нед мар 10, 2019 9:26 amandy_forresite написа: Добрият стар Експерт се е доказал. Проблемът идва когато на мястото на досегашен котел на дърва и въглища се постави друг котел, например от Грейко инженеринг. Горенето с въглища и дърва предполага сериозен комин - висок и широк, т.е. с голяма тяга. В чист вид (без ламарини и турболатори) при експерт/екзотик, въпреки по-голямото вътрешно съпротивление, тягата остава по-висока от необходимата, което не предполага край на ерата на ламарините и турболаторите. Моят експерт при първото запалване показа доста над 100 градуса на фукса. Премерих ги с безконтактен термометър, по- точно с два броя - един на монтажника и с моя. Ако не се лъжа черното желязо, което се закрепва с 4 болта към тялото на котела (самият фукс) беше 140 градуса. Сложих 8 пружини и текнаха кондензи, пушеци, не искаше да се разгори - ниска тяга. Извадих 4 пружини и фуксът стана 65-77°, а в първата емайлирана част, редукция 150/130, се образува черен лепкав налеп. Почиствам кюнци три пъти на сезон. Вчера приключих с третото почистване. Следващото ще е в края на ноември т.г. ... живот и здраве.Моя комина е ф200 задължително ще сложа и автоматичен регулатор за тяга ако има сайт може да ми изпратите.
нед мар 10, 2019 8:34 pmRumen89 написа: Моя комина е ф200 задължително ще сложа и автоматичен регулатор за тяга ако има сайт може да ми изпратите.Търсене в "немско-говорящи" сайтове.
В български: dsg.bg, ilma-bg.com, полски. Сигурно има и други. Аз съм се насочил към този - пасва ми като закрепване, няма да му правя адаптор.