Най - вълнуващия въпрос зимно време.
geniya - специалист
Виадрус 24,4кВ с кутия отдолу:
Грейко РБ 20 с термостат
Начало 5.10.2016
Край няма още
Температура на стаите 25.5оС
Пелети: фъстъчени 2000кг.
Дървесни 720кг.
Слънчогледови 330кг.
Общо 3050кг. като сезона не е свършил още.
Учудващото е, че разходът ми е по-малък от предишните два сезона на пелети.Като и зимите бяха много меки от тази. :?
Подобрението дойде от кутията под котела и допълнителни прегради вътре.
doobref - специалист
Аз съм също с РВ 20 и котела е на кутия, но разхода ми е 6045кг. Отделно от това съм изгорил и около 4 куб дърва. Такъв разход никога не съм имал. Най-много съм горил до 3800-4000кг дървесни пелети. Зима, зима , ама такова чудо не е било. Котела съм го удушил с прегради и пак разхода е това което съм посочил. Незнам как къщи без изолации имат толкова малък разход. Моят котел работи 24/7 .
trunski - специалист
trunski написа:
Здравейте, и аз да се отчета :)
Котел Ромстал/Виадрус- 50 кв. и горелка Фероли Р 12- 34-55 кв. Къщата е 330 кв., от които се отопляват около 140 кв. + бойлер 200 л. /потребители 6 души/. Изолация 5 см. EPS и ПВЦ дограма.
От октомври до сега 3800 кг. дървесни пелети.
Лелеее..., каква буря се е разразила, във връзка с поста ми! :) А пък аз си мислех, че разхода ми е голям, предвид комбинацията котел/горелка, която ползвам.
Здравейте,
съжалявам, че се включвам толкова късно, да дам разяснения.
За системата, с която се отоплявам бях писал есента в темата за фероли. Тази зима ми е първата на пелети и изобщо в тази къща. Затова не мога да дам за сравнение разхода от миналата година. В началото на сезона, след като бях изчел всички теми във форума за отопление на пелети, и аз бях решил, че системата е прекалено преоразмерена и ще харчи много гориво. Бях пуснал обява, за продажба на котела и горелката или замяна за по-малки такива. Потърсих и съвет в темата за фероли, като Филма Топло ми даде най- адекватното, бързо и евтино решение на проблема- да сменя суплото, фланеца и скарата на горелката с такива от мотела Фероли Р-7 /13-35 kw/, но котела да си остане този, защото се явява по-голям топло-обменник. Както винаги беше прав, за което-адмирации =D> . Но по ред причини не преработих горелката с ремонтният кит от по- малката. Вместо това предприех други действия /бързи, лесни и почти безплатни/:
- Монтирах спирателни кранчета на всички вентил конвектори /за сега механични, по- нататък ще сложа с ел. задвижка/, като по този начин изключвам помещенията, които не се ползват;
- Сложих стаен термостат в най- студената стая;
- Направих помпите да се управляват от управленията на конвекторите, като по този начин въртят само когато- има нужда от топлина в някоя стая. През останалото време водата седи в покой, по- бавно изстива в котела и горелката се включва по- рядко по температура на водата. Дори и да се включи горелката, когато няма консумация от конвектор, водата в котела се подгрява много бързо и пак изключва. Също така по този начин котела се явява като буфер, защото в него седи винаги топла вода;
- Котела го напълних с всякакви турболатори и прегради:
Прикачен файл:
rsz_img_20170211_151731.jpg
Прикачен файл:
IMG_20170114_175624_opt.jpg
IMG_20170114_175624_opt.jpg (50.47 KиБ) Видяна 2699 пъти
Прикачен файл:
PVI-PEL-6.jpg
PVI-PEL-6.jpg (36.72 KиБ) Видяна 2699 пъти
По този начин падна температурата на изходящите газове, мерена с инфрачервен термометър на повърхността на тръбата на изходящите газове е не повече от 60 градуса. При положение, че преди тази интервенция не можех да я пипна с ръка.
- Също така доста си поиграх с настройките на горелката.
Исках да извлека алгоритъм при каква външна и вътрешна температура и при каква мощност на горелката разхода на пелети е минимален. За тази цел направих следното:
• Обследване на сградата и изчисление на топлозагубите на къщата /по метода показан тук:http://www.termosilikat.com/bg/blog/%D0 ... %B8%D0%B8/. Само да поясня, че не съм професионалист в тази сфера и всичката информация съм я дръпнал от нета.
• По формулите дадени от „Айс“ в началото на темата изчислих при каква стойност на прараметъра t-7 каква мощност и какъв разход на пелети на час съответстват.
• Направих таблица в „excel“, която да смята с формули при каква външна и вътрешна температура, каква мощност (kw/h) е нужна за компенсиране на топлозагубите. В зависимост от тази мощност, при каква мощност на горелката, какъв е цикъла на работа на горелката /работа-почивка/ на час и на 24 часа, и съответно какъв е разхода на пелети- http://dox.bg/files/dw?a=3fd3012682.
Имайки тази информация процедирах така:
Гледах за една седмица напред прогнозата за времето и намалявах мощността на горелката, така че да покрива необходимата ми мощност при най-ниската очаквана температура /до колкото е възможно/. Целта ми е била горелката да се включва не повече от веднъж в рамките на един час. Най-ниската мощност, която съм постигнал е 11.5 KW, е вярно, че пламъка не се показва много, но успява да загрее водата и да изключи горелката, при пролетни температури на въздуха- над нулата.
Искам да отбележа, че от края на миналия месец в по-топли дни, системата работи само нощно време от 21,00 до 10,00 ч. През деня просто няма нужда да работи, защото къщата събира достатъчно слънчева енергия. Вчера даже не е пускана изобщо, в 6 ч. сутринта в стаите беше 23 градуса.

Прикачен файл

IMG_20170114_175526_opt.jpg
IMG_20170114_175526_opt.jpg (50.82 KиБ) Видяна 2699 пъти
trunski - специалист
LazarGanev написа:
trunski написа:
Здравейте, и аз да се отчета :)
Котел Ромстал/Виадрус- 50 кв. и горелка Фероли Р 12- 34-55 кв. Къщата е 330 кв., от които се отопляват около 140 кв. + бойлер 200 л. /потребители 6 души/. Изолация 5 см. EPS и ПВЦ дограма.
От октомври до сега 3800 кг. дървесни пелети.
Ей това е поредното безумие на инженеринга - 600кг/месец, или 20кг/ден, или под 1кг/час! Това количество пелети може да изгори в 10 (десет) пъти по-малка горелка! Аз също имам един такъв клиент, който ме накара да му сменя 30кВт горелка с 50кВт и накрая се оказа, че е изгорил 6 тона пелети, а аз с 20кВт горелка съм изгорил 8.5 тона.
Моите уважения към професионализма и огромния ти принос за развитието на този форум, г-н Ганев.
Както казах в предишният ми пост, в началото мислех да предприема радикални мерки и да сменя котела и горелката с такива, които да съответстват на нуждите ми. След като направих елементарни изчисления, какво ще вложа и какво ще получа се отказах. Замяната на тази с нова пелетна система от рода на Грейко ще ми струва поне 2000 лв., които в никакъв случай не бих избил в следващите пет години от разликата в ефективността на двете отоплителни системи. След петата година е възможно да започнат евентуални проблеми със стоманената конструкция на пелетния котел. Ако тепърва предстои да се проектира и изгражда отоплителна система си заслужава да се монтира чисто пелетен котел с ниска мощност, но при моето положение, според мен не е оправдано финансово.
Затова предприех мерки за намаляване на разхода с начина на управление на настоящата отоплителна система.
Всяка къща си има специфични нужди от отопление, съобразно топлозагубите. Системата може да бъде гъвкава- с по-малко вода + котел и горелка с по-ниска мощност или инертна- с повече вода и с по- мощен котел с горелка. При първата горелката ще гори непрекъснато докато я изключи стайният термостат. При втората горелката ще включва и изключва по температура на водата докато навакса топлозагубите и стайният термостат изключи. Аз използвам голямата площ на Чугуненият котел, като буфер. Според мен е много важно, как ще бъде усвоена, запазена и разпределена енергията.
Между другото, и аз се интересувах кой вариант е по- добър и направих някои теоритични изчисления каква е кривата на разхода при мен, в зависимост от мощността на горелката.
Прикачен файл:
IMG_20170413_123429.jpg
-по вертикала е разхода в кг.
-по хоризонтала е мощността на горелката в kw/h.
Изчислението е направено при външна температура - 3 градуса и вътрешна + 23 градуса.

Излиза, че след мощност 40 kw/h разходът започва да пада.
Miro4774 - специалист
trunski написа:
LazarGanev написа:
trunski написа:
Здравейте, и аз да се отчета :)
Котел Ромстал/Виадрус- 50 кв. и горелка Фероли Р 12- 34-55 кв. Къщата е 330 кв., от които се отопляват около 140 кв. + бойлер 200 л. /потребители 6 души/. Изолация 5 см. EPS и ПВЦ дограма.
От октомври до сега 3800 кг. дървесни пелети.
Ей това е поредното безумие на инженеринга - 600кг/месец, или 20кг/ден, или под 1кг/час! Това количество пелети може да изгори в 10 (десет) пъти по-малка горелка! Аз също имам един такъв клиент, който ме накара да му сменя 30кВт горелка с 50кВт и накрая се оказа, че е изгорил 6 тона пелети, а аз с 20кВт горелка съм изгорил 8.5 тона.
Моите уважения към професионализма и огромния ти принос за развитието на този форум, г-н Ганев.
Както казах в предишният ми пост, в началото мислех да предприема радикални мерки и да сменя котела и горелката с такива, които да съответстват на нуждите ми. След като направих елементарни изчисления, какво ще вложа и какво ще получа се отказах. Замяната на тази с нова пелетна система от рода на Грейко ще ми струва поне 2000 лв., които в никакъв случай не бих избил в следващите пет години от разликата в ефективността на двете отоплителни системи. След петата година е възможно да започнат евентуални проблеми със стоманената конструкция на пелетния котел. Ако тепърва предстои да се проектира и изгражда отоплителна система си заслужава да се монтира чисто пелетен котел с ниска мощност, но при моето положение, според мен не е оправдано финансово.
Затова предприех мерки за намаляване на разхода с начина на управление на настоящата отоплителна система.
Всяка къща си има специфични нужди от отопление, съобразно топлозагубите. Системата може да бъде гъвкава- с по-малко вода + котел и горелка с по-ниска мощност или инертна- с повече вода и с по- мощен котел с горелка. При първата горелката ще гори непрекъснато докато я изключи стайният термостат. При втората горелката ще включва и изключва по температура на водата докато навакса топлозагубите и стайният термостат изключи. Аз използвам голямата площ на Чугуненият котел, като буфер. Според мен е много важно, как ще бъде усвоена, запазена и разпределена енергията.
Между другото, и аз се интересувах кой вариант е по- добър и направих някои теоритични изчисления каква е кривата на разхода при мен, в зависимост от мощността на горелката.
Прикачен файл:
IMG_20170413_123429.jpg
-по вертикала е разхода в кг.
-по хоризонтала е мощността на горелката в kw/h.
Изчислението е направено при външна температура - 3 градуса и вътрешна + 23 градуса.

Излиза, че след мощност 40 kw/h разходът започва да пада.
Колега стайният към помпите ли си свързал. И какво прави горелката когато стайният изключи горелката грее само котела докато стайният не подаде сигнал за включване на помпите ли?
trunski - специалист
Стайният термостат спира горелката. Помпите се командват от управлението на конвекторите. Ако ако падне темперетурата в някоя стая под зададената вентилатора на конвектора се включва и помпите тръгват.Като се стопли стаята до зададената температура вентилатора на конвектора спира и помпите също. Като помпите не работят котела вдига до зададените градуси много бързо и горелката изключва. Като водата в системата е в покой печката изстива много бавно и така горелката се включва по-рядко и работи по-малко време. Кръга към бойлера също се командва от диференциален термостат, за да не върти постоянно и неговата помпа.
На стайния термостат не разчитам много, защото трудно се синхронизира с управлението на конвектора в стаята, или стайният изключва горелката а конвектора още работи или обратното.
Miro4774 - специалист
Здравейте! Имам въпрос отностно бойлера към инсталацията. Имах един 80 литра бойлер със серпентина и днес купих още един 80 литра бойлерите са свързани като радиатор на тях нямам терморелета който да ги пускат и спират, а имам обикновенни кранове. Интсталцията е затворена система управлява се от термо глави. Мисълта ми е дали да спирам и пускам крановете когато е нужно или да ги оставя постоянно да се подгрява водата в тях?
andy_forresite - майстор
Може да оставиш крановете постоянно отворени. Топлата вода от котела преминава през тях и ако има някаква разлика в температурите ще има и някакъв топлообмен. Водата в бойлерите ще изстине само когато изгасне горелката при работеща помпа.

Аз имам един такъв бойлер. Сложил съм 3-пътен вентил с термоглава, но имам и миникран. Миникранът го затварям когато котелът не работи за да няма топлообмен между водата в бойлера посредством серпентината и тръбата на изхода. Топлообменът там е слаб, но все пак има някакъв.
Miro4774 - специалист
Да то ще има топлообмен само когато има консумация на вода. Попринцип не гася горелката или помпата само ако не трябва да се почиства.
trunski - специалист
andy_forresite написа:
Може да оставиш крановете постоянно отворени. Топлата вода от котела преминава през тях и ако има някаква разлика в температурите ще има и някакъв топлообмен. Водата в бойлерите ще изстине само когато изгасне горелката при работеща помпа.

Аз имам един такъв бойлер. Сложил съм 3-пътен вентил с термоглава, но имам и миникран. Миникранът го затварям когато котелът не работи за да няма топлообмен между водата в бойлера посредством серпентината и тръбата на изхода. Топлообменът там е слаб, но все пак има някакъв.

При мен термостат командва помпата на кръга на бойлера и кран с ел. задвижка на изходящата тръба на серпентината на бойлера.

Тема "Разход на пелети!" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: