Най - вълнуващия въпрос зимно време.
n.ganev - майстор
Браааат ако нарежеш Убаво мезе за Великден ще отскоча да ти ги монтирам :drinkers:
LazarGanev - "Велик майстор"
Виш ко, Великден много далеко, пък и агнешкото мезе е скъпо. Не става ли за Никулден, че шарана поне ефтин. Може и паламудец да излезе като лани :wink:
filmatoplo - майстор
Живи здрави до Великден агне ше зема . :partyman: Е днес забравих да погледна в горивната камера на рб 30 дали стърчи запалката ,утре ще видя .Станал съм спец по сваляне на котли от бус с голи ръце ,двама за секунди го сваляме от там го товарим в пикап .

Ако бях Руснак и имах котел Грейко с почистващ механизъм щеше​ да му сложа моторче от чистачки на жигула да чисти автоматично . :wink:
dimitkovec - напреднал
filmatoplo написа:
За механизма ,един пише чисти ,друг пише пречи :? :wink:
Диаметърът на пружините, е с близо сантиметър по- малък , от този на тръбите в които се монтират ( това в студено състояние). Така че, ако пепелта е повече от 5 мм- да, чистят. Ако обаче, искате да си поддържате чист котела, с добър топлообмен, трябва да не се допускат чак такива отлагания, според мен.
А, защо пречи ли? Ако няма пружини , много по- лесно върви четката (ползвам такава като за тоалетна чиния :-D
andy_forresite - майстор
При мен разстоянието между стената на всяка тръба и пружината в нея е 7 мм, т.е. средно по 3,5 мм отвсякъде. Понеже е пружина, тя се кълчи при движенията нагоре-надолу и по принцип не седи права все едно е метален прът. Аз се чудех горния завършек на пружините как да се направи :? и в крайна сметка го направих като отдолу - плоска с челен шлайф. Така се получи един малък проблем (за мен не е проблем) - когато движа осталъците напред и назад от ръчката и пружините се местят нагоре-надолу, клапата в котела от време на време закача пружини от втори ход. Ръчката не може да изпълни движението назад докрай. При следващите 1-2 движения (аз си движа, няма 6-5) обаче, закачането на клапата освобождава пружините рязко и ги разтриса. Звънтят и треперят. Тук според мен се получава нетърсен ефект на изтръскване на пружини и те по дължината си се разклащат, "лижейки" стените на тръбите. Пепелта от тях би следвало да пада. Осезаем положителен ефект забелязах по отношение температурата на пушека. Не съм поставил термометъра със сондата 100 мм, но слагах длан на кюнците преди и след слагането на механизмите - ефект определено има и то никак не малък. Сега мога да си държа ръката на първа степен колкото поискам дълго. Едни 20-25° се събориха. Може да са 2-3% ефективност в плюс, но разнесено за 160-180 дни х не знам си колко часа работа, би се получила добра стойност като допълнително "събрана" топлоенергия. Е, ако пречат, ще ги сваля и ще ползвам фабричната четка :yawinkle:
Miro4774 - специалист
Здравейте! Може ли някой да обесни малко по подробно как се чисти вътрешния шнек, че вчера пробвах да я запаля и изписа грешка преди да запали. На вторият опит шнека все едно затягаше.
vesonp1 - специалист
Здравейте!
Гледам в ютубето има клипчета за настройки на Грейко и ми прави впечатление, че в менюто за запалване, първата стойност за работата на запалката(май без вентилатор) им е нула а при мен настройчика ми я направил 10сек ,както е в книжката иначе двете времена след това си съвпадат.....та въпроса ми е колко трябва да го направя :? или да го оставям така.....някъде гледах, че това трябва да е максималното време да работи запалката без вентилатор
Моят настройчик я нагласи на 0.
Така може и по бавно да пали, но се надявам да се запази по дълго време запалката.
Можи и да не съм прав, но като му дойде времето, ще пия една студена вода, ако трябва.

Тема "Пелетни горелки GREYKO BMG и RB" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: