• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
dalgia - специалист
2v6 е много прав а аз леко те подведох за колекторите на серпентините ама по инерция го написах.Трябва да са над нивото им.За гумената изолация е задължително при охлаждане иначе
след час два ще видиш по пода ясно очертание от къде си прекарал тръбите.В/у фибрана се слага наилон за да не залепва замазката.По стените преди да положиш фибрана се салгат ивици стиропор д бел 1см и широк 10-15см.След изливането на замазката излишното което стърчи се изрязва.Наилона които ще положиш трябва да покрие тези ивици.Продават готово такова изделие на ролка от рехау ама става и със стиропор.М/у две съседни помещения на касите на вратите се прави фуга от фибрана за да не се съединяват две замазки от различни помещения.На голямото помещение ако имаш подова настилка от два различни материала не е лошо и там на съединението да поставиш фуга.Фолиото за което не ти се дават пари е найлон които е ужасно ефтин.Ето ти малко снимки на моторвентилите и дебитометрите.

Прикачен файл

IMG003.jpg
IMG003.jpg (31.73 KиБ) Видяна 13705 пъти

Прикачен файл

IMG002.jpg
IMG002.jpg (27.17 KиБ) Видяна 13705 пъти

Прикачен файл

IMG001.jpg
IMG001.jpg (22.04 KиБ) Видяна 13705 пъти
AntonBM - специалист
Няколко съвета и от мен:
Максимална дължина на серпентините 70-80 м. При по-дълги тръби топлинната мощност не може да се постигне при желаната температурна разлика 10°. Това означава, че серпентината работи до средата с висока температура 40°, а в останалата част температурата спада с повече от 10° и почти не върши работа.
Сложи по 2 серпентини на стая, като пред прозорците ги направи със стъпка 10, а по навътре с 15 или 20. Дано не е късно...
Тръбите на вентилаторните конвектори се изолират с микропореста гума – най-малко 6 мм, ако се вграждат в топлоизолацията на пода и повече, ако са извън топлоизолацията. В противен случай ще имаш конденз по пода в режим охлаждане. Диаметрите на тръбите на конвекторите са най-малко ф20 – те работят при температурна разлика 5 а не 10° и за това трябва да са по-големи. С ф16 няма да може да мине дебита на студоносителя толкова, че да осигури пълната има охладителна мощност.
Във вътрешната част на помещението имаш тръби от серпентини (аншлуси), които са много на гъсто. Там през тръба слагай гофриран шлаух (най-добре на топлата линия). В противен случай там пода ще е много топъл. Още по-добре е да раздаличиш тръбите в тази зона, така че те да са през 15-20 см. Така ще се получат по-малки серпентини в дневната – ще спестиш малко тръба.
Това на AutoCAD ли си го чертал? Ако е така ползвай „полилиния” (PL) за подовите серпентини. Можеш да обърнеш обикновените линии в полилиния с команда «полиедит» (PE) – маркираш една от линиите, той те пита да я направи ли полилиния, ти казваш „ДА” и след това даваш команда – ADD (обедини) – пита те какво, отговаряш ALL и даваш ентер. Така цялата серпентина става една полилиния. Можеш да и дадеш закръгление (филет с разширение P) – така ще закръгли всички ъгли на тръби (ползвай радиус 15 см.). Серпентините стават по-реални от това което си начертал ти. С команда ЛИСТ можеш да измериш реалната им дължина.
Аз лично предпочитам да отделям конвекторите на отделна колекторна група.
gench - специалист
Как найлон - обикновен ли?
Дебитомерите ми е ясно за какво служат, но тея моторвентили какво точно правят :?

Благодаря за съветите, започнах да преработвам чертежа но не съм на ти с Auto Cad.
След като направя това: "Можеш да обърнеш обикновените линии в полилиния с команда «полиедит» (PE) – маркираш една от линиите, той те пита да я направи ли полилиния, ти казваш „ДА” -- излеза следното "Enter an option [Close/Join/Width/Edit vertex/Fit/Spline/Decurve/Ltype" :?

Голям съм тъпак как не се сетих че тръбите на конвекторите може да са "вкопани" в фибрана и тези на подовото да си минават спокоино огоре им.
AntonBM - специалист
По-горе аз съм те заблудил. Командата не е АDD, а Join. Т.е. след като направиш линията на полилиния даваш команда "J" той те пита какво - отговаряш му всичко (ALL) не се включва всичко , а сaмо това което има връзка към тази линия. Така серентината ти става 1 общ обект, който по лесно се редактира и измерва.
С мотор-вентилите чрез стаен термостат се регулира температурата на помещенията. Всъщност, те рядко са мотор вентили (скъпо е) по-често са магнет вентили. Щом инсталацията ти е с конвектири е по-добре да ги избереш нормално затворени.
gench - специалист
Тея полилинии голям зор ми дават ще драскам пак с прави ъгли(по важното беше да мога да си сметна колко метра ще са серпентините ама няма да е :sad: уж маркирам единия кръг даречем ,пиша лист ама нищо не става)
Дали е възможно да ги няма тези магнет вентили.Искам системата да е максимално опростена с най-малко ел-ка, винтили и т.н.Не ме притеснява ако се налага ръчно да реголирам t от колекторите(ако е възможно)
Последна промяна от gench на вт апр 19, 2011 6:24 pm, променено общо 1 път.
filmatoplo - майстор
Колега влизаш в графа - С трици маймуни :) , не искам дебитомери, не искам вентили :wink: . Оня ден един мой клиент също отказа тези компоненти (има пари, пък се излигави) как ще му балансирам сега системата (уж ще правим професионална работа а сега баланса на око), за температурния баланс също ще е мн трудно -съгласи се поне да му сложа 1 централен стаен термостат който ще спира помпата на цялото подово след достигане на зададената температура -добре че при него приземния етаж е едно цяло и температурата следва да е почти еднаква .Подовото и вентилконвекторите с едни разпределители ли ще са, с една циркулационна помпа ли ще си , с еднаква температура ли ,конвекторите ръчно ли ще ги пущаш и спираш когато се наложи.
Последна промяна от filmatoplo на вт апр 19, 2011 6:34 pm, променено общо 1 път.
gench - специалист
Не искам да влизам в никакви графи ама и не искам да се хвърлят излишно пари.Просто тея неща не са ми ясни(арматурата) за това потърсих помощ от вас не да ме слагаш в разни графи.Не знам кое е задължително да се сложи и кое не.Ако можеш помогни ако не здраве
LazarGanev - "Велик майстор"
Ама то подовото е основно арматура, без нея не става - все едно да махнеш котелния термостат и да търчиш постоянно да отваряш или затваряш вратичката. Това, което е се вижда на снимката не е точно скъпите моторвентили, нито по-евтинитв магнетвентили, а най-поносимия вариант - термоелектрическа задвижка. Най евтиния вариант е този, за който спомена Филма - термостат, който да спира помпата. Но все някакво управление трябва да има, иначе язък за труда и парите :)
gench - специалист
А самата термо помпа нали уж се нагласява на определени градуси или това не е достатъчно :?
LazarGanev - "Велик майстор"
От там можеш да нагласиш температура на водата, но тебе те интересува температурата в помещенията
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14

Тема "Помощ за водно подово отопление с термопомпа" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: