• 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 29
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
nobreak написа:Колеги я кажете най евтиният вариант за регулиране на оборотите на климатичните тела, че нещо не ме кефи на моите тела и си мисля да ги изкормя, и да ги направя с регулатор :)


Защо мислиш че всички мотори на климатици са еднакви и се регулират еднакво?

1. От дистанционното. - без пари
2. Без дистанционно - с превключване на друга намотка - само при някои AC мотори. - без пари.
3. Без дистанционно - със съпротивления - само при DC мотори. - почти без пари.
4. Без дистанционно - със кондензатори - само при АС мотори. - към 2 - 6 лв. зависи колко ще намаляш.
5. Без дистанционно - със регулатора посочен най-отгоре на предната страница - само при АС мотори. - към 4,50 лв.
:partyman:
Не съм мислил нищо, за това питам...Моето тяло е от Osaka CH12NS, дали може да се разбере по модела какъв е мотора? А някой може ли да каже колко мощност отнема едно тяло от 12-ка, че мисля да слагам още едно, но не знам дали ще ми стигне печката?
nobreak написа:Не съм мислил нищо, за това питам...Моето тяло е от Osaka CH12NS, дали може да се разбере по модела какъв е мотора? А някой може ли да каже колко мощност отнема едно тяло от 12-ка, че мисля да слагам още едно, но не знам дали ще ми стигне печката?


Не съм сигурен дали във всички "Osaka CH12NS" са сложили едно и също честно казано.
Колегата lusynik , сподели че неговият е такъв - е малко е сбъркал модела. Ако е същият мотор отиваш на 1., 4.,5.
Не каза имаш ли дистанционно? - предполагам не.
На осака 18-ка съм виждал мотора да е с превключване на намотки - т.2 , ама твоят дали е такъв само снимка ще покаже.
Колко ще отнема, зависи от:
- температура на стаята
- температура на водата / достатъчен дебит
- дебит на вентилатора
Примерно грубо - при темп.на стаята 20гр., дебит на вентилатора на макс 750м3/ч. и темп. на водата 47-50гр.(изходящият въздух около 42-44гр. ако стане) ще отдава към 4 kW. Ако духа с 48гр. отива към 5kW, при стайна 20гр. и дебит 750м3/ч.
Намаляш дебита на вентилатора - пада отдаваната мощност.
Много благодаря за бързите и компетентни отговори! Аз по принцип имам дистанционно и то си работи, но чак снощи успях да го накарам да дуна съвсем леко на режим топло и минимална настроена температура - при мен 16 градуса, в противен случай, а и на другите режими вентилатора надува силно....Исках да му сложа регулатор за да си го регулирам на едни обороти и да си стои така, а не да се усилва и намаля когато си иска :) Другото, което ме дразни е, че тръгва да духа автоматично някъде около 55 градуса на водата, но може би така е по добре.
Принципно чак при 55гр. да тръгва - значи някой е преправял електрониката. Тръбният датчик е сменен или има добавено съпротивление на него, кой знае?
Ако искаш с постоянни обороти трябва да е на режим FAN(само вентилатор) и му регулираш силата - той не би трябвало да се влияе от които и да е температури. - обаче няма да се следи стайната температура.
Ако обаче искаш да следиш стайната темп. трябва да е на режим топло, силата на вентилатора на Ауто може би.
Добре де, като му зададеш среден/слаб вентилатор, топло, 30гр., не духа ли на среден/слаб вентилатор?
Ако сложиш регулатор - пак няма кой да следи стайната темп. - същото като при режим фан става. Това, че в стаята става 30гр. за някой не е проблем, но за мен е. :hot:
Като му дам по-висока температура от тази в стаята и започва да духа по силно (на режим топло), независимо, че вентилатора е на 1-ва степен...явно засилва оборотите за да затопли стаята. Когато го смъкна на по ниска температура от стайната си работи на ниските обороти, които аз искам. Някъде към 55 градуса си тръгва и това да кажем не ме дразни, по скоро ме дразни, че като падне температурата на водата не спира да духа...На режим вентилатор дори и на най ниски обороти си духа сравнително силно или по-силно отколкото ми се иска на мен. :)
nobreak написа:Като му дам по-висока температура от тази в стаята и започва да духа по силно (на режим топло), независимо, че вентилатора е на 1-ва степен...явно засилва оборотите за да затопли стаята. Когато го смъкна на по ниска температура от стайната си работи на ниските обороти, които аз искам. Някъде към 55 градуса си тръгва и това да кажем не ме дразни, по скоро ме дразни, че като падне температурата на водата не спира да духа...На режим вентилатор дори и на най ниски обороти си духа сравнително силно или по-силно отколкото ми се иска на мен. :)


Честно казано изключително странно се държи по обясненията ти. Единствено ако има изменения (доработки) около тръбният датчик тогава може. Малко по-подробно ако може с обясненията. Някоя снимка около тръбният датчик и мотора хич няма да е зле?
"Някъде към 55 градуса си тръгва" - значи е бил спрял? при какви настройки? (топло,30гр.,фан-среден, в страята е 25гр. примерно)
Ако е 40гр. температурата на водата и има задание топло, 30гр., фан-макс, трябва да духа поне на втора степен.
"...като падне температурата на водата не спира да духа" - колко като падне? - под 18гр. пада ли? - някъде там трябва да спре. При някой е към 23гр.
Намаляването на духането е лесно - няма да чистиш филтрите и си готов :-D или може да хвърлиш по една салфетка/парцал отгоре им и готово.
Примерно се прибирам, водата е на 20-22 градуса, паля парното и пускам тялото на топло 23 °, вентилатор на първа степен. Започва да духа на около 55° и ако температурата на водата е 40 примерно при пускането на тялото, се налага да га пусна първо на режим студено, за да тръгне и после го прехвърлям на режим топло, за да продължи. А относно спирането в нас температурата не пада под 20° на водата и явно за това не спира. Ще снимам като е спряно парното, че за момента работи нон стоп...За намалянето на духането не съм се сетил :)
nobreak написа:Започва да духа на около 55° и ако температурата на водата е 40 примерно при пускането на тялото, се налага да га пусна първо на режим студено, за да тръгне и после го прехвърлям на режим топло, за да продължи.


Аз не хващам никаква логика в това държане на климатика. Първо на 40гр. не ще да тръгне, пък после ако падне водата под 40гр. пък не ще да спре ??? Започва да духа на 55 гр. ??? - направо ме "върна у първи клас".
Най-напред отдалечи въздушният датчик колкото може по-далеч от питата.
При спряно парно или кран към това тяло(темп. на питата на климатика да е близка или под 20гр.), включваш климатика и му даваш 30гр., топло, вентилатор на макс. Чакаш над 4мин. (какво се случва в тези минути с вентилатора) - може да даде грешка и да се размигат лампите (рестарт и продължаваш нататък). След това палиш или отваряш кран към тялото, ако може температурата на водата да е от 40-45гр. (какво се случва с фана?, поне 3-4мин. изчакай).
После минаваш 55гр. - тръгва и работи ...
След това затваряш крана към тялото да падне температурата му под 30гр.(може да извадиш тръбният датчик ако ти е по-лесно, за да изстине под 30гр., натопи го в студена вода ако трябва ) поне 3-4 мин. изчакай и сподели какво прави вентилатора.
Всичко това е за да хванем някаква логика в работата му и да видим какво да действаме.
На 40 градуса не тръгва само в режим топло - тръгва си на някъде 55 гр., на вентилатор си тръгва без значение от температурата. Явно аз не съм обяснил правилно...Оставям тялото на режим топло, паля парното и включвам тялото, то не тръгва, а тръгва като стане около 55 гр. Някой път не пускам тялото веднага, а изчаквам да вдихне малко температура, но пусна ли го на режим топло, докато не направи тези 55 гр. не тръгва. Ако искам да тръгне веднага, трябва да го пусна на друг режим и като захапи, да го обърна на топло, като там съм намалил градусите на 16 за да се върти вентилатора на слаба степен, която при другите режими е по силна, дори като са настроени на минимум, ако сложа тялото на повече градуси отколкото е в стаята, вентилатора въпреки, че е на 1 ва степен тялото пак си наема вентилатора. Не искам да ми духа силно вентилатора, защото става доста топло...Ще пробвам като го паля сега почивните дни, че няма да съм в къщи да го пусна на 40-45 градуса и да чакам, да видим дали съм бил нетърпелив в чакането....При никой режим не ми мигат лампите и не ми влиза в сервизен режим.
Моля, направи теста от предният ми пост, не те карам така да го държиш постоянно, а само докато приключи теста 20-тина минути. Да хвана някаква логика - кой управлява тоя вентилатор аджеба. Май ще трябва да огледаш тръбният датчик и кабелите му за някаква намеса. Тея 55гр. са нереални направо.
Например при някаква Мидея (от сервизното ръководство) вентилатора се управлява от температурата на тръбният датчик (в твоя случай темп. на водата):
Включваш го и ФАН-а не върти. При превишаване на 28гр.(темп. на водата) ФАН-а стартира в режим следене (Breeze му викат), премине ли 32гр. (темп. вода) ФАН-а завърта на каквато скорост си задал (първа, втора или макс).
Ако почне да изстива водата под 30гр. минава от зададената скорост на следене (Breeze), ако падне още и стане под 20гр. изключва ФАН-а.
Температури около 55гр.(60гр. при мидеата) са за защита на компресора от прегряване и се изключва компресора при такава температура, няма връзка с вътрешният вентилатор, а с компресора и външният вентилатор.
Разгледах и други сервизни (на осака нямам) - най-високата температура при която тръгва вентилатора е 34гр.
Извод: По електрониката има намеса - залагам на това.
Ти измести ли въздушният датчик далеч от питата???
Докато изпълняваш теста: никакви други режими освен "топло" - ясно е че на фан ще духа. И задание 30 градуса (никакви 23гр.) - да съм сигурен че ще гони температура и ще има желание да духа. Ти като го намалиш на 16гр. той минава на следене на температурата (под най-малката скорост която може да се зададе).
Ок, ще тествам и ще пиша :)
Здравейте, решил съм и аз да се включа в това начинание, но като всеки новак и аз имам въпроси. Като начало искам да запазя радиаторите си и над единия да монтирам тяло от климатик. Идеята ми е да мога да спирам радиатора и на негово място да заработва климатика. Не знам обаче как да го направя и какви тройници и кранове ще са ми необходими. Пускам снимка да се види как са свързани радиаторите. От двете тръби искам да пусна нови нагоре към тялото от климатик, но да имам възможнот да спирам по отделно всяко тяло.

Прикачен файл

kranove.jpg
Ако може малко помощ и за мен
При мен идеята е да имам опция да се намалят максимално оборотите на телата,
все още не съм ги монтирал и не съм им правил тест с топла вода и не знам как ще се държи управлението , засега само ги включих към ел. мрежата и дори най малката степен на вентилатора нагласена от дистанционното ми се вижда много силна .Видях тук един колега jinio който е сложил димерен ключ (на 8 страница в темата) поддържам връзка с човека но сигурно не съм му само аз на главата :-D ако може и някой друг да се включи
От мотора излизат 7 кабела 6 се виждат на снимката и един е закачен за клемореда дето бяха вързани кабелите който отиваха към външното тяло
Та въпроса ми е- към кой кабел да закача димера за да може когато искам да го намалявам а примерно лятото да си работи като си му е зададено
Кабелите ги мерих с фазомер че нямам мултицет на тези с кръстчето фазомера свети на другите не
Благодаря предварително

Прикачен файл

11063235_10200178386339658_1910079096_n.jpg
11063235_10200178386339658_1910079096_n.jpg (84.96 KиБ) Видяна 1348 пъти

Прикачен файл

11063029_10200178386379659_723875559_n.jpg
11063029_10200178386379659_723875559_n.jpg (81.18 KиБ) Видяна 1348 пъти
Какъв е модела на вътрешното тяло? - Сигурно е поне 18-ка или 24-ка, пък те си духат яко.
Ако снимаш мотора ще е много по-добре, трябва да има схема на него, надписи някакви.
Метеор 18ка .За съжаление телата не са при мен а на село,имам път на там след около седмица .Мисля си ако взема един димерен ключ и прекъсвам плюсовите кабели един по един и ги прекарвам през ключа дали няма да прецакам нещо
Как да ти кажа, като и гуглето не го познава тоя метеор. :?
Като има толкова много кабели, сигурно ще е от този тип:
http://www.tehcomservis.com/forum/topic.php?forum=5&topic=617

Трябва да прекъснеш общият проводник - в случая Black(черен). За ориентир - кабела който отива към термичната защита (сините кабели дето влизат на снимката).

Видях на един друг подобен мотор има и заземяване на корпуса - не е там ключа.
Ето и снимки на мотора и схемата която е залепена на корпуса

Прикачен файл

11072492_10200193951128768_1610935793_n.jpg
11072492_10200193951128768_1610935793_n.jpg (56.02 KиБ) Видяна 1202 пъти

Прикачен файл

11051255_10200193952088792_883340293_n.jpg
11051255_10200193952088792_883340293_n.jpg (58.83 KиБ) Видяна 1202 пъти
Мдааа, схемата излезе много лоша, доколкото виждам де.
Общият няма да ти е лесно да го прекъснеш, защото ще трябва да се прекъсне писта на платката.
Тези дето си маркирал с "+" не ги пипай, не е коректно.
По-лесно ще е да регулираш само когато е избрана конкретна скорост. Да речем решаваш да регулираш само средна и когато си избрал средна регулираш оборотите. На друга избрана скорост няма да се регулира.
Тези които си белязал с "-" са за скоростите. Предполагам че жълтият е минималната скорост, синият -средна, а черният-максимална.
Резваш жълтият на удобно място и пробваш коя степен не работи - мисля че ще е минималната.
На срязаното слагаш димера и на тая степен ще има регулировка, а на другите не.
Ако искаш всичките степени да се регулират, ще трябва да се реже писта на платката.
Успех!
Това ме устройва перфектно ,ще пиша за резултата
Много благодаря за отделеното време :prayer: :prayer: :prayer:
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 29

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Отопление”