• 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 93
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Evgeniy написа:
Да, прав си, че не си заслужава да се преправя нещо заради такъв "дефект". Просто ми беше интересно дали при други с подобна схема се наблюдава същото.
Всъщност това се случва, когато горелката угасне и температурата в котела спадне под Т на помпата. Тогава в буфера горе показва
63*, а това е 40 см. под нивото на водата горе, където е поне 65. Така буфера е на практика по-горещ от котела (59*) и веднага след спиране на помпата започва термосифон в обратна посока. Като вдигне с 1 градус се включва помпата и избутва обратно топлото в буфера. И така няколко цикъла.
Евгений, имаш ли кран на изхода на котела? Вероятно да.
Сипи си едно, каквото и да е, седни удобно, срещу котела и изчакай момента на зациклянето!
Тогава затвори крана и ще видиш, че това, което подозираш, не е така. Просто, след спирането на котелната помпа, се отделя още топлина, от догарящото гориво и помпата се включва за да доизбута. Според мен, няма термосифон в обратна посока.
Сподели резултата! Може и да съм в грешка. Пиша щото ми е интересен казуса. Иначе скука.
Evgeniy - майстор
И на мен ми е интересен Трифоне, а и ти си интересен събеседник, макар и единствен.
Заради по-пълно наблюдение какво се случва със серпентината и дали няма да ми е малка сложих термометър на изхода и - точно на фитинга, който излиза от бидона.
Докато работи помпата там е с 1 градус по-малко отколкото в котела - 70* преди гасенето и 60* когато поизстине котела. Като изключи помпата (на59*), там започва да се вдига до 65-66*. При включване на помпата пак пада на 59* и така напред-назад. В същото време радиаторната помпа е изключена, защото няма нужда от повече топлина, а трипътният след котела на практика е затворил (почти).
Та заради вдигането на температурата в горния край на кръга буфер-котел с няколко градуса над тази в котела си мисля, че това е процеса.
Поддръжката на температурата на котела около тази на помпата е около 2 часа след загасването:

Прикачен файл

Capture.JPG
Capture.JPG (16.77 KиБ) Видяна 1560 пъти
Ахааа, разбирам, че си със самоделен буфер, затоплян със серпентина, подобно системите на Шопа.
Шопеееее, включвай са бързо, че годината свърши бе! Утре съм на смяна и смятам никви пожари да не са случват, щото съм ситничарят на смяната- ши меся.
Моя буфер е със серпентини, но котела топли общият обем вода. Тръбите и наклоните съм ги смятал за термосимфония. На 1ви, дано съм в кондиция, ще спра помпата и ще наблюдавам какво се случва след като горелката се изключи.
шоп - майстор
Аз в момента съм на дежурство...


Мислих по въпроса на Евгений, но нищо не измислих, затова и не се включвам.


Може да се избегне включването на котелната помпа ако се синхронизира с горелката. Демек помпата да не може да се включи ако помпата не работи.
Ясно, допуснал си syntax error, но разбрах.
Имам два начина за управление на котелната помпа.
-управлявана от контролера на горелката.
-управлявана от контролера на буфера.
Двата начина имат еднакъв брой + и - , за мен, в зависимост от интензивността на отоплението.
Когато е сравнително топло времето и няма нужда толкова често да работи котелът, по добре е помпата да се управлява от горелката.
В другият случай, първенец е буферният контролер. Включва горелка и помпа по температура на водата и изключва горелка, при достигане на заданието, а помпата 10 мин. по късно. Точно това е предимството, щото иначе котелът се явява паразит, тоест без реално да дава енергия, отоплението на къщата минава през него, поради недостатъкът на съответния контролер, който не спира помпата, щото има градуси все още.
Бял кахър, ама що да'й тъй, къкто постави подтемата Евгений?!! Те, градусите, се си остават у нас, щото котелът не е на стадиона.
Безаварийно дежурство,Шопе!
Evgeniy - майстор
Мисля, че не помпата е посоката. Като се замисли човек, включването и е плюс, защото така набутва обратно топлото в буфера и котела се загрява само до 1 градус над включването и. Ако я спрем, преминаването на топлина от буфера към котела ще се увеличи до изравняване и така по-дълго ще имаме топъл котел. А относно "паразитното" преминаване през котела, няма лощо за мен едни 60* да отиват към радиаторния кръг, а да влизат по-студени. Така по-бързо ще затвори трипътния на малкия кръг.
ники_ник - специалист
Здравейте съфорумници.Включвам се в темата с една моя идея, за която ще съм ви благодарен да споделите мнението си.Втора година съм с пелетна горелка Фероли П7 на котел Виадрус 30 КВ.Отоплявам 128 кв . м.с 4 см .външна ТИ и сравнително качествена двукатна дървена дограма.В момента (къщата е в софийско) разхода ми е 2 чувала на денонощие дървесни пелети .Темп в помещенията на пада под 21 грсдуса .Горелката я пускам за 2 часа през деня и вечер след 20 00 работи до сутринта.Навсякъде съм с термоглави.На модулация до 3 степен вечер работи 1 час до 68 градуса.Следва 20 мин изчакване пак се включва за 15 мин.И така до сутринта .Мисля , че с един буфер биха се подобрили нещата.Идеята ми е два бидона по 220 л.вода и две серпентини по 60 м.Ал вложка Ф 18 подвързани като радиатор към системата.Помпата ми е Вило 30/70 и ще поеме доп.съпротивление.По мои груби сметки изолираните бидони ще поемат около 3 КВ ,които след това ще отдадат в системата.Така ще разредя пусковете на горелката.Правилно ли разсъждавам ? :?
ники_ник написа:
Здравейте съфорумници.Включвам се в темата с една моя идея, за която ще съм ви благодарен да споделите мнението си.Втора година съм с пелетна горелка Фероли П7 на котел Виадрус 30 КВ.Отоплявам 128 кв . м.с 4 см .външна ТИ и сравнително качествена двукатна дървена дограма.В момента (къщата е в софийско) разхода ми е 2 чувала на денонощие дървесни пелети .Темп в помещенията на пада под 21 грсдуса .Горелката я пускам за 2 часа през деня и вечер след 20 00 работи до сутринта.Навсякъде съм с термоглави.На модулация до 3 степен вечер работи 1 час до 68 градуса.Следва 20 мин изчакване пак се включва за 15 мин.И така до сутринта .Мисля , че с един буфер биха се подобрили нещата.Идеята ми е два бидона по 220 л.вода и две серпентини по 60 м.Ал вложка Ф 18 подвързани като радиатор към системата.Помпата ми е Вило 30/70 и ще поеме доп.съпротивление.По мои груби сметки изолираните бидони ще поемат около 3 КВ ,които след това ще отдадат в системата.Така ще разредя пусковете на горелката.Правилно ли разсъждавам ? :?
Сега нямам възможност да смятам.
Три киловата буфер е нищо. Буфера го разглеждай като спестовна книжка. Спестовните условия ги определяш ти.
Буфер от 440 л. може да съхрани енергия от 15 до към 40 киловата. Първата цифра е реалистична, втората е ако си ескимос, но е възможна. Зависи какво ти трябва и как ще го ползваш.
ники_ник - специалист
Искам да изгладя работата на горелката,която е преоразмерена а нямам възможност да я сменям с по-маломощна.1 час след като я пусна(около 17 00 ч.) термоглавите започват да затварят и тя влиза в режим 15 мин работа 15 мин почива на 1 степен.С тази серпентина в бидоните мисля да увелича тези времена, като тогава горелката ще работи и на по- оптималните 2 или 3 степен пак с модулация.Не ми е проблем да затворя 1 кран кум серпентината и след 1 час да го отворя, така че автоматиката отпада.Двата бидона , серпентината и изолацията ще излязат около 250лв.Мисля , че ще си заслужава експеримента.С уважение се допитвам до специалистите тук. :prayer: Мойта специалност е различна от топлотехниката.
шоп - майстор
Определено ще се изглади работата на горелката. Все пак от 440 литра буфер и то с топлообменник не трябва да очакваш чудеса.

Ако напишеш до какви максимални и минимални температури държиш ОИ ще сметнем и енергията, която може да поемат тези 440 литра вода.
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 93

Тема "Буфер" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: