Най - вълнуващия въпрос зимно време.
Благодаря за бързите отговори!
Трябва да направя някои уточнения. БГВ вода няма да отоплявам с пелети, тъй като имам изградена соларна инсталация с 300 литров бойлер, който е монтиран на покрива и няма опция за допълнително отопление. Зимата загрявам водата с ток, а от април до ноември слънцето върши работата.
За термопомпа също съм мислил, но апартаментът ми е напълно готов и обзаведен и няма вариант да добавям повече ребра (ако сега го правих, щях да сложа подово навсякъде, но това е друга тема).
Ребрата са 60 см, уж хубави ми сложиха навремето, но заедно с лирата около 8 кВ ще е мощността.
Газ нямаме в селото, затова единствения що-годе нормален вариант ми остават пелетите.

Прегледах всички български пелетни решения, GreenEcoTherm имат модел 18 кВ, който също ми се струва голям. Ако можете да предложите къде другаде да погледна ще съм много благодарен (може и на лични, за да не цапаме хубавата тема). Както писах и по-горе, хубаво би било да има модулираща горелка и ламбда сонда, но такива намирам само на немски/австрийски котли и цената им е прекалено висока за мен в момента, а не съм сигурен как ще се справят с български пелети.

Относно климатиците - аз и в момента ги управлявам през смартфон, имат и нужното програмиране. Жената обаче си е наумила, че циркулацията на въздух , характерна за климатиците, е неприятна, а за бебе е изключително вредна (може и да е права, сигурно го е чела в бг-мама) и като дойде бебока ще има бан върху използването им.
И двата варианта за отдалечено управление (proSmart BBoil и Homematic IP) на парното, които ми предложихте, ми допадат. Един от двата ще е, но основния ми зор си остава избор на котел.
Още веднъж БЛАГОДАРЯ! :prayer:
vesonp1 - специалист
Прикачен файл:
IMG_20190116_080446123.gif
IMG_20190116_080446123.gif (57.26 KиБ) Видяна 1961 пъти
Здравейте!
Днес го снимах и въпроса ми е:
Трябва ли да е затворен крана на байпаса, дето се намира над трипътният....в момента е затворен крана ( така го остави парнаджията, от дясно ми се пада котела а от ляво са тръбите към радиаторите).......като гледам ако искам......... с тези кранове мога да спра водата да не минава през трипътния и през байпаса да отива нагоре към радиаторите и да ми се стопля по- бързо.....Това ли е логиката?

Не ми се прикачва файла нещо :shock:
Последна промяна от vesonp1 на ср яну 16, 2019 9:57 am, променено общо 1 път.
jolobg - специалист
ср яну 16, 2019 9:40 amvesonp1 написа:
Здравейте!
Днес го снимах и въпроса ми е:
Трябва ли да е затворен крана на байпаса, дето се намира над трипътният....в момента е затворен крана ( така го остави парнаджията, от дясно ми се пада котела а от ляво са тръбите към радиаторите).......като гледам ако искам......... с тези кранове мога да спра водата да не минава през трипътния и през байпаса да отива нагоре към радиаторите и да ми се стопля по- бързо.....Това ли е логиката?

Не ми се прикачва файла нещо :shock:
Както го обясняваш - да.
За файла, виж да не е мн. голям и го намали, ако е така. Ако пак не става, дай външен линк за по-сигурно.
filmatoplo - майстор
Ами не им чува главата на Грейко редом с камината да правят и такова котле ,тоест същата сглобка но вместо стъкло на вратата да е плътно с изолация ,и под капаците повече изолация -с готиното име Грейко Компакт -като др такива на пазара .Между другото Камината може да се ползва в случая и като котле ,тя си е снабдена с всичко необходимо като безопасност .Предполагаем монтаж -камината или кое да е подобно котле свързано към малък буфер 200-300 литра посредством помпа и термовентил , след буфера помпа Алфа пращаща топлото към радиаторите снабдени с термоглави електронни с пълен мониторинг или отделен термостат .Така котлето камина ще си следи само заряд буфер -ще си работи оптимално и ще си модулира по температура ,грижата за температурата в стаите имат радиаторите с термоглави ,вай-фай контрола ще допълва и улеснява комфорта :wink:
jolobg - специалист
ср яну 16, 2019 9:44 amjolobg написа:
ср яну 16, 2019 9:40 amvesonp1 написа:
Здравейте!
Днес го снимах и въпроса ми е:
Трябва ли да е затворен крана на байпаса, дето се намира над трипътният....в момента е затворен крана ( така го остави парнаджията, от дясно ми се пада котела а от ляво са тръбите към радиаторите).......като гледам ако искам......... с тези кранове мога да спра водата да не минава през трипътния и през байпаса да отива нагоре към радиаторите и да ми се стопля по- бързо.....Това ли е логиката?
...
Както го обясняваш - да.
...
Според снимката това е бил замисълът, но с една уговорка - на байпаса към котела (вертикалното разклонение) е добре също да има кран, който да затвориш, ако искаш директно подаване към радиаторите. Не зная какъв точно е трипътния, но на всички този изход е отворен и ако нямаш кран на този клон, водата ще се върти и през него в по-голяма или по-малка степен, в зависимост от температурата на водата в котела.
andy_forresite - майстор
За самото затопляне може да се запали по-рано. Защо е необходимо да е бързо и защо е този антикондензен тогава? Все едно да тръгна от София за Варна оставяйки 3 часа за път и да карам нарушавайки всички възможни правила от ЗДвП, или да си оставя 5-5,5 часа и да карам спокойно.
ср яну 16, 2019 5:44 pmandy_forresite написа:
За самото затопляне може да се запали по-рано. Защо е необходимо да е бързо и защо е този антикондензен тогава? Все едно да тръгна от София за Варна оставяйки 3 часа за път и да карам нарушавайки всички възможни правила от ЗДвП, или да си оставя 5-5,5 часа и да карам спокойно.
Това можеш да го напрайш само грубо погазвайки горецитирания закон.
От 86а го тренирам тоя спорт, по тва трасе, през старата столица. Шес часа, с мааалки уговорки и смятайки като тираджия да не загубиш темпо.
Обикновено на финала средната скорост е 72 км/ч.
Само аз ли виждам, че няма как да се заобиколи трипътния?
Освен ако не е овързан, в онова жълтото, като бабек– дедец.
speka_rs - майстор
Здравейте!
Днес го снимах и въпроса ми е:
Трябва ли да е затворен крана на байпаса, дето се намира над трипътният....в момента е затворен крана ( така го остави парнаджията, от дясно ми се пада котела а от ляво са тръбите към радиаторите).......като гледам ако искам......... с тези кранове мога да спра водата да не минава през трипътния и през байпаса да отива нагоре към радиаторите и да ми се стопля по- бързо.....Това ли е логиката?

Ако 3 пътния е това което е увито е дунапрен байпаса трябва да е затворен, за да работи 3 пътния. Ако трябва да обезвъдушаваш, тогава отаряш байпаса и след това го затваряш, задължително. И помпата преди 55 градуса никаква фаида да тръгва.
stridata - специалист
Здравейте! Да дам отчет. Модулацията ми е 15-10-0. Мощност 1 ми е 1.5 подаване с 43 вентилатор да може все пак да има душа да разгори ако се наложи. Мисля, че достигам съвършенство в наастройките и почва лека по лека да ми се изяснявя какво се случва.
ср яну 16, 2019 8:17 pmstridata написа:
Здравейте! Да дам отчет. Модулацията ми е 15-10-0. Мощност 1 ми е 1.5 подаване с 43 вентилатор да може все пак да има душа да разгори ако се наложи. Мисля, че достигам съвършенство в наастройките и почва лека по лека да ми се изяснявя какво се случва.
Чак до съвършенство.... може би с наличната техника....
Пък то, с тая техника, няма как да не налучкаш правия път.
Занимателно е да ръчкаш. Почти всеки ден променям по нещо, в настройките.

Тема "Пелетни горелки GREYKO BMG и RB" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: