Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
Boyan - специалист
Здравей Драгомире и добре дошъл във форума !
Поздравления за добрата изработка :)
Ак беше попаднал по-рано на тази тема , аз и колегите щяхме да ти спестим някои главоболия .
Но по-важното сега е да се подкара .
Икономисал си от топлообменници , но и много заводи ги оразмеряват така .
Така че не това е проблема . Стях ще имаш проблеми по-късно , защото са "micro plate".
Тоест с много малко междуламелно разстояние и много "накъдрени" отвътре .
Препоръчителната им употреба е само за чиста вода . Както и да е . Вече са купени и монтирани .
Основният проблем е , че вместо ТРВ използваш капилярка .
Машината ще работи добре в много тесен температурен интервал .
Препоръчвам ти да монтираш ТРВ .
Но и това не е конкретният ти проблем .

Проблема произтича от това , че в момента дроселираш на ниска температура .
Фреоновият поток през дроселиращата система е нисък .
Повишаването на температурата на кондензатора ще увеличи налягането в него и съответно потока през дроселирането .
( чрез намаляне на потока на водата във вътрешният кръг , като изчакаш да загрее , и т.н. ).
От снимките не става ясно в каква посока използваш ДР. система .
Ако е в посоката за отопление , тоест със удължението за режим отопление ( ако има чек вентил и допълнителен сегмент за отопление ), то нещата са много зле .
При климатиците на отопление се пропуска по-малък поток на фреона , за да се постига по-ниска температура на изпарение и да се изтегля топлина от околната среда при ниски температури .
При ТП. вода-вода се стремим към високи температури на изпарение , за да постигнем по-висок КОП.
Тоест използването на капилярката за режим охлаждане е по-добрият избор.
Ако добавиш още малко фреон , също можеш да повишиш налягането в кондензатора , а от там и потока ,
но е възможно когато температурата на кондензатора се вдигне , да се окаже , че си прескочил
оптималното количество .
Boyan - специалист
Направи , ако ти е удобно още снимки .
Не мога да видя добре , но май подаваш фреона във филтър-дехидратора от долу нагоре .
Ако е така , то той трябва да се запълни целия с течна фаза и чак тогава ще се подава течност към дроселирането .
Кагато се подава отгоре на долу , динамиката на системата е по-добра .
Ако искаш , прати ми телефон на лични и ще те упътвам как да я заредиш , какво да се коригира и т.н .
xzaqwe - напреднал
Не очаквах толкова бърз коментар !Благодаря Boyan за съветите.Не ви видях по рано да но нека да се види в тоя форум и как не трябва да се прави .Няма проблем купих и тая зима дърва та сега по спокойно продължават доработките.В момента си доправям малка станция за прехвърляне и като стане а тя е почти готова ще извадя фреона и вече по вашите препоръки ще направя подобрение.Да направил съм грешка с филтъра ,ще купя ТРВ явно няма как но и тук ще трябва помощ КАКЪВ !За топлообмениците ако кандензатора който ще върти една и съща вода нека да остане за изпаритела които предварително мислех да върти антифриз в допълнителен буферен съд с водата от сондата то нека да остане и той но ако има и нещо което не съм се сетил или те не са с достатъчна мощнос ги сменям и двата.
На снимката разчоплих капилярката да се види вътре беше овита с някакъв битом!

Прикачен файл

IMG_20181123_125413.jpg
Boyan - специалист
Никой не се е родил научен , пък и това си е материя с много тънкости .
ТРВ примерно Данфос TX2 , без "mop" , със дюза номер 4 .
Ако вътрешната инсталация е чиста и няма да отделя ръжда , то няма проблем
топлообменника да си остане този . Ако има железни тръби и фитинги ,
монтирате голям филтър 100 или 160 микрона преди термопомпата ,
и пак може да си остане.
Външният също може да остане , просто ще иска голям филтър пак на 100-160
микрона и ако сондажа отделя пясък , циклон или утайник .
Това са изисквания и за другите топлообменници , просто при
micro plate са по-стриктни .
И ако при серия "L" (ниска плътност) чистене не се налага ,
или се прави след 10 години , то при micro plate, може да е нужно преди всеки сезон .
Втори проблем с тях е , че защитата против замръзване става по-трудно, заради много по-малката им собствена маса .
За да избегнем този проблем , ще ви помоля да монтирате нормалноотворен фреонов електроклапан, паралелно на компресора .
Когато дойде момента, ще ви кажа как да го свържете в управлението.

п.п. В нета има много легенди от типа : Кожухотръбните топлообменници и "тръба в тръба" могат да работят
без филтри при много пясък и кал . Могат известно време, докато пясъка ,
който се движи с висока скорост не пробие тръбите . И не само това .
xzaqwe - напреднал
Добре за ТРВ взимам , един топлообменник за испарител по голям с 12 пластини не видях в нета на първо четене днес та за сега ще го оставя .И за ел.вентил при замръзване да питам не може ли без него, като защитата да е такава че да изключи компресора направо ?
А така или иначе системата ще е празна ,какво още да сложа като но пример,ресивър високо налягане както е написано по напред в темата ,също и извод за манометъричен блок преди и след компресора .
Питам защото мисля до поръчам някой неща тия дни .
Boyan - специалист
нед ное 25, 2018 6:52 pmxzaqwe написа:
Добре за ТРВ взимам , един топлообменник за испарител по голям с 12 пластини не видях в нета на първо четене днес та за сега ще го оставя .И за ел.вентил при замръзване да питам не може ли без него, като защитата да е такава че да изключи компресора направо ?
А така или иначе системата ще е празна ,какво още да сложа като но пример,ресивър високо налягане както е написано по напред в темата ,също и извод за манометъричен блок преди и след компресора .
Питам защото мисля до поръчам някой неща тия дни .
Ако смените изпарителят със нормален , то ел.вентила може да отпадне .
Идеята е следната :
Вашият топлообменник по технология micro plate има собствена маса 2,5 килограма , а нормален за подобен топлообмен тежи двойно повече . Говорим за такива на един и същ производител .
Когато дойде време за задействане на защитата , или внезапно по време на работа тока спре , изпарителя продължава да се охлажда от кипящия в него фреон и постъпващия нов . При ниска собствена маса и малко количество вода в топлообменника , лесно се стига до опасно ниска температура .
Вие сте с монофазен компресор , който не може да стартира при голяма разлика в наляганията вход-изход .
За да има надеждно изравняване , не се разчита само на собствените пропуски на компресора , а и ТРВ-то се избира без mop , за да може теча през него да изравни наляганията ( или с mop + bleeding ) . И тези с mop рано или късно изравняват , защото не са проектирани за електроклапани и винаги имат малък пропуск , но може да мине много време , преди наляганията да станат еднакви .
Та вече разбирате функцията на ел.клапана . След спиране на тока той моментално изравнява наляганията .
Печелим 2 ефекта . Елиминира се охлаждането на изпарителя след спирането на компресора .Компресора може да бъде стартиран отново след много кратко време .
Може да се използва и нормалнозатворен , но му трябва ток за да изравни и така губим защитната му функция при отпадане на захранването . Един компромисен вариант е вместо клапан да се монтира капилярка с дължина 2 метра и вътрешно ф0.8мм .
Върши добра работа , но сваля малко КОП-а , защото се явява постоянен байпас на компресора .

Изводи за манометъричен блок преди и след компресора си сложете . Те могат да са много полезни .
Ресивер високо налягане може само да помогне за по-добрата работа на системата . Не е нужно да е голям . Примерно 1 литър е добре за тази система . Ресивер ниско си имате на самият компресор .
Сложете си и защитни пресостати на 2 и 28 бара и наблюдателно стъкло (оченце) на ф6 или ф10.
Точният заряд се наглася най-лесно с наблюдателно стъкло , а и то ви показва дали имате влага в системата .

Изпарителят е по-добре да е висок, с по-малък брой пластини .
Примерно GEA WP525M-20.
Не е казано да е GEA . Просто гледайте да е типоразмер 50-52 /10,5-12 сантиметра и да е с толкова на брой пластини, че топлообменната му площ да е около 1 квадратен метър . (минимум 0,8 квадратни метра за вашата ТП.).
Сметката е проста : Височината в метри, по широчината в метри, по броя на пластините .
xzaqwe - напреднал
Да ако не успея да намеря изпарител ще взема и ел. вентил. За сега единствено в една фирма ми предлагат това и то пак с 20 пластини дали ще стане ?

Прикачен файл

2.jpg

Прикачен файл

1.jpg
Boyan - специалист
пон ное 26, 2018 1:16 pmxzaqwe написа:
Да ако не успея да намеря изпарител ще взема и ел. вентил. За сега единствено в една фирма ми предлагат това и то пак с 20 пластини дали ще стане ?
Тези съм ги тествал . Не са зле като параметри .
xzaqwe - напреднал
Друг малко пскъп и тежък за който се обадих и го имат е този долу та сега кой от двата този е с 18 пластини и предполага по малко запушване .Но и на него плща му е 0.76 м2.
Марка KAORI
Модел K095
Брой пластини 18
Мощност - кондензатор R22 10.40 kW / 35500 BTU
Мощност - изпарител R22 8.00 kW / 27200 BTU
Мощност - кондензатор R134a 8.00 kW / 27200 BTU
Мощност - изпарител R134a 7.90 kW / 27000 BTU
Мощност - кондензатор R404A 10.20 kW / 34800 BTU
Мощност - изпарител R404A 12.30 kW / 42000 BTU
Мощност - кондензатор R407C 5.20 kW / 17700 BTU
Мощност - изпарител R407C 12.60 kW / 43000 BTU
Извод фреон на заварка 28.80 мм
Извод вода мъжка резба 1"
Макс. температура на работа 200 ºC
Макс. работно налягане 30 bar
Тествано налягане 43 bar
Фреони R22, R134a, R404A, R407C и др.
Топлообменна повърхност 0.76 м2
Общ обем 1.425 литра
Размери - дължина х ширина х височина 522мм х 106мм х 54мм
Тегло 6.5кг.
Билян - специалист
Прочетох почти цялата тема много неща научих. Сега по същество имам термопомпа вода вода на геоток 50кв с три компресора от прочетеното разбирам че половината части са икономисани. Не работи добре направена е с кожухотръбни топлобменник на сондажната вода които са си правени от тях .няма трв а капилярки мисля да сменя топлообменниците с тластинчати и да сложа трвта може ли някой да ми помогне какво друго трябва да направя та да работи добре ще пробвам да кача и снимки.

Тема "Термопомпи Вода-Вода - всеки може да си направи сам" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: