• 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Симистора си е точно което ти оградих предният път BT131 пише отдолу на платката.
Веригата на обратната връзка на платката ти се оказа мааалко по-различна от схемата. При това положение върху С17 би трябвало да има повече от 3.8V, но не съм 100% сигурен.
Между долния и горният бял има ли 12V? DC
Между долният бял и десният край на R21, трябва да са към 2,5V. Измери това на DC и на АС. Тука трябва да са импулсите и на АС трябва да дава задължително някаква стойност около 2,5V.
Между другото по платката има много студени спойки, хич не е лошо да се презапоят.


Прикачен файл:
received_397301053947827.jpeg
received_397301053947827.jpeg (32.82 KиБ) Видяна 502 пъти
Тъй като често има разлики между схемата и изпълнението мисля да проверим и симистора все пак. А и схемата е доста постна.
Възможно е и да е той, като не виждам кой кабел къде отива.
Има един куплунг с два червени кабела "TRANS_IN" пише.
Не виждам от къде идват, кой ги управлява, че и на схемата не е показано нищо.
А те могат да ми прецакат предишните разсъждения.
Ако на тях има 220V AC и мотора НЕ се върти, тогава симистора е здрав!
За целта първо включи уреда на 700-750VAC включи щепсела и сподели има ли 220V на червените кабели и върти ли се?
Пусни от дистанционното на топло и пак кажи - има ли 220V, върти ли?без да топлиш датчика!
В режим фан след като даде грешка и спре да върти, кажи има ли там 220V?
Ако винаги когато има 220, мотора върти, а като няма спира значи симистора е за смяна.

Прикачен файл:
received_397355457275720.jpeg
received_397355457275720.jpeg (42.65 KиБ) Видяна 477 пъти
Между долния и горният бял има ли 12V? DC ДА
Между долният бял и десният край на R21, трябва да са към 2,5V. Измери това на DC и на АС. Тука трябва да са импулсите и на АС трябва да дава задължително някаква стойност около 2,5V. 4,80v при не работещ вентилатор и 4,84v при работещ на AC нищо не показа.
"TRANS_IN" - отива към трансформатора с постоянно 220v без значение какво правя и вкл. ли е вентилатора.

Прикачен файл

DSC08810.JPG

Прикачен файл

DSC08809.JPG
Значи на TRANS_IN винаги има 220VAC?
Симистора е здрав тогава.
На R21 щом няма нищо на АС, процесора получава сигнал, че вентилатора не се върти. И гледа да го засили, но и на мах да отиде, смята че мотора е блокирал и дава аларма.

А върху С17 измерено на АС има ли някаква стойност?
Ако е почти нула, според мен проблема е вътре в мотора и по-точно във веригата на обратната връзка. Може и да са разлепени магнитите, знам ли.
На средният бял кабел трябва да има импулси с честота от около 80 - 300Hz.
Ако ги има уреда би трябвало да измери
някаква стойност на АС.
Наемаш ли се да разглобяваш мотора или ще минаваш на по-простият вариант с ръчно задаване на скоростта на вентилатора ?
Траяка го смених но без промяна.
На C 17 на АС няма показание.
Мотора съм демонтирал понеже така или иначе трябва да чистя и запоявам, но не виждам как бих го разглобил.

Прикачен файл

Untitled2.jpg

Прикачен файл

Untitled.jpg
Разглобих и мотора магнита е здраво закрепен всичко изглежда коректно като изкл. лек луфт на лагерите. :? :shock:
Възможно ли е някой кондензатор да е пробил.

Прикачен файл

2.JPG

Прикачен файл

1.jpg
С1 не виждам къде е вързан, ама мерни го за късо.
Ама едва ли, напреженията са 12V, не са високи, че да пробият. Спойките как са на тая платка?
Това IC1 е датчик на хол. Той ме съмнява най-много.
Изключи широката букса към мотора, а тази жълтата платка да е включена, че да има 12V.
Тук Vcc е +12V, средният бял е маса, а на Vout трябва да излизат импулсите.
Хубаво е да мерим направо на датчика на хол. Всичко мерим на DC спрямо средният бял кабел на тази жълтата платка. Спрямо средният бял(маса) и левият на датчика трябва да са 12V. На средния трябва да е 0V. А на десният трябва да си сменя състоянието взависимост от дали има магнит или не. В единият случай да е 0V, а в другия да вади напрежение , не знам колко 5-12V. Не можах да намеря документация за тоя и не съм сигурен нито за изводите, нито дали е тригерован. При всички случай при бавно въртене на магнит близо до него, на един от трите извода (вероятно десният) напрежението трябва да става почти нула и да се качва към 5-12V. По-важно е да става нула!!!
Ползвай магнита на ротора като го доближаваш до датчика и съвсем леко завърташ.
Спойките как са на тая платка? спойките са идеални.
Всичко мерим на DC спрямо средният бял кабел на тази жълтата платка. Спрямо средният бял(маса) и левият на датчика трябва да са 12V. Има 12V
На средния трябва да е 0V. на средния е 0V

А на десният трябва да си сменя състоянието в зависимост от дали има магнит или не. В единият случай да е 0V, а в другия да вади напрежение , не знам колко 5-12V. Максимално показа 7,3V като завъртя ротора напрежението пада до 1-2 волта.
Според това дали има или не магнит напрежението е 0-7,3V.
Озадачи ме че при въртене на ротора напрежението скача и пада рязко (играе както си иска). Мислех че би трябвало като завъртя ротора да падне до някаква стойност в зависимост от оборотите и като спре да се качи до 7,3v :shock: :? .
Намира ли се лесно този датчик да го сменя или заменя със сходен направо да не го мисля. На него пише 40AF 647
Понеже се усъмних да не би да правя нещо не как трябва запоих две жички едната на средния извод другата на десния извод на датчика изолирах и сглобих мотора пуснах климатика на вентилатор и показанието мърдаше между 3,64-3,69V.
Опитах да сменя режимите и скоростите - същия резултат като върти вентилатора, щом спре показанието отива на 7,3V.
Като въртя ротора на ръка има положение в което показва нула като не се върти в останалите е на 7,3V

Прикачен файл

6.JPG
Супер си!
Точно така трябва да работи тоя датчик. Което значи, че е здрав!
Рязко да променя или 0 или 7V. За един оборот трябва да даде около 12 пъти 0V и 12 пъти 7V.
Виж сега: когато въртиш бавно на ръка ще мериш на DC. А като се
върти бързо на AC !!!
Не е датчика! Между тях нещо ни играе номера.
Върти на ръка, че така по добре ще се отчете.
Завърти мотора така че да остане на 0V на десния на датчика.
И тогава измери какво има на Vout, също трябва да е 0V.
Между средният бял и съседния Vout, трябва да се държи по същият начин,
може 7-те волта да са по-малко. За един оборот трябва да даде 12 пъти 0V и 12 пъти 7V.
Съвсем леко преместваш ротора на някаква позиция и трябва да се падне 0V или 7V .
Виж дали се пада 0V. Има ли промяна според позицията на ротора? На DC мериш и завърташ съвсем малко и спираш и мериш.
Още малко и ще го открием, търпение! :partyman:
Един по-добър метод ми дойде на ума.
Всичко мерим на DC спрямо средният бял кабел на тази жълтата платка.
Спрямо средният бял(маса) и десният на датчика трябва да са 0V. Завърташ ротора докато се падне 0V и гледаш да не го разместваш повече.
На Vout колко волта дава(трябва да е 0). Ако е 0,8V е много!!!
И на десният край на R21 на голямата платка трябва да е 0V, до 0,4V бива. Виж снимката от предният път, черната сонда не я мести, тя си е на маса.
Измери пак на десния на датчика, да видиш дали не си разместил ротора от позиция 0V.
Измери два пъти: десен на датчика, Vout, десният извод на R21.
И на трите трябва да са 0V.
Може да измериш по същият начин на трите места, когато на десният на датчика е 7V., за да видим на другите места какво се случва.
Завърти мотора така че да остане на 0V на десния на датчика.
И тогава измери какво има на Vout, също трябва да е 0V.
При 7,3V на Vout 6,85V При 0V на Vout 0,9V измерено на DC
Между средният бял и съседния Vout, трябва да се държи по същият начин,
може 7-те волта да са по-малко. За един оборот трябва да даде 12 пъти 0V и 12 пъти 7V
Съвсем леко преместваш ротора на някаква позиция и трябва да се падне 0V или 7V .
За един оборот половината е на 0V другата половина на 7,3V въртяно на ръка.
На AC между среден и десен на хол завъртяно на ръка 0-15,3V
На AC между среден и десен на хол въртяно от мотора 0-7,6V, като набере скорост 7,5-7,6V
Измери два пъти: десен на датчика 0,01V, Vout 0,89V, десният извод на R21 4,77V.
И на трите трябва да са 0V.
Може да измериш по същият начин на трите места, когато на десният на датчика е 7V.,
за да видим на другите места какво се случва: десен на датчика 7,30V, Vout 6,85V, десният извод на R21 4,82V.
iva6ki написа:Измери два пъти: десен на датчика 0,01V, Vout 0,89V, десният извод на R21 4,77V.
И на трите трябва да са 0V.
Може да измериш по същият начин на трите места, когато на десният на датчика е 7V.,
за да видим на другите места какво се случва: десен на датчика 7,30V, Vout 6,85V, десният извод на R21 4,82V.


А, такаааа!
Ако ей тоя диод не е причината, значи ще излезе процесора!
Можеш ли да го измериш?
Разпояваш единият извод и на обхват диод в едната посока трябва да е от 500-700, а като обърнеш пипалата да показва 1 .

Прикачен файл:
received_398147150529884.jpeg
received_398147150529884.jpeg (39.39 KиБ) Видяна 321 пъти


ПС: Не пускай климатика без диод, че може да опукаш входа на процесора!!!
Показание 674 :? . Този процесор намира ли се и колко би излязъл като пари.
Номера е NEC D797003CU-053
0648KW37N
Има и един чип UNL2003AG
Кое от двете ще да е :?
iva6ki написа:Показание 674 :? . Този процесор намира ли се и колко би излязъл като пари.
Номера е NEC D797003CU-053
0648KW37N
Има и един чип UNL2003AG
Кое от двете ще да е :?


А като обърнеш пипалата, "1" ли показва диода?
Да не мериш другият до него?
Презапои R21 все пак, не ми харесва едната спойка.
Измери го трябва да е около 5100 ома.
Няма друго което да вдига напрежението до 4.8V освен пробив във
тоя диод или вътрешно в процесора. Всичките други елементи наоколо
ще го карат да ходи към 0V, а не към 5V.
NEC-а е процесора, но нямам идея колко струва и дали може да се намери.
В краен случай ще отидеш на този вариант:(на 25 страница е по-подробно)

Прикачен файл:
file-3.jpg
file-3.jpg (91.67 KиБ) Видяна 303 пъти
Много съм благодарен за отделеното време и полезните съвети ще търся и процесор но на по заден план, ще го подкарам с регулатор за мощност за сега а нещо което да го вкл. Примерно при температура 40 гр. На питата че колегите термостата който са дали изкл. При 40градуса
П.С. преди да се откажа разпоих r21 на обхват 20k даде 5,14 в двете посоки а на първия в едната посока даде единица. :?
Последна промяна от iva6ki на ср дек 28, 2016 7:48 pm, променено общо 1 път.
Аз бих пробвал без диода да го пусна, въпреки казаното по горе.
Отделно бих подал маса на десният край на R21 , с надеждата това
което го държи на 5V да прегори. И да премеря пак дали има нула волта на R21, при 0 на Vout.
Надявах се да не е процесора, ама ...

За регулатора ще трябва да смъкнеш кондензатора 1u2 / 450V от платката.
Термостат, може и от тези дето ги слагат за помпата на камината. Ако имаш такъв, може
паралелно на помпата да захраниш климатика. Е, 5-10 секунди ще духне студено докато дойде
водата ама ..., няма да търсиш друг термостат.
Отиваш с уреда в магазина, завърташ на 70гр. и не трябва да дава верига.
Като завъртиш на минимум трябва да дава верига.
:partyman:
Взех регулатор на мощност като на снимката не намерих в хит електроникс а елимекс го нямат на сайта.
Вързах го уж като на схемата ама мотора не тръгна. Пробах без него мотора върти.
Въпроса ми е този регулатор става ли и дали съм го вързал правилно :?

Прикачен файл

33.JPG

Прикачен файл

22.jpg

Прикачен файл

11.jpg
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Отопление”