• 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 81
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
GalinBelos - специалист
Мотора ти е точно като на iva6ki , няколко поста над твоя е дадено решението и схемата на свързване .
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
burkov написа:
Получих климатика. В доста добро състояние изглежда.
Пробвах го и работи вентилатора, но пък ми се сторува че духа мнооооогоооооо слабо.
...

Единя е последователно на черния кабел на мотора 400V 1μF, другия e между белия и червения кабел 400V 1,5μF.

Сега се чудя дали да търся 2μF кондензатор и дали ще има ефект да вдигна малко оборотите.

Другото което направих е да ползвам електрониката от конвекторната печка, и нещата работят много добре.
При зададена температура следи термодатчика и пуска и спира вентилатора както трябва.

Тъй като имам обаче 2 настройки (за двата стари реотана) се чудя, ако добавя 2μF кондензатор, да е на изхода за втория реотан.
Така ще мога да ползвам две степени за сила на духалото. Единствено ме притеснява, че при третата функция, се включват и двата и не знам какво може да се случи с мотора.

Какво мислите по въпроса?
Ако се свърже правилно, ще станат нещата.
Сега мотора е вързан на мястото на единият нагревател, нали така?
Мидеите не се славят с голям дебит на вентилатора, напротив!
Дори на макс не е много голям. Не съм пробвал от софта ли е или мотора толкова си може.
Нормално ми се вижда да не си доволен от първа скорост.
С 1μF ще като за първа скорост. С 2μF ще като за втора скорост. С 3μF ще като за трета скорост.
- приблизително разбира се. Масималната ще е четвъртата скорост.
Вземи си един 2μF и утре ще ти чертая схема, че от телефона е трудно и изнервящо.
На първи нагревател ще е като първа скорост, на втори - на втора, на двата - като за трета.
Ти огледай, къде се свързва общият край на двата нагревателя. Там трябва да се върже червеният на мотора.
burkov - специалист
Да така е вързан сега. Червиния е на общия за двата нагревателя.

Днес ми се отели вола от къртене на пода за да пусна тръбите. Чукам с едно длето ама всичко е бетон...
Там добре ама на стената мазилката на места е 1-2 см и няма място за гофре и тръба. Другия уикенд живот и здраве ще направя малка колонка да събера тръбите на стената и ще връзвам за проба. Ще гледам да се сдобия и с кондензатор до тогава. Утре ще драсна как точно е свързан в момента. Почнаха да ме сърбят ръцета да си правя управление на завеската. Тя е със стъпков мотор. За това има време :)
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
К1 - ключ 1, включващ нагревател 1
К2 - ключ 2, включващ нагревател 2
Ако има нещо неясно - казвай!
Прикачен файл:
RPG20Db.JPG
RPG20Db.JPG (92.26 KиБ) Видяна 1967 пъти
filmatoplo - майстор
За да тръгне такова моторче се свързва по схемата .

Черен кабел- фаза към мотора .
Червен кабел- нула към мотора.
От червен кабел (нула) откланя и за кондензатор .
От другия край на кондензатора - към бял кабел към мотора.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
filmatoplo написа:
За да тръгне такова моторче се свързва по схемата .

Черен кабел- фаза към мотора .
Червен кабел- нула към мотора.
От червен кабел (нула) откланя и за кондензатор .
От другия край на кондензатора - към бял кабел към мотора.
Така ще тръгне с максимални обороти, да!

Случая е малко по-различен, човека иска повече степени и да ползва стара платка от конвектор.
Така ще има избор от 3 степени, а от платката - контрол на стайната температура!
burkov - специалист
Жестоко! Много благодаря за помощта.
Въпроса ми е трябва ли да е специално за мотори тип полипропиленов, като другите два или може и друг обикновен електролитен да ползвам? Нещо не ми попадат такива в бг.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
Електролитен - НЕМОЖЕ! - Ще гръмне!
Неполярен трябва да е! Да няма плюс или минус, т.е. за променливо напрежение!
Ако няма 2микро, вземи 2бр. по 1микро и ги вържи паралелно и ще станат 2микро/400V AC.
burkov - специалист
Мислех че има биполярни електролитни.
http://tpetrov.com/search.php?prod=%D0% ... F%2F450VAC

Ей това ще си взема и ще пробвам как работи :)
Благодаря отново :prayer:
fbr - майстор
Има, но не са така масово разпространени. Обикновено на корпуса пише bP. На електродвигателите също слагат електролитни неполярни.
  • 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 81

Тема "Климатик свързан към парното" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: