• 1
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Yuriy - помощник
чет фев 25, 2021 4:14 pmEvgeniy написа:
Здрасти,
Отрицателните са при по-големи стойности на кислорода. Боби назад в темата твърдеше, че те силно скъсяват живота на сондата. Аз не съм проучвал.
Няма защо да те е страх от отрицателните стойности, едно просто "преместване" на отрицателните към положителен вход може да постигнеш и с 2 резистора: https://jeelabs.org/article/1614b/
Не ме притеснява отрицателната стойност а защо в даташита на Бош няма отрицателни стойности а в тая на Виесман има :. Тези графики са от даташита на Бош.

https://1drv.ms/u/s!Av7Gpg63Y-oIxmnFdTcz6YOLITHE

Програмата я нащраках и си чакам сондата . Поръчах за 2 евро и платчица с 16 битово АЦП чип за мерене на миливолти с I2C изход. Това C++ за Arduino си е мързелански работа.
Evgeniy - майстор
Според мен няма противоречие. Графиката на Бош доближава 0 миливолта на около 10.4% кислород. В графиката на Висман отрицателните стойности започват от 11% нагоре, които при Бош просто липсват в графиката, но ако продължиш кривата ще си дойдат. Все пак говорим за ненормално високи стойности на кослорода при цел 6-8%.
Yuriy - помощник
Евгени, ти как разбираш дали вентилатора е в режим на постоянно горене или разпалване или издухване при загасване? Предполагам че управлението по ламбда трябва да работи само при нормално горене и да се изключва при другите преходни режими.
Пълната графика я намерих и другаде . Същата е като на Виесман - до -10mV.

Дисплея го докарах и цифрово и на барграф. Остава да вържа сондата като дойде.

https://1drv.ms/u/s!Av7Gpg63Y-oIxmq_tM-TMlYiXKdo
Evgeniy - майстор
При разпалване е доста излишния въздух. Не можах да измисля друго и приложих следното:
Ако за 1 цикъл (при мен е 95 секунди, като измерването е на 5 секунди) средната стойност е отрицателна, нулирам натрупаната интегрална сума и корекцията. Аз просто започвам регулиране, когато достигне положителни стойности. Тогава вече се е разгоряло добре.
Yuriy - помощник
вт мар 02, 2021 10:04 amEvgeniy написа:
При разпалване е доста излишния въздух. Не можах да измисля друго и приложих следното:
Ако за 1 цикъл (при мен е 95 секунди, като измерването е на 5 секунди) средната стойност е отрицателна, нулирам натрупаната интегрална сума и корекцията. Аз просто започвам регулиране, когато достигне положителни стойности. Тогава вече се е разгоряло добре.
Дали не може да се вземе сигнала от фотосондадата и да се регулира по ламбда само ако надхвърли определена стойност?
Всъщност твоя метод си е доста добър. Защото работи без да се пипа по платката на контролера.
Аз си мислех за външен гъвкав кожух около горелката с клапа която да ограничава потока на въздуха според ламбдата. Така че да не се пипа нищо по платката. Така ще е универсално .
Мерил ли си дали има достатъчен ефект в повишаване на КПДто? Струва ли си да се прилага?
Evgeniy - майстор
Може би за някаква горелка, която е пропорционална по някакъв начин - да. Но за Грейко, решението е в конструкцията. Тъй, като отворите са в предния край, ако горивото е недостстъчно, огънят се дръпва назад, където няма въздух. Там се натрупва гориво, докато не стигне отворите за да избуи в пламъци. Така, ако подаването е по-малко от номиналното за тази мощност, се получава малко объркване на ламбда контрола заради тази цикличност. Затова, аз залагам на силно интегриране, за да компенсирам външните влияния.
Но честно казано, не мога да се закълна, че всички тези усилия компенсират повече от 10% икономия, поне при Грейко.
Yuriy - помощник
вт мар 02, 2021 9:05 pmEvgeniy написа:
Може би за някаква горелка, която е пропорционална по някакъв начин - да. Но за Грейко, решението е в конструкцията. Тъй, като отворите са в предния край, ако горивото е недостстъчно, огънят се дръпва назад, където няма въздух. Там се натрупва гориво, докато не стигне отворите за да избуи в пламъци. Така, ако подаването е по-малко от номиналното за тази мощност, се получава малко объркване на ламбда контрола заради тази цикличност. Затова, аз залагам на силно интегриране, за да компенсирам външните влияния.
Но честно казано, не мога да се закълна, че всички тези усилия компенсират повече от 10% икономия, поне при Грейко.
Получих си платчицата за измерване напрежението на LSM -11 . Мери +/- 80 mV с точност 2 микроволта. С 16 битово АЦП е и струва 2 евро с транспорта . Програмата за ардуиното е готова и работи. Сега чакам другата платчица за измерване на температурата на изходните газове с К тип термодвойка. Получих си също гнездото за ламбда сондата и джоб за термодвойка за монтиране не кюнеца. Скоро ще съм готов с измервателната част. Но за контрола трябва да разглобя горелката на Дефро а не ми се иска . Че е завряна под бункера с пелетите. По скоро ще си правя настройките ръчно. Моята горелка има само една мощност която може да се променя само ръчно с промяна времето на подаване на горивото и паузата.
Жако - специалист
ср ное 09, 2011 7:18 amФло написа:
Саждите не забравяй колега! Комина на котела,особенно този на твърдо гориво се гледжосва за кратко време и така ще гледжоса датчика/сензора/,че не можеш да го познаеш,камо ли да работи от това покритие,а той работи само при чиста повърхност,сравнявайки кислорода в изгорелите газове с този от околната среда . Условията на експлоатация не са като при ДВГ.
Колега гледжосва се комина ако има кондензат в него, тоест нее добре изолиран и ли значи студен комин.
Ако е изолиран няма кондензат нама гледжосване.
Аз седем години брах ядове докато го изолирах и сега без конденз.
gnt69 - майстор
пон окт 11, 2021 6:16 pmЖако написа:
ср ное 09, 2011 7:18 amФло написа:
Саждите не забравяй колега! Комина на котела,особенно този на твърдо гориво се гледжосва за кратко време и така ще гледжоса датчика/сензора/,че не можеш да го познаеш,камо ли да работи от това покритие,а той работи само при чиста повърхност,сравнявайки кислорода в изгорелите газове с този от околната среда . Условията на експлоатация не са като при ДВГ.
Колега гледжосва се комина ако има кондензат в него, тоест нее добре изолиран и ли значи студен комин.
Ако е изолиран няма кондензат нама гледжосване.
Аз седем години брах ядове докато го изолирах и сега без конденз.
Той човека си изолира комина отдавна, виж 2011 година е писал. Ако беше го прочел това нямаше да се мъчиш 7 години. :partyman:
Жако - специалист
пон окт 11, 2021 6:25 pmgnt69 написа:
пон окт 11, 2021 6:16 pmЖако написа:
ср ное 09, 2011 7:18 amФло написа:
Саждите не забравяй колега! Комина на котела,особенно този на твърдо гориво се гледжосва за кратко време и така ще гледжоса датчика/сензора/,че не можеш да го познаеш,камо ли да работи от това покритие,а той работи само при чиста повърхност,сравнявайки кислорода в изгорелите газове с този от околната среда . Условията на експлоатация не са като при ДВГ.
Колега гледжосва се комина ако има кондензат в него, тоест нее добре изолиран и ли значи студен комин.
Ако е изолиран няма кондензат нама гледжосване.
Аз седем години брах ядове докато го изолирах и сега без конденз.
Той човека си изолира комина отдавна, виж 2011 година е писал. Ако беше го прочел това нямаше да се мъчиш 7 години. :partyman:
Аз тогава нямах хабер за голелка изобщо, аза форома още повече..
Но в дийствителност ръботя с този модем котли от 25 години първия беше Дакон 24 сега е Бош Солид 24
Аз съм изолирал със 5 см.минерална вата от преди 14 години.още на дърва и въглища като бях. Нахвърлих се да пишя да бъда полезен без да вида датата на публикацията. :? :)
  • 1
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48

Тема "Ламбда контрол на котел" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: