Вашият автомобил е например с двигател 100 kw. Толкова пише в "книжката" към него и така се води. Качвате го на стенд и отчитате 89,7 kw. Казвате си не може да е истина, повече трябва да е. Карате колата на втори стенд и получавате същата стойност. Кое е вярното сега - 100 киловата ли е или е 89,7?
И двете са верни. 100 е мощността на коляновия вал, а 89.7 е мощността, която достига до колелата. Нещо подобно е и с горелката. Обявена е като 5-20 kw, обаче какво се получава - при suspend може да си произвеждате 2-3 kw, а с хубави пелети може да стигнете до максимум да кажем 24,5 kw.
Реалната топлинна мощност към инсталацията може да я установите с топломер. Това ви е дино-стенда за мощността. Горелката може да е 20 kw, или 21,9 kw, но по-важното е каква част от тази топлинна мощност отива към дома.
Ако сравним горенето на лимита на RB30 с калпав слънчоглед с RB20 на иглолистни, които палят като барут, то в крайна сметка може да се окаже, че 20-ката дава на инсталацията повече мощност отколкото трийската. Означава ли това че 30-ката е по-кекава от 20-ката? Не.
И двете са верни. 100 е мощността на коляновия вал, а 89.7 е мощността, която достига до колелата. Нещо подобно е и с горелката. Обявена е като 5-20 kw, обаче какво се получава - при suspend може да си произвеждате 2-3 kw, а с хубави пелети може да стигнете до максимум да кажем 24,5 kw.
Реалната топлинна мощност към инсталацията може да я установите с топломер. Това ви е дино-стенда за мощността. Горелката може да е 20 kw, или 21,9 kw, но по-важното е каква част от тази топлинна мощност отива към дома.
Ако сравним горенето на лимита на RB30 с калпав слънчоглед с RB20 на иглолистни, които палят като барут, то в крайна сметка може да се окаже, че 20-ката дава на инсталацията повече мощност отколкото трийската. Означава ли това че 30-ката е по-кекава от 20-ката? Не.