Най - вълнуващия въпрос зимно време.
AntonBM - специалист
Прав си торбалане, но с тези маркучи, той няма да се взриви... Те са като предпазен клапан. Само, че текат не където очакваш...
Съмнявам се, че е монтирал РС от автомобил, а не открит. Тогава нещата са логични и е нормално да вдигне налягане. Автомобилните РС са затворени, но не с балон, а са нещо средно между отворен и затворен съд. Те са с малък обем и изпускат през капачката при вдигане на налягането. За неговата инсталация трябва РС с обем поне 8-10 литра. За това му писах за снимка.
Последна промяна от AntonBM(стар) на пет дек 09, 2011 10:12 am, променено общо 2 пъти.
Ahmakov - специалист
Проблем с маркуча няма, просто "изкача". Което може да се дължи на "лепенето", ако е правено с някакъв силикон и гумата да се приплъзва. Аз доколкото разбрах има обдухване и температурата е около 50 С. Тези "конвектори" могат да поемат топлината на 20тина такива "котела". На мен не само тръбите не ми харесват. Цялата система на ми харесва, но ...
torbalan - Дървен философ
в студена ломска зима, ако къщата не се отоплява няколко дни - може да замръзне не само разширителния съд, ами и цялата система...

за това пак да повторя - хубаво е да се сложи предпазно клапанче, нищо че са пласмасови тръбите...

ако радиаторите греят, това определено означава че системата е проходима...
ако пътя до разширителния съд е чист - това значи, че налягането няма как да се дигне...

ППР за гума не ми е ясно с какво се лепи, но предполагам, че вместо да действа като лепило, лепилото е работило като смазка...

с две думи - моето предложение е да се провери дали до разширителния съд пътя е чист и водата минава спокойно
и ако да - вместо да се лепят маркучите - ППР-а да се ошкури с шкурка, така че да не е лъскав и тръбите да се стегнат само със скоби...
тези скоби държат маркуча в колата, а там налягането е бая по-високо, отколкото в една отворена система...
Последна промяна от torbalan на пет дек 09, 2011 10:20 am, променено общо 1 път.
AntonBM - специалист
Торбалане, не споря! Абсолютно съм съгласен, че е глупаво да се пестят 10 лв. По-добре е да се сложи – „вържи попа да е мирно селото”.
На снимките не се виждат вентилатори около радиаторите. Значи не е ясно каква мощност може да се изкара от тях. Дори ми се струва, че едва ли ще ги остави да се гледат така в стаите, а ще ги крие след време с гипсокартон и тогава топлоотдаването още ще се затрудни...
ZMeyGorianin - майстор
И моята състема е с ППР тръби само че са по-малки. Захранвам 4 радиатора с помпа. На първата проба трите заработиха нормално, но четвъртия не поиска да стопли въобще. След цял ден обикаляне около него реших да източа системата и да го проверя за пропускливост. Оказа се, че на входната връзка /ППР-метал/ има затапване. Дали аз съм го направил при лепенето или си е било фабрично не знам, но след разпробиване всичко си дойде на място!
Та нищо чудно да имаш такова стеснение или запушване на някоя връзка!
Ahmakov - специалист
kretio74 написа:
Здравейте колеги, подкарах си локалното парно и се появи проблем. Инсталацията ми е следната:
...
-радиаторите са автомобилни с обдухване (тип конвектор)
...
AntonBM - специалист
Ahmakov, за да изкараш 80 kW от такъв радиатор ти трябва вентилатор с дебит от 4-8000 m³/h, зависи какво ΔТ се гони. Такъв дебит се постига с перка с Ø поне 30 cm., въртяща се с поне 1000 оборота в минута. Къде виждаш място за такова нещо? Дори и да има някакво вентилаторче, то я докарва 300 m³/h, я не... Това е десетки пъти по-малко... Личното ми мнение (без да изчислявам), е че от така монтирани радиатори, ако са без вентилатор вади под 2 kW, а ако са с някакъв вентилатор (не се вижда) ще вади повече но едва ли ще е над 4 kW.
batkotony - специалист
ZMeyGorianin написа:
И моята състема е с ППР тръби само че са по-малки. Захранвам 4 радиатора с помпа. На първата проба трите заработиха нормално, но четвъртия не поиска да стопли въобще. След цял ден обикаляне около него реших да източа системата и да го проверя за пропускливост. Оказа се, че на входната връзка /ППР-метал/ има затапване. Дали аз съм го направил при лепенето или си е било фабрично не знам, но след разпробиване всичко си дойде на място!
Та нищо чудно да имаш такова стеснение или запушване на някоя връзка!
Напълно възможно,ако е прекалил с нагряването и натиска по време на лепенето и се е получила тапа.Но никой не отчете ,че преди да се извади,маркучът се е надул много здаво,"като при издухана гарнитура".Ако не е дефект на самия маркуч-от старост или фабричен-то свръхналягането се получава в самия радиатор или тръбния път до него.Което пак води до идеята за "тапа" при лепенето.Провери ,както каза торбалан , тръбите за пропускливост.Източи системата и надуй и ще си каже.
AntonBM написа:
Ahmakov, за да изкараш 80 kW от такъв радиатор ти трябва вентилатор с дебит от 4-8000 m³/h, зависи какво ΔТ се гони. Такъв дебит се постига с перка с Ø поне 30 cm., въртяща се с поне 1000 оборота в минута. Къде виждаш място за такова нещо? Дори и да има някакво вентилаторче, то я докарва 300 m³/h, я не... Това е десетки пъти по-малко... Личното ми мнение (без да изчислявам), е че от така монтирани радиатори, ако са без вентилатор вади под 2 kW, а ако са с някакъв вентилатор (не се вижда) ще вади повече но едва ли ще е над 4 kW.
Мислил съм за направа на система от вентилаторчета от компютърно захранване,да речем около 15-20 броя еднотипни,захванати на някакъв профил и разпределени равномерно по площта на радиатора...До сега съм пробвал с 4 броя,шума е в границите на допустимото,а дебита изглежда приличен(на око,де).
AntonBM - специалист
Снимай ни и разширителният съд, за да го видим. Там трябва да е проблема. Или в тръбите към него...
kok - специалист
слагай помпа там ти е проблема ама я сложи на връщащата вода преди котела аиде късмет :-D

Тема "Спешен проблем HELP .РЕШЕН !!!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: