• 1
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 81
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
чет апр 25, 2019 7:31 amianckov написа:
На вентилатор е същото, скоростта е на максимални обороти.
След рестарт - същата работа, нищо не се променя.
...
Не е и от лоша връзка - проверих ги. А при липса на въздушния датчик светва лампата за таймер и лампата вкл./изкл. мига бързо.

...
Май се прецака управлението на вентилатора. Откачих го - никаква промяна.
Най-вероятно се е прецакало нещо по управлението на вентилатора.
Оборотите може да се влияят от възд. датчик само ако си избрал Автоматичен вентилатор. - избери си минимална скорост!!
На първо време изключи и включи няколко пъти буксата излизаща от мотора
(трите по-тънки кабела). Огледай за студени спойки по нея.
Нагласи ниска скорост на вентилатора и тогава включи, като леко и бавно усукваш буксата във всички посоки. Сподели какво се случва. Пробвай 2,3 пъти ако нищо не става.
Искам да потвърдиш нещо.
Нагласи на ДУ:
1. Отопление!, вент. на минимум!, на каква темп. е без значение.
2. Изключи климатика.
3. Натопи тръбният датчик дето е забит на питата в чаша студена вода(от хладилника най-добре) - да се изстуди под 18гр. поне и по-ниско!!! - това да е сигурно!
4. Включи климатика.
5. Извади тръбния от водата и изчакай минута да се постопли (с пръсти може да го стоплиш след минута).

Какво стана?
Още с включването вентилатора тръгна на макс?
Не тръгна с включването, а след като се стопли тръгна на мин,..., макс?
ianckov - напреднал
Ти да видиш... Направих гореописаното и...
Започна с дефрост, стоплих го и тръгна в режим следене.
Оставил съм го извън гилзата за сега.
Няма студени спойки или поне видими такива, двете термодвойки са на 11КоМ, над 22градуса.
А и това, че тръгна в режим следене, не обезсмисля ли горното?
След 5 мин. го забих наполовина и тръгна на минимална степен на вентилация.
След десетина минути работа - вентилатора на макс.
Отново охлаждане на тръбния, дефрост, но вентилатора си тръгва на макс.
След 20мин. работа - отново започва да мига бързо индикаторът за вкл./изкл.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
Теста беше за да проверим за късо в симистора.
По време на дефроста щом не върти, значи не е той причината.
И щом заработва известно време значи не е окъсил.
Според мен нещо куца около буксата за обратна връзка.
Тясната букса от мотора. За нея нищо не каза. Извади я вкарай пак.
Тя ако прекъсне и мотора отива на макс.
Разлепен магнит вътре в мотора също е причина да прави така.
Термодатчиците са добре, те не могат да определят максимална скорост на вентилатора!!!
Я дръпни тая по-тясната букса на мотора с трите тънки кабела.
Същото ли мига и се държи без нея?

Кое настъпва първо, когато работи нормално и настъпи аномалия?
Първо се завърта вентилатора на макс и след 20-тина секунди почва да мига или е обратното?
ianckov - напреднал
Не виждам нищо нередно, вадя я, въртя я, усуквам на ляво-на дясно - нищо не се променя.
Завърта вентилатора на макс и след 20сек. започва да мига бързо.
Рестартирам от щепсела, мига но не толкова често.
Включвам и всичко се повтаря.
Сложих отново термостата, изключва на около 35 градуса, преди да даде грешка. Като вдигне температура включва.
След известно време, може би 20мин., отново влиза в грешка.
Махам тръбния датчик от питата - тръгва на следене, сменям режима на вентилатора - тръгва на максимално и повече не се сменя.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
Нали не ползваш UPS за тялото?
Не мога да хвана нещо логиката на това поведение на тялото от твоите обяснения.
За да се избичи на макс, значи процесора не получава импулси за скорост.
Когато се върти ротора, се върти магнита в мотора и трябва да има импулси от датчика на Хол.
И те трябва да се подадат на входа на процесора.
При iva6ki се оказа, че входа на процесора е изгорял - около 51-53стр. на тая тема
При теб работи известно време поне и се прецаква.
Залагам на студена спойка във веригата за обратна връзка, разлепен магнит(в мотора), датчик на Хол(в мотора).
ianckov - напреднал
Не ползвам.
Оказа се, че е получил амнезия.
И така три седмици го чакам да си я вазвърне.
Сервиз не, ами чудо...
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
В сервиз ли го даде?
И диагнозата е амнезия?
ianckov - напреднал
Мдааа.
Памет, процесор, турбо и т.н.
ianckov - напреднал
Сложих един PWM регулатор.
http://prikachi.com/images.php?images/182/9577182G.jpg
Но ми се струва, че не може да развърти пълните обороти.
При намаляне на потенциометъра, на около 30%, моторът само бръмчи и не тръгва.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
Нормално е да бръмчи - не му стига мощност да тръгне.
Не го намалявай толкова.
Най-ниските обороти обикновено са около 700об./мин.
Най-високите около 1400.
Според мен ти се струва, че не отива на макс, щото е без турбина.
Около средните 1000об. обикновено са достатъчни за стопляне без много шум и течение.

С платката какво стана?
  • 1
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 81

Тема "Климатик свързан към парното" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: