Най - вълнуващия въпрос зимно време.
LazarGanev - "Велик майстор"
съб май 18, 2019 9:45 amandy_forresite написа:
Антикондензният вентил се купува отделно и се монтира за защита на котела. Поставя се в малък кръг до входа на котела с цел да пропуска вода над определена температура. Повечето са фиксирани на около 60°С.
На теб ти трябва задание 65 градуса вода, граници на модулация 10, 5, 0
Добре бе Анди, защо така обърквате хората? В педното изречение му казваш, че трипътния вентил започва да отваря след 60*С, а в следващото изречение му казваш да зададе 65*С на котела, което означава работна температура 55*С, т.е. трипътния вентил никога няма да отвори към радиаторите!
Повтарям се за не знам кой път:
При пелетна горелка с управление Натурела (в частност Грейко), и особено пък при наличие на антикондензен вентил, задължително трябва да е зададена температура на котела 80*С (с компромис може 75*С), за да се получават нещата!
Освен всичко по тоя начин се повишава и температурата в горивната камера и изгарянето е по-качествено, което изобщо не е маловажно! Със зададена температура 65*С се получават само проблеми!
NinthRaven - напреднал
След направените измервания на F.load и количеството пелети за 6 минути,по съвет на andy_foresite,резултата е следният:
F.Load - 56 секунди
Количеството за 6 минути е 3,410килограма.
По формулата,дадена в инструкцията излизат следните параметри:
Мощност 3 - 4.2 сек.
Мощност 2 - 2,8 сек.
Мощност 1 - 1.4 сек.
Дотук добре,но как да изчисля мощността на вентилатора за отделните режими? :?
Rumen89 - специалист
съб май 18, 2019 5:01 pmLazarGanev написа:
съб май 18, 2019 9:45 amandy_forresite написа:
Антикондензният вентил се купува отделно и се монтира за защита на котела. Поставя се в малък кръг до входа на котела с цел да пропуска вода над определена температура. Повечето са фиксирани на около 60°С.
На теб ти трябва задание 65 градуса вода, граници на модулация 10, 5, 0
Добре бе Анди, защо така обърквате хората? В педното изречение му казваш, че трипътния вентил започва да отваря след 60*С, а в следващото изречение му казваш да зададе 65*С на котела, което означава работна температура 55*С, т.е. трипътния вентил никога няма да отвори към радиаторите!
Повтарям се за не знам кой път:
При пелетна горелка с управление Натурела (в частност Грейко), и особено пък при наличие на антикондензен вентил, задължително трябва да е зададена температура на котела 80*С (с компромис може 75*С), за да се получават нещата!
Освен всичко по тоя начин се повишава и температурата в горивната камера и изгарянето е по-качествено, което изобщо не е маловажно! Със зададена температура 65*С се получават само проблеми!
Така както си го написал горелката ако достигне съспент ще продължи нагряването на водата по енерция и ще подмине зададената. Дори може да се стигне до гасене след 85 градуса.
LazarGanev - "Велик майстор"
съб май 18, 2019 7:02 pmRumen89 написа:
Така както си го написал горелката ако достигне съспент ще продължи нагряването на водата по енерция и ще подмине зададената. Дори може да се стигне до гасене след 85 градуса.
Как ще стане това при работеща помпа? А, сетих се - при неправилно проектирана инсталация - без стаен термостат, но с термоглави на всички радиатори :cool:
Rumen89 - специалист
съб май 18, 2019 7:09 pmLazarGanev написа:
съб май 18, 2019 7:02 pmRumen89 написа:
Така както си го написал горелката ако достигне съспент ще продължи нагряването на водата по енерция и ще подмине зададената. Дори може да се стигне до гасене след 85 градуса.
Как ще стане това при работеща помпа? А, сетих се - при неправилно проектирана инсталация - без стаен термостат, но с термоглави на всички радиатори :cool:
Да. Точно така. В повечето случаи! Трябва се следи. Не мога да разбера защо като вече всичко се е синхронизирало с температурата на водата да не се кара котела на температура по ниска от 60 градуса. Тръпътния вентил е препоръчителен ако горелката се управлява от стаен термостат заради студените стартове. След това не мисля, че има действие.
Румба, нямада са връщами в шести клас.
Лазаре, още ли не си му свикнал на Андиту? Той е готян и мене вечи ма кефи.
На пирфектното си Горелко съм му задал 70 за да успее да затопли буфера на 60 до долу.
Инак ще се гаси по Т в котела, а не по задание Буфер. Тогас няма да ги има дългите паузи.
Стаен, да си говори с горелката нямам.
Само термоглави и еквитермичен контрол на подаваната Т на водата към радиаторите.
Тва за инсталатор Румен е малко сложно мисля.
Последна промяна от Трифон П.Трифонов на съб май 18, 2019 8:14 pm, променено общо 1 път.
LazarGanev - "Велик майстор"
съб май 18, 2019 7:21 pmRumen89 написа:
Не мога да разбера защо като вече всичко се е синхронизирало с температурата на водата да не се кара котела на температура по ниска от 60 градуса. Тръпътния вентил е препоръчителен ако горелката се управлява от стаен термостат заради студените стартове. След това не мисля, че има действие.
1. Трипътният вентил не се слага заради стайния термостат :lol: ! Той се препоръчва за всеки котел на твърдо гориво, за да го пази от конденз, който пък се получава при връщаща вода в котела под 55*С. Без трипътен вентил, за да бъде връщащата вода (на темперирана система) над 55*С, колко трябва да е подаващата? Според мен - над 70*С, не знам как е според теб? Тоест - и да има, и да няма трипътен вентил, и да има, и да няма стаен термостат, котелът трябва да работи на 70*С
2. Колкото е по-висока температурата в котела, толкова по-добро изгаряне се получава! Особено пък слънчогледовите пелети искат още по-висока температура, за да изгарят пълноценно!
3. При ниска температура на водата в котела има проблеми и със загряването на бойлера, особено ако е вързан като радиатор, каквито са 95% от системите.
Тези 3 причини достатъчни ли са за да бъде убеден човек, че котелът трябва да работи на висока температура, а регулирането на стайната температура трябва да става по всякакъв друг начин, но не и с температурата на водата ( с изключение на газов котел, електрокотел и термопомпа).
Какво се печели от ниската температура на котела? Бих казал - нищо! Стайната температура така или иначе н може да се регулира в достатъчни граници - пак трябва да има термоглави и/или стаен термостат, или пък трипътен/четирипътен смесителен вентил, защото свалянето на температурата на водата от 70 на 60*С не носи необходимия ефект в стаята, но е много фатално за работата на системата.
Лазаре, се си мисля, че ще коментират вече научени хора.
Хич нидей са връзва!
Rumen89 - специалист
съб май 18, 2019 8:18 pmТрифон П.Трифонов написа:
Лазаре, се си мисля, че ще коментират вече научени хора.
Хич нидей са връзва!
Да бе ясно грамотния и компетентния!!! Нека човека обесени. Мислех, че е само заради студеният старт и след това си седи отворен.
LazarGanev - "Велик майстор"
Трипътния вентил почти никога не е отворен напълно

Тема "Пелетни горелки GREYKO BMG и RB" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: