Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
Само да вметна и изчезвам, че не отбирам от термопомпи.
Съвременните ДВГ имат ламбди сонди и катализатори.
Ако се отнема топлина от изпускателната система, то трябва да е след тях.
Така отнемането на топлина, от изпускателната система, по никой начин няма да се отрази на топлинния режим на ДВГ. Единствено инженера ще си поиграе с диаметърът и дължината ѝ, преди топлообменника.
А съвременните високоефективни ДВГ обикновено са турбинирани. back pressure не е задължителна и сметната "компонента" в уравнението при тях, та.....
Бе не всеки може сам да си направи, ама да зема да изчезвам.
Успех на всички ентусиасти!

Ако все пак, някой задълбае да си търси мотор, да гледа пресечната точка на въртящият момент и мощността на графиката за мотора. Тогава той е най ефективен.
Моторът трябва да се подбере и според изискванията на нещото, което трябва да върти това ДВГ.

Hursa, няма дългоходови (бавнооборотни, с относително голяма кубатура спрямо мощността си) мотори с висока степен на сгъстяване освен изключенията, но не са с голямо КПД.

Задачката за такава термопомпа е доста сложна, но някой може да опита.
Hursa - майстор
Няма нужда да е "дългоходов" двигателя за да има висока степен на сгъстяване. Например по "спортните" двигатели са обикновено с висока компресия и "късоходни". Бавно оборотни са за снижаване на механичните загуби. За увеличаване на ресурса. Например двигателите на товарните автомобили за дълги преходи. Или "корабни" дизели, двигатели за дизел-електроходи и локомотиви. Все бавнооборотни с огромен ресурс и икономични. При стационарния двигател не е необходима компактност и малко тегло, ако е за сметка на икономичността или ресурса. Високоефективен двигател за съвременен автомобил не се покрива изцяло с икономичен такъв. При съвременните "турбинирани" двигатели обикновено се цели друго, а не единствено икономичност. Например двигателите на хибридите, при които целта е възможно по-голяма икономичност на ДВГ в не широк диапазон режими не са турбинирани. Обратно "турбинираните" двигатели при които се цели допълнителна икономичност - често ги наричат "комбинирани" - се използва енергията от газовете не единствено за задвижване на компресора, а и за задвижване на трансмисията - при двигателите на "скания" за товарни автомобили или за задвижване на генератор - формула 1.
пет юли 26, 2019 5:56 pmHursa написа:
Няма нужда да е "дългоходов" двигателя за да има висока степен на сгъстяване.
...
Само това изречение, говори че познаваш ДВГ отгоре отгоре.
Изчезваааам. Темата не е за мотори.
Hursa - майстор
Не мога да кажа, че съм запознат добре с ДВГ, съвсем не. Но пък мога да кажа, че ги познавам много по-добре от теб. :)
Сигурно пухчо, имаш богата теоретична подготовка, но ти липсва основата. Това означава, че не си учил ДВГ конкретно.
Да запазим добрия конструктивен тон, както призоваха!
Аз казах конкретно, какво да се гледа, при избора на ДВГ, за термопомпа, а ти си ги познавай!

Правилно, добър ход.

"Реших, че си излязъл и не си заслужава". Hursa

И това изтри. Правилно, щото трябвяше да е на ЛС, в такъв случай, пък тогава кво като съм излязъл. Пишем за да споделим опит.

Относно мотора, може да се търси такъв от съвременна малолитражка.
Нямам представа колко мощност се изисква, за да се завърти един "конвенционален" чилър, но от прочетеното тук, съдя че и мотор от Eco up е голям, за средностатистическият ентусиаст.
Ahmakov - специалист
вт юли 16, 2019 9:35 pmшоп написа:
Понеже в една друга тема нямаща нищо общо с ТП дискусията се разви към ТП задвижвани с ДВГ работещо на природен газ да попитам в темата спецовете като Боян и г-н. Стоев и др., какво мислят като икономическа обосновка самоделната направа на такава ТП.

Аз лично видях такава фабрична, която ДВГ задвижва инверторен ел генератор, който захранва инверторен компресор.
Разбира се комплектована с всички системи за когенерация. И на изгорелите газове и на антифриза за охлаждане на ДВГ, дори имаше топлообменник за когенерация от топлината на маслото на ДВГ.

Ахмаков посочи много интересни линкове на ДВГ работещо с метан, което с ремъчна предавка задвижва полухерметичен компресор.

Въпроса ми е чисто теоритичен, кой е по-ефективния вариант?
Вариант 1 ДВГ + генератор + съвременен херметичен компресор
Вариант 2 ДВГ + ремъчна предавка ( или директно куплиране) + полухерметичен компресор

Смятам, че темата може да има и практично решение за хора, които имат тръба с газ до дома си, но им липса сериозно трифазно захранване.

Или пък темата може да е интересна за хора манияци на тема КОП :)
В една позабравена тема, беше убеден, че "такова животно нема" , а сега реши да го "опитомяваш".
Не знам защо реши, че спецовете в бг форум, са по-компетентни от утвърдени японски производители?
Направата по почина направи сам, ...може, но далеч от истината. Ако го видиш на живо, ще ме разбереш за какво говоря.
Ахмаков, каквато и триангулация да му спретнеш, тая си е. Сausa perdutta.
Не съм си мислел да се образовам по темата, но Hursa ме провокира.
От съвсем скорошните си и още неферментирали познания, разбирам че няма подходящ мотор за ТП тип направи си сам.
Ефективните такива се оказват неподходящи по параметри (мощност- цена,за ТП направи си сам), а отговарящите, по параметри (според мен) не са ефективни.
За наприви си сам, бих опитал с дизелов двигател от малък трактор- мотоблок или бензинов, по възможност горивото да е метан или пропан-бутан.
Както пише Ахмаков- ще е далеч от истината, а това времето ще покаже.
Може и да греша.
Boyan - специалист
пет юли 26, 2019 3:07 pmHursa написа:
Не знам как се управлява термопомпа с регулируем компресор (отдавна ми е любопитно),
Алгоритмите са много и най-различни. Нямам против да споделя тези, с които съм запознат.
Но се стремя да не разводнявам тази тема. Отворете една нова и сложете тук връзка към нея.
Hursa - майстор
Получи се много „тромав” въпрос. Надявам се поне донякъде да се разбира за какво питам.
Здравейте бих искал да попитам дали компресорите от климатици мидея 24 и 28 биха били достатъчни за изработване на термопомпа за отопление на къща на два етажа с площ около 80кв на етаж.Решил да правя термопомпа вода вода.Имам пенсиониран хладилен техник за заваряване на тръбите под ръка и човек който разбира от ел доста добре.Ще ми помагат.Съответно и хора от форума ми помогнат схте бъда много благодарен.Ще ползвам конвектори.Къщата е от вътре с вата и картон а от вън с 10см стириопор.Дограма Кбе с прозорци 4 сезона. Имам необходимиото количество вода от сондажа а и мога и нов да направя * баща ми е хидрогеолог.Намислил съм да сложа буферен съд с две серпенитни.През едната за прекарам термопомпата и соларните батерии,а на другата да вържа едно котле за всеки случай.Може ли да разчитам на хора от форума за помощ.

Тема "Термопомпи Вода-Вода - всеки може да си направи сам" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: