Страница 858 от 1552
Re: Пелетни горелки GREYKO BMG и RB
Публикувано: пет фев 09, 2018 11:22 am
от andy_forresite
Вашият автомобил е например с двигател 100 kw. Толкова пише в "книжката" към него и така се води. Качвате го на стенд и отчитате 89,7 kw. Казвате си не може да е истина, повече трябва да е. Карате колата на втори стенд и получавате същата стойност. Кое е вярното сега - 100 киловата ли е или е 89,7?
И двете са верни. 100 е мощността на коляновия вал, а 89.7 е мощността, която достига до колелата. Нещо подобно е и с горелката. Обявена е като 5-20 kw, обаче какво се получава - при suspend може да си произвеждате 2-3 kw, а с хубави пелети може да стигнете до максимум да кажем 24,5 kw.
Реалната топлинна мощност към инсталацията може да я установите с топломер. Това ви е дино-стенда за мощността. Горелката може да е 20 kw, или 21,9 kw, но по-важното е каква част от тази топлинна мощност отива към дома.
Ако сравним горенето на лимита на RB30 с калпав слънчоглед с RB20 на иглолистни, които палят като барут, то в крайна сметка може да се окаже, че 20-ката дава на инсталацията повече мощност отколкото трийската. Означава ли това че 30-ката е по-кекава от 20-ката? Не.
Re: Пелетни горелки GREYKO BMG и RB
Публикувано: пет фев 09, 2018 12:50 pm
от hr.hristov57
Мощността на котела,комплект с горелката се измерва в акредитирана лаборатория със съответната професианална апаратура (топломер,газоанализатор,прецизен кантар и др) и калибровано гориво, т.е. гориво на което е известна калоричността и състава. От получените резултати се изчислява мощността, КПД, ефективност на изгаряне, клас и др. и се издава протокол с резултатите от изпитването.Производителя е длъжен да отрази тези резултати в етикета на котела за да го пустне на пазара. Така, че погледнета какво пише на етикета на котела - иначе, другото е свободна интерпретация.
Re: Пелетни горелки GREYKO BMG и RB
Публикувано: пет фев 09, 2018 3:29 pm
от andy_forresite
Резултати от тези лаборатории изобщо не могат да бъдат купени, та последното нещо, на което ще имам доверие, е етикетът на котела...
Re: Пелетни горелки GREYKO BMG и RB
Публикувано: пет фев 09, 2018 4:18 pm
от hr.hristov57
Нещата не са толкова прости,както някои хора си го представят. Когато на котела има етикет и стойностите за съответните параметри (в съответствие със стандарта) съвпадат със стойностите от протокола за изпитване, отговорността за евентуално несъответствие, а то може да се провери е на лабораториата, а не на производителя. Е коя акредитирана лабораториа вложила стотина хиляди евро за апаретура и куп документи за акредитация ще си позволи и срещу колко пари?... да си съсипе бизнеса. Друг е въпроса ако има разликчия в резултатите от протокола за изпитване и посоченото в етикета.
Re: Пелетни горелки GREYKO BMG и RB
Публикувано: пет фев 09, 2018 4:27 pm
от Tzinata
Незнам защо,ама вярвам само на етикет,на който има знак TUV. На наш Боко БДС-са хич не лови дикиш.
Re: Пелетни горелки GREYKO BMG и RB
Публикувано: пет фев 09, 2018 5:24 pm
от andy_forresite
Има ли табела с данните на котлите "expert" - мощност, ефективност, такива любопитни работи? На моя досега не съм видял такава, освен със серийния №
Tzinata, 2008-ма с целия си акъл докарах кола от Германия с преминат TUV няколко месеца преди да я взема. Какво установих у дома - спукани предни дискове от вътрешната страна (като презрели дини), всички амортисьори по моему на под 60%, като задните водеха до люлеене при преминаване през неравности в завоите, накладките колкото прегънат на две лист от вестник, луфт в двата външни корм. накрайника и луфт в ляв вътрешен. Ама с ТЮФ. МЪли! В някакъв вариант е карана като за последно или някой е пробвал в коя канавка ще отбие сама да умре, но не му се е получило. Това нямаше как да го видя заради мястото за краш-тест, ъъъ тест-драйв - ~20-ина метра между другите коли, без номера. М/у другото още я карам без да дава никакви дефекти, разбира се със сменени дискове, накладки, амортисьори...
Та къде по-точно да гледам за табела на expert-a
Re: Пелетни горелки GREYKO BMG и RB
Публикувано: пет фев 09, 2018 5:42 pm
от Tzinata
andy_forresite написа:Има ли табела с данните на котлите "expert" - мощност, ефективност, такива любопитни работи? На моя досега не съм видял такава, освен със серийния №
Tzinata, 2008-ма с целия си акъл докарах кола от Германия с преминат TUV няколко месеца преди да я взема?
Анди тая работа е абсолютно невъзможна.Някой арабин яко те е метнал.
Айде да не спорим в тая тема за коли.
Поздрави
Re: Пелетни горелки GREYKO BMG и RB
Публикувано: пет фев 09, 2018 6:17 pm
от aspirebg
Здравейте. При изваждане за почистване на единия датчик на оптодвойката му се скъса крачето. Някой знае ли от къде мога да купя такова нещо?
Re: Пелетни горелки GREYKO BMG и RB
Публикувано: пет фев 09, 2018 7:19 pm
от LazarGanev
andy_forresite написа:Има ли табела с данните на котлите "expert" - мощност, ефективност, такива любопитни работи? На моя досега не съм видял такава, освен със серийния №
Та къде по-точно да гледам за табела на expert-a
Табелата с мощността е отпред бе Анди - 20, 30, 50, скоро и 100. Но това е съвсем ориентировъчно, нали знаеш? Мощността се определя от горелката и зависи много от горивото. Ако трябва да сме точни, цифрата на Експерта указва за каква горелка е предназначен, но той може да работи с един номер по-голяма или по-малка. Ефективността се мери на цялото съоръжение Expert + RB и така е записано в сертификата. Който иска може да си вземе един Expert, да му присади своя самоделна горелка и да го даде в оторизирана лаборатория, за да си изкара сертификат. Гарантирам му максимално добър резултат!
Re: Пелетни горелки GREYKO BMG и RB
Публикувано: пон фев 12, 2018 5:07 pm
от stakoz
stoy@n написа:markoscbr написа:...нямам кондензен вентил но мисля че помпата компенсира липсата му...
Няма как помпата да ти компенсира липсата на кондензен (трипътен) вентил!
Моят трипътен вентил на малкия кръг на котела се развали и е изваден от 2-3 сезона, и помпата на котела "компенсира" като е нагласена да вкл. например на 49 градуса и конденз няма