Зависи от помпата и температурата на течността на входа на помпата - до колко близка е до температурата и на кипене при налягането във всмукателя (налягането зад работните лопатки на помпата е значително по-ниско, особено ако е по високооборотна).
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Hursa
- майстор
1302 мнения в "Помощ при избор на вид слънчев колектор ?"
ivanov_km
- специалист
- Мнения: 92
Ами горе на колектора на изхода по-висока работна температура от 65 градуса не съм засичал. В часовете в който помпата работи 60 минути от 60 градусите се движат в бойлер среда 50 градуса, в солар горе 56 градуса. Ако няма потребление на вода някъде към 15,00 часа помпата почва да изключва понеже делта Т за изключване на помпата започва да се достига. До сега най-много стихнах горе в бойлера 68 градуса като сутреинта бойлера беше студен, но не съм имал и потребление на вода. Сега през този сезон системата започва да цикли при мен на 55 градуса температура в средата на бойлера. Разбираемо е колкото по-топла става водата в бойлера толкова повече пада КПД на системата.
ivanov_km
- специалист
- Мнения: 92
Ето и снимки помпата и бойлера. Вижда се на една от снмикте как на тази тръбичка където наливам водата в ДБ съда как съм направил една спирала от медна тръбичка. По този начин изпарилата се вода кондензира в медната спирала и пак се връща в ДБ съда. Сега какви са оборотите на помпата на трета степен не знам.
Hursa
- майстор
- Мнения: 1550
нед мар 31, 2019 7:05 pmivanov_km написа: До сега най-много стихнах горе в бойлера 68 градуса ...Ако температурата в бойлера е достигала 68 градуса - предполагам, че температурата на изхода от колектора - в края на "цикъла" (преди изключване на помпата) е била доста по-висока.
(По-добре - направете системата затворена. Така когато се повиши средната температура в нея - ще се повиши налягането, съответно ще се повиши температурата на изпарение на топлоносителя във всмукателя. Но пък трябва да се внимава, да не се повиши твърде много - т. е. да се остави достатъчен газов обем в дрениращия съд.)
ivanov_km
- специалист
- Мнения: 92
Няма как да знам защото тогава още не бях инсталирал Wifi-то. На мен сензора, който следи делта Т се намира с една идея по-ниско от входа на серпентианта, а др. сензор на бойлера е на входа на студената вода от водопровода. Този сензор се занимава с работата на нагревателя. Управлението ми е на натурела. Накрая на цикъла долу нй-ниско в бойлера става 53 градуса, в средата 56 градуса, а горе ако имам вяра фабричният монтирам термометър със стрелка е 60 градуса. Това са данни от днес като през деня е имало потребление на топла вода. Ето диаграма на работата на помпата и на това как се движела температурата в бойлера по средата.
Последна промяна от ivanov_km на нед мар 31, 2019 7:33 pm, променено общо 1 път.
saraneron
- специалист
- Мнения: 678
Изглежда добре.можело е помпата да е още по-ниско а на ДС входа от колектора да е монтиран странично горе и така да се вдигне с 15/20 сантиметра по високо. Коремчето на гофрата след помпата малко е излишно но не е грешка.Пробвай различните варианти и сподели.Аз например като пуснах една такава система с вода ,помпата превърташе на 1 вас скорост.Когато я напълних с антифриз започна да се чуди.Един път превърта ,д руг път не.Превключих я на 2 скорост и си кара вече година без проблем.
ivanov_km
- специалист
- Мнения: 92
нед мар 31, 2019 7:31 pmsaraneron написа: Изглежда добре.можело е помпата да е още по-ниско а на ДС входа от колектора да е монтиран странично горе и така да се вдигне с 15/20 сантиметра по високо. Коремчето на гофрата след помпата малко е излишно но не е грешка.Пробвай различните варианти и сподели.Аз например като пуснах една такава система с вода ,помпата превърташе на 1 вас скорост.Когато я напълних с антифриз започна да се чуди.Един път превърта ,д руг път не.Превключих я на 2 скорост и си кара вече година без проблем.Ами то с тази гофра малко трудно се работи, вие се като змия и е трудна за окротяване. Очаквах да е по-лигава!
ivomagna
- специалист
- Мнения: 57
ср мар 27, 2019 4:32 pmkozl написа: При сина работи на 1 бар, но беше спаднало и под половин и пак работеше. Геодезичната височина най-висока/най-ниска точка е към 4,5 метра. Манометъра е на половин метър от най ниската точка. Системата е със серпентина в 120 л бойлер.При мен вечер пада налягането до нула, на другия ден когато има слънце се вдига до над 2. Така ли трябва да е? Къде отива това налягане като системата е затворена, в РС ли?
Предпазния вентил не го помня на какво налягане е.
Последно я надух на 1 бар на студено от преправен съд за пръскачка и компресорче да надува в него.
РС е под 1 бар при източена система, но не помня 0,6 или 0,8.
kozl
- майстор
- Мнения: 9845
чет апр 04, 2019 5:02 pmivomagna написа: При мен вечер пада налягането до нула, на другия ден когато има слънце се вдига до над 2. Така ли трябва да е? Къде отива това налягане като системата е затворена, в РС ли?Нещо не е наред ако системата е затворена.
Манометъра трябва да е в най-ниската точка за да е най-ефективен за отчитане.
Ако ти е изправен манометъря и системата е затворена, то вероятно има загуба на течност, вследсвие на което системата не е достатъчно пълна с течност, а и вероятно РС е напомпан на по-високо налягане примерно 2 бара и при изстиване в системата възниква вакум (манометъра отчита нула). При загряване и разширяване на течността, налягането се повишава, а РС не реагира поне до 2 бара, след което започва да поема раширения обем и налягането не се покачва повече. Но от 0 до 2 бара, в който диапазон явно РС не поема разширения обем, налягането ще се изменя в зависимост от Т на течността.
Решението в такъв случай, е да се премери налягане в РС при отворена система и да се напомпа допълнителна течност в затворената система докато достигне налягането на манометъра сумата от това, на което е напомпан РС + налягането от разликата по височина от манометър до РС. Последното при условие, че РС е над манометъра (ако РС под манометъра геодезичното налягане се изважда от това на РС).
Подобно явление е при всяка охладителна автомобилна система. Само че там има още един предпазен клапан против вакума и специално конструилан РС, койтопда отделя въздуха от течността.
Или когато течността изстине и налягането в охл. система на двигателя спадне се отваря противовакумния клапан и влиза въздух. А когато загрява и налягането се покачи се отваря предпазния за превишено налягане и излиза въздух, па понякога и течност, когато е била в повече при изправен двигател де.
Тема "Помощ при избор на вид слънчев колектор ?" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!