• 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 48
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Evgeniy - майстор
Да, но е свързано с комфорта и степента на девиация на температурата. Зависи от конкретния модел - степен на акумулиране на сградата. Иначе откъм разход може да се приближат. Друг е въпроса, доколко може да се изплати буфера, ако смятаме само икономията като фактор.
bobi65 - специалист
Evgeniy написа:
Да, но е свързано с комфорта и степента на девиация на температурата. Зависи от конкретния модел - степен на акумулиране на сградата. Иначе откъм разход може да се приближат. Друг е въпроса, доколко може да се изплати буфера, ако смятаме само икономията като фактор.
Съгласен съм.. просто отговарям на Сашо . При мен имам 800 литра в системата който са естествен буфер. Имам Изолирана сграда от 440 м2 , навсякъде тухла .. нямам един м2 гипс картон никъде.. тухлата акумулира .. хистерезиса ми е 0.4 градуса и се движа от 4 цикъла в студеното до 1 цикъл в топлото.. До днес съм на 4.5 тона пелети..с ON/OF режим и съм сигурен че ако бях в модулация и наблюденията който имам от температури на камера, СО стойности .. време за влизане в режим и др. че щях да съм поне на 6 тона до сега.. Мисля че буфера се изплаща ако не за един сезон поне за 2 сезона.
Имам едни изследвания и реферати от материалите на дъщеря ми в областта на водогрейни котли ( дипломира се магистратура топлотехника след 2 месеца в техническият) който са ми настолно четиво за моите експерименти ., и за взетите решения кое как да направя и какъв режим да избера.
bobi65 - специалист
bobi65 написа:
Вертикалният монтаж предразполага да се задържи в височина по висока температура на сондата от собственият нагревател и понеже точно там в края преди резбата е връзката на захранването с нагревателният елемент се създават условия да прегрее тази връзка и да прекъсне...
bobi, знам че си професор :yawinkle: Ще ми купиш една комбинирана сонда с мерене на СO и O2, ако сондата на Радослав не изгори нагревателя от неправилен монтаж.
Ако изгори, аз ще му взема една LSM-11. Само че, това няма как да стане, защото правоъгълният му фукс разсейва топлината на потока в равнината на горната си част и не я концентрира в една точка, както кръглия. Освен това е монтирана в края.[/quote]

Ейй пак се изцепваш 6o6i6 =D> =D> =D> . Баба ми казваше на такива " На всяка манджа мерудия" или "Специалист по всичко"
1. Обърнах внимание на Радо за да е информиран човека за правилата .. от тук натам е личен избор дали ще коригира положението. Не ми се търси къде точно в един документ имаше пояснението за монтажа на LSM11 че живота и е между 2-4 години в зависимост от условията на експлоатация. ( защо да са му 2 години на човека а не 4 )
2. Дай ми линк към такава комбинирана сонда за Ламбда и за СО .... ще купя две .. едната за теб.. :supz: :supz: :supz: направо ще избием рибата. На газоанализатора му е сложени : кислородната клетка мери излишъка на кислорода и термодвойка за температурата на газовете, датчик за налягане за тягата на комина ,отделно клетка за СО . Вътре в уреда с тръбички газът се подава през разклонители към всеки датчик индивидуално. .. От тези измервания софтуера ИЗЧИСЛЯВА предполагаемо КПД- СО2 стойности... като опции за някои модели се предлагат NO клетки и др.
3.Разсъжденията ти за разсейваната топлина са верни но за газовете в покой.. Забравяш че пипаш комина с ръка и е примерно 45 гр.. бодваш термодвойката и е 100 гр.А причината е формирането на граничен ламинарен слой.
Значи си в грешно разсъждение..
Отделно Аз казвам че газовете охлаждат/обдухват сондата и свалят температурата от 350 до 230 примерно.. А когато сондата е вертикална се получава термо джоб и температурата от СОБСТВЕНИЯТ и нагревател се повишава там... а там са връзките на кантала с проводниците.
4. Не зная дали си чувал за дървесно масло.. Получава се от неизгорели СО и водни пари при конденз. Когато се гаси котела и сондата тя изстива и стига до температура на конденз . в пепелника има още достатъчно дълго пропушващи недогорели въгленчета които заедно с влагата от въздуха образуват капчица дървесно масло.
Когато тази капчица е върху хоризонтална повърхнина си остава там и след изпарение на влгата се образува полепи и замърсяване което допринася допълнителна за лошо оглаждане. Процеса е лавинообразен и вероятно затова го дават от 2 до 4 години.
Ако тази капчица е върху макар и 10 градуса наклон тя ще се изцеди и ще си капне извън сондата.
Последна промяна от bobi65 на ср мар 15, 2017 9:47 pm, променено общо 1 път.
6osi6 - майстор
bobi65 написа:
Дай ми линк към такава комбинирана сонда за Ламбда и за СО
Напиши в гугъл на английски "комбинирана сонда за Ламбда и за СО". KS1D е за биомаса. Само че, не знам дали продават по една бройка.
bobi65 - специалист
6osi6 написа:
bobi65 написа:
Дай ми линк към такава комбинирана сонда за Ламбда и за СО
Напиши в гугъл на английски "комбинирана сонда за Ламбда и за СО". KS1D е за биомаса. Само че, не знам дали продават по една бройка.
.
Разгледах всичко което намерих за тази сонда. Не бях чувал за такава.. писах на два от офисите на тази фирма да ми дадат цена за бройка.. Отделна в Индийски онлайн магазин я намирам и там съм пуснал въпрос за цената.. Ще вида какво и кой ще ми отговори.
Има неща в характеристиките който са ми странни.. дават че диаграмата е в диапазан O2: - 30 - + 150 mV и COe: - 30 - + 800 mV.. Уж са положителни сигналите пък имат общ плюс.. а минусите са сигнални..
Дават че първи пин на буксата е общ 1 = (+) probe signal O2/ COe (black)

1 = (+) probe signal O2/ COe (black)
2 = (-) probe signal COe (grey)
3 = probe heater (white)
4 = probe heater (white)
5 = (-) probe signal O2 (red or blue)
нещо не ми се връзва.. Но ако е поносима цената и някой ми предложи все пак да ми я продаде за тест бих взел една..
jorko2008 - помощник
Здравейте,
Тази термодвойка дали си заслужава да се купи? В смисъл ще върши ли работа?


https://www.aliexpress.com/item/Durable ... 7ceda47cfc
bobi65 - специалист
[quote="jorko2008"]Здравейте,
Тази термодвойка дали си заслужава да се купи? В смисъл ще върши ли работа?


quote]

Точно с такива си блъскам главата от месец и нещо.. две изгорих вече с моят решим на високотемпературна горелка.. Общо взето на 1300 гр. прекъсват ..Първата поне изкара 5-6 дни преди да почне да се сдухва.. втората с първото палене излезе от строя.. Но за мен ми беше важно да видя докъде съм докарал температурата.. преди тунингите на главата бях около 1250 .. сега съм около 1520 гр. поръчал съм с същият дизайн и външна изолационна тръбичка но тип " B " която я дават до 1800 за кратки измервания и работна 1600.. разликата обаче е и цената с таксата за превода ми стъпва на 173 долара..
На изгорялата тъп S разкапсоловах керамиката.. и я тествах.. много яка.. с флекса не се реже . докато не стане червена и не почне да се топи няма рязане.. на шмиргела също. така че тази която поръчах сега ще ми върши работа..
Ако системата ти не е модифицирана, вероятно си на 1200 градуса като температура и тогава тази евтината ще ти върши работа.
Имай в предвид че и присъдинителните проводници са специални ,с изолация от стъкло влакно и висока цена.. около 12 лв. за метър с жило 0.5.. .
Ако пък ползваш горелката в модулация то при ниските мощности температурата пада до 950-1000 заради повишена ламбда с която работят ниските мощности..
Цялите тези разлики 0т 1000 до 1500 са с пряко отражение върху КПД на горивният процес и Разхода на пелети...
Затова и с цената на скъпи сонди и термодвойки и издухани по време на експерименти елементи се съгласявам в името на тази ефективност.

Прикачен файл

B type Thermocuple1.jpg
B type Thermocuple1.jpg (74.93 KиБ) Видяна 2228 пъти
jorko2008 - помощник
Благодаря. Надявам се скоро да покажа и моята инсталация.
6osi6 - майстор
bobi65 написа:
в Индийски онлайн магазин я намирам
Сондата е само за котли с мощност в MW.
bai_bradyra - специалист
bobi65 написа:
Боби и аз се интересувам. Моля драсни и няколко реда за начин на свързване към комина ( с метален кръгъл съм, ф 150, височина 8 м), на какво разстояние от изхода на котела, захранване ( предполагам трябва да взима захранване от вентилатора за да не изгори нагревателят и) и за каквото още се сетиш и не на последно място в темата четох за някаква особенност при работа с горелка Грейко, а аз съм именно с такава- Грейко РБ 20.
Поздрави и благодаря предварително.
Моят вариант е по опростен от полските контроли.. но пък затова е универсален и евтин.
става за всякакви горелки и управления.. просто се прекарва единият проводник от веригата на вентилатора през ламбда контрола. и се връща обратно. По този начин зададените проценти и ламбда от управлението на горелката се взима за база , и всякакви фактори който променят тази стойност срещат коригиращият отговор на ламбда контрола.
по този начин и се следи кога работи вентилатора о тогава се пуска ламбда контрола.. няма опасност от прегряване и изгаряне на сондата. А иначе монтажа е на сондата е след фукса на котела където е удобно.. важно е да се съобрази с правилата за правилна ориентация.
Ако имаш интерес пиши на лична.[/quote]
Ще ти звънна по телефона.
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 48

Тема "Ламбда контрол на котел" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: