторите не са по джоба ми) реших да ползвам и аз вътрешно тяло от кклиматик, но има малък проблем с който не знам как да подходя за да го реша. Тялото е 16 кв японско корона инвертор със оригиналната електроника и дистанционно, работи безупречно и не търси външно тяло тръгва след като водата стане на около 35 гр настроил съм го на 24 гр обаче след като ги достигне вентилатора не спира напълно а минава на минимален режим и става доста топло, и другото което е след падане на температурата на водата под 40 гр не спира вентилатора. До колкото прочетох вентилатора спирал чак след като водата пада на 18 гр, което мен не ме устройва и там е проблема как да го излъжа да спре като спре помпата примерно, имам термостат на помпата и мога да докарам кабел до климатика от него но после .... и втория проблем е с преотоплянето става 28 гр направих го на 20 на режим топло а вентилатора на минимум нощен една луничка има. Измерил съм датчиците, тръбен на изключено 10ком на 25 гр 5,5ком, въздушен същите стойности. Дилемата е да не махам електрониката но не знам как да я излъжа без да я повредя, ако ви трябват схеми има на управлението ще я снимам и постна, утре, кажете какво друго като снимки и прочие да дам за да видим ще стане ли да се решат тези два проблема с оригиналната електроника и ако не да му правя нова със термо управление мотори и т.н. Благодаря предварително на всички отзовали се :partyman:
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
Инвертор да не следи външното, че и да следи температурата - странно!
Колко кабела има към вентилатора?
Както работи, топни тръбният датчик в чаша студена вода.
Би трябвало вентилатора да спре. Изчакай колкото можеш - 3-4-5 мин. Грешка дава ли?
Върни го на мястото му - тръгна ли без проблем?
golfa81 - помощник
чет яну 02, 2020 6:08 pmabcdefghijklmnopqrstuvwxz написа:
Инвертор да не следи външното, че и да следи температурата - странно!
Колко кабела има към вентилатора?
Както работи, топни тръбният датчик в чаша студена вода.
Би трябвало вентилатора да спре. Изчакай колкото можеш - 3-4-5 мин. Грешка дава ли?
Върни го на мястото му - тръгна ли без проблем?
Явно не се изразих правилно работи на всички програми без външно тяло , но явно не следи много градуси по датчиците. Към вентилатора има 6 жици бял, червен, син / черен лилав сив. Потопих тръбния датчик в студена вода , държах го 5 мин никаква реакция, пробвах с въздушния при потапяне във студената за 30 сек и започна да вдига скороста на вентилатора, при обратно потапяне във топла го намали отново на нощния режим минимално въртене, ами мига само лампата за таймера само но реагира на команди от дистанционното и си работи. Направих една проба към два тънки кабела които явно отиват за външното тяло закачих им съпротивление 10ком но светна лампата на подгряването явно влезе в дефрост и климатика спря, но аз не го изчаках много само около 30 сек достраша ме да не скапя нещо изключих го от тока да си събере акъла и пак си тръгна нормално

Прикачен файл

IMG_20200102_192035.jpg

Прикачен файл

IMG_20200102_191249.jpg

Прикачен файл

IMG_20200102_191236.jpg

Прикачен файл

IMG_20200102_191222.jpg

Прикачен файл

IMG_20200102_191207.jpg
golfa81 - помощник
снимки

Прикачен файл

IMG_20200102_202503.jpg
golfa81 - помощник
чет яну 02, 2020 8:38 pmgolfa81 написа:
снимки
След дълги проби единствения начин който можах да намеря за да работи климатика на зададените настройки от дистанционното но без да следи датчиците тръбен и въздушен коректно, а настройва жалюзите и оборотите на вентилатора според зададените от дистанционното, е като го спирам и пускам от импулсния бутон от който се пуска климатика когато няма дистанционно. След като го пускам и спирам от там си пази последно зададените настройки от дистанционното. Проблемът идва вече със терморегулаторите че тяхните релета не са импулни а постоянно отворени или затворени, най вероятно за да се командва от тях трябва след релето да има някаква логическа схема която при подаване на постоянен контакт отворен или затворен от релето да подава импулс 2сек 5v, някой да има идея за такава схема... :? може да не съм обяснил точно извинявам се за което
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
Повтори теста със студена вода , но на вентилатор различен от Ауто!!!
На 2-ра, 3-та степен примерно. Няма да помогне много, но все пак ...
Мотора е обикновен АС, следят се оборотите. Лоша работа.
Тялото може да се захрани паралелно на помпата. Помпата работи - тялото работи.
Кой ще следи темп. на стаята? Теморегулатори споменаваш - по-подробно обясни.
Лесен вариянт на прегряването е да добавиш филтри, така че на минимум почти да не духа. Да ограничиш потока с вата за аспиратори. Не знам как се казва точно.
golfa81 - помощник
Направих пробата но сте прав резултата не е удовлетворяващ, да мотора е гаден. Точно с терморегулатора на помпата искам да го спирам и пускам, както и мога да добавя и стаен терморегулатор който пак да го спира и пуска. Самия климатик има спусъчен бутон оф он /като бутон на дистанционно/от който като натиснеш веднъж пуска при второ натискане спира тоест е спусъчен не държи постоянно веригата затворена, а затваря за секунда и подава импулс 5в към процесора и той спира или пуска тялото циклите се редуват. Само от този бутон тялото си запазва зададените настройки от дистанционното. Проблема с релетата на терморегулаторите, е че подават затворения или отворения контакт постоянно а на мен ми трябва еднократен импулс . Например релето включва контакта и го държи затворен докато не отпадне напрежението към командната бобина съответно го отваря. Имам реле за време но няма как да го ползвам защото времената между положението на затворено или отворено са с променливи, помпата може да работи един път 2мин друг път 30мин. Не знам със ттригер схема със логическо мислене да обръща постоянните контакти в импулс спрямо положението на входа ... :? още малко ще го мисля, ако не стане обръщам другата страница мотор и платки вън... :finga: :partyman:
nikolov333 - майстор
Има едни такива релета, които подават импулс и с тях би трябвало да можеш да управляваш бутона на климатика в зависимост от състоянието на термостата.. https://vikiwat.com/product/19205/rele- ... m-smd.html
Ползвам ги за бравата на входа, че комшиите натискат битоните за отключване докато им умалее пръста.. :-D
  • 1
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 81

Тема "Климатик свързан към парното" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: