Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
andy_forresite - майстор
Уф, какъв въпрос съм задал ... дали са еднакви ТО-ците. Имах предвид пластинчат фреон/вода (вътрешния) и пластинчатия вода/фреон (външния). Е въпреки това ме разбра и явно има разлика.
От моя кладенец, който се намира на няма и 3 метра от бъдещото място за ТП :) , като черпя вода за градината с някаква помпа Вида нещо си, свършва след 15 минути през един дебел маркуч. Над 1". Трябва да "почине" няколко минути и пак 15 мин работа. Имахме надуваем басейн и от там разбрах че свършва водата. Затова съм я "дроселирал" с по-тесен маркуч 3/4 за да не остане помпата на сухо. Само предполагам че 1 куб.м. на час може да прекарва. На мен повече от 10 kw не ми трябват.
Само не се смейте на това питане - понеже живея в началото на един баир, дали е глупост да пускам водата от ТП в герана на съседа под мен? Би трябвало водата да тече в тази посока. Не знам доколко има връзка м/у релефа под земята където тече водата и този на повърхността. Къщата там е необитаема от 10 г. и е на роднина. Водата при мен е на 10 м дълбочина, така че икономически смисъл има. Само не знам този дебит колко е надежден и нещо трудно си представям как ще прекарам тръба до съседа ... 20-ина метра разстояние :?
Boyan - специалист
Видата може да изпомпва ужасно голям обем вода без ограничаване .
Вие сте я ограничил така , че да не изчерпва сондажа . Сега остава само да премерите на колко сте я ограничили .
Много лесно става със хронометъра на телефона ви и някакъв съд , на който му знаете обема .
Примерно бутилка от минерална вода 10 литра .
Ако я пълни за 30 секунди , това са 1,2 кубика на час .
Формулката е лесна . Разделяме литрите на секундите и накрая умножаваме по 3,6 . Така полученото число е в кубични метри на час .
Не само , че не е глупост ами си е честа практика да се връща водата в кладенец .
А така е и най екологично . Стига да поема . По принцип 1 кубик на час се поема от почти всеки кладенец .
Някой ден метнете маркуча в него и проверете .
За да не се харчите излишно за едната проба , най-евтино е с полиетиленов ръкав за поливане .
Давайте ! Ще помагаме с удоволствие !
LazarGanev - "Велик майстор"
пон юли 09, 2018 5:53 amBoyan написа:
съб юли 07, 2018 9:37 amkabel96 написа:
Понеже темата позамря малко бих помолил Боян да каже докъде стигна пазара на помпи с въглероден двуокис.Има ли вече компресори за проби от рода направи си сам.
Поздрави.
Много готин въпрос !...
...Личното ми мнение е да не си губите времето със R744 .
Съвременната му употреба е просто плод на безизходицата , в която еколобитата ни поставиха .
На готиния въпрос - още по-готин и изчерпателен отговор, както винаги, разбира се!
Като стана дума за фреони, аз бих задал един въпрос малко по-встрани: - При системи с R410A (който е 50% R32), където има установен теч, има ли проблем ( и какъв) да се допълва с R32, вместо да се източва останалия фреон и да се връща за рециклиране?
a_stoev - майстор
R410 не си разваля пропорциите при пропуск по време на работа. Става за повторна употреба. Доливай си с R410. Мебжду другото на колеги на които бутилката била с разменен син и червен кран заредили само с газ и климатика не топлел. Което ме кара да мисля че ако пропуска е от агрегат който не е работел е възможно и да има разлика във фракциите. Ако ми е вярна логиката е излетяло 125 като газ и в течноста е останал повече р32, който върши работата.
Иначе трудно ще стане директно заместване на 410 с 32. Не помня как я изрових статия на български точно по тоя проблем, може би в инжинеринг ревю. R32 като газ се загрява повече при компресиране което би довело до по-висока температура в компресорната част. Също така не съм наясно с визкозитета на втечнения R32. това касае дроселирането и понеже в общия случай за една и съща работа е нужно да премине по-малко количeство фреон и ТРВ /механично или електронно/ няма да осигури нормална работа. Много от климатиците, модел от последните години са с компресори за R32, но не съм сигурен ТРВ-то как ще се държи.

П.П.
При положение че имат близки работни налягания 410 и 32 защо са двойно по-тежки новите според монтажниците? Застраховат се срещу пропуски с по-дебели тръби?
П.П.П.
И аз чакам момента когато ще минем на чист пропан. Фреона ще е по 5 лв килото.
И във вътрешното ще трябва да има газ-сигнализатор.
radius - майстор
И като замръзне външното, може да има една горелчица да пуска по малко :lol: извинете :lol:
andy_forresite - майстор
"Лазаре", прочетох че зависи откъде се загубил част от хл. агент. Ако се е загубил при течната част - няма проблем; но ако е имало изтичане от газовата част, тогава най-вероятно концентрацията на R32 ще се намали (като по-нискокипяща).

Понеже четох за "фреони" 407а, в, с , да не помислиш че ги знам на сън тия работи, се ошашавих :rolleyes: реших направо да попитам компресор с какъв хл. агент да се вземе - 407 или 410? На един маслото било хигроскопично, на друг капризи точно какво ще се долее и колко, машината може да не работи на 100% и ние не сме сигурни какво точно са ни допълнили... Интересува ме от гл. т. на обслужване и ефективност (разход на $$$ за електричество).
Също ако иска някой да драсне един ред компресор на 230 или трифазен е по-добре. Съображенията - същите.
шоп - майстор
Анди, дали фреона е 407С или 410 маслото е едно и също и доста капризно от към проблема влага
Виж фреон 22 е друга бира.

Ако имате трифазен ток изобщо не мислете за монофазен компресор! Едната фаза е компромис.

Ако сте мераклия за самоделна ТП мога да ви дам телефона за едно касетъчно митцубиши хеви 60000 бту работещо със събран фреон само за 150 лв

Много се замислих дали да го взема аз, но е с фреон 22 и бутален компресор.

Нека Боян и Стоев кажат дали си заслужава покупката на такъв донор.
andy_forresite - майстор
Според мен не си заслужава защото: първо - е бутален; и второ - че е с р22. Моделът ще да е доста стар и съответно амортизиран.
От токове почти нищо не разбирам. Защо е по-добре с 3-фазен?
Доколкото знам R410а иска високо налягане, респ. усилени тръби, топлообменници, клапани ... Значи машината теоретично е по-скъпа. Но пък някъде прочетох (май в тази тема) че с него развиването над +45°С на водата към инсталацията не води до толкова сериозен спад на СОР-а (не вдига така консумацията на електричество). Вкъщи нямам и 1 метър подово, така че с 35-40 градуса нищо не мога да направя. Поне 45 градуса да може преди да ми съдере кожата от загуба на ефективност. Та затова питам.
шоп - майстор
@ Анди, нека спецовете да кажат.
Аз не съм спец, но знам, че буталните компресори са много издръжливи. Има компресори работещи над 20 и повече години без капитален ремон. Въпроса е да се накара машината да работи в оптимален, номинален режим.

Фреон 22 не е никак лош :idea: освен в очите на еко/псевдоактивистите:-)

Да ти кажа ако сега започвам моята първа ТП ще може би с минерално масло, ниско налягане и фреон 22. От някои неща ще загубя в КОПа, но от други ще ги наваксам.


Относно водата и пресъхването на кладенеца...
ми това е божа работа. Дар или наказание от бога:-)

В мазето на тъста където ще монтирам новата ТП подпочвената вода бе на ниво 1 м статично и 1,2 динамично.

Обаче след последните дъждове статичното ниво стана 0,4, а динамичното, 0,7м при дебит на изпомпване над 10000л/час :shock: :shock: :shock:

Демек вода да искаш, даже предприемам мерки за дрениране и хидроизолация на основата. Абе с две думи направо си е наводнение!

Също търся и помпа с мощност 150 вата с дебит над 3000- 5000л/час...при посоченото Н

Прикачен файл

SAM_9580.JPG

Прикачен файл

SAM_9581.JPG

Тема "Термопомпи Вода-Вода - всеки може да си направи сам" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: