Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
шоп - майстор
Замислих се, защо няма предлагане на дълги и тесни водно фреонови пластинчати топлообменници. Да кажем 1 метър дълъг и 15 см широк.

30 сантиметровите са къси за масовата ТП, 50 сантиметровите за помпа над 30 киловата трябва да е с много пластини и тогава изпадаме в хипотезата фреона да не се движи с необходимата скорост и компресора да огладнее за масло.

Дългия топлообменник вързан на противоток ще работи ефективно...

Мъча се да разбера логиката и чисто технологично. Разбирам ако топлообменника е квадрат, тогава може да има трудности от към налягане и деформация на крайни ламели, макар, че в тях има вода с налягане до 10 бара. Оребряване и крайни дебелостенни ламели бих решили проблема...
Хидравличното съпротивление също не е фактор, защото има варианти то да остане в работните граници.

Може пък и да се продават такива ТО, но аз да не съм срещал :?
Последна промяна от шоп на чет ное 29, 2018 6:54 pm, променено общо 1 път.
xzaqwe - напреднал
Е а де, па ги и няма на пазара .Китайчето го върнах и уж ми обещаха днес друг , но не ми се обадиха отново . :xСега ми става ясно защо нанизват тръби и си ги правят .
Boyan - специалист
чет ное 29, 2018 10:55 amggogov написа:
Здравейте, това са моите топлообменници,да разбирам ли , че е по-добре да са последователно свързани?
Все пак препоръката беше към колегата xzaqwe и се отнася за неговият компресор - 24-ка на 22 .
Не знам вие с какъв сте .
Boyan - специалист
За да може всеки сам да направи такава преценка, нека да нахвърляме основните положения.

SWEP например препоръчват скорост на парите в канала над 0.3m/s .
И все пак не пропускат да добявят , че имат значение още фактори .
Други са по-взискателни и залагат на 0,5 метра в секунда за маркови топлообменници .
Общо взето над 0,6 сме добре, между 0,6 и 0,3 сме в сивата зона , а под 0,3 риска е голям .
(това е за плюсови температури на изпарение , типични за ТП. вода-вода )

Изчисляването на сечението на канала ни е необходимо за пресмятане на скоростта .
Това е сложно, и изисква данни за точната геометрия на канала .
За това се опитах да изведа опростена формула , с която можете да преценявате риска :

х=V1.h/V2

"х" е търсената от нас скорост на потока в метри в секунда .
"V1" e изпомпваният от компресора обем в литри на секунда (Displacement) .
"h" e височината на пластинчатият изпарител в метри.
"V2" е обема на фреоновата му част в литри . ( сбора от обемите на всички фреонови канали ).

Да вземем пак за пример термопомпата на колегата Шоп .
V1=19,2 м3/ч = 5,33 литра за секунда . h=0,52 метра . V2=2,72 литра .
х=5,33.0,52/2,72=1,01 метра в секунда . Получаваме добра скорост на потока .

За топлообменника , който колегата xzaqwe е върнал :
V1=1,66 , h=0,315 и V2=1,16
x=1,66.0,315/1,2=0,43 метра в секунда .

Ето тук можете да видите подробните данни на тези топлообменници :
https://www.dudadiesel.com/choose_item.php?id=HX2330

И все пак има и снижаващи опастността фактори .
На първо четене се сещам за :
При всеки реверс, ( ако машината е реверсивна ) някаква част от маслото се връща към компресора .
Добрата разтворимост на маслото и ниското маслоотделяне, биха могли да елиминират проблема .
Boyan - специалист
чет ное 29, 2018 3:54 pmшоп написа:
Може пък и да се продават такива ТО, но аз да не съм срещал :?
Ние сме малка държавица и рядко внасят такива неща ,
освен по заявка. Просто няма търсене .
Иначе има и много големи .
Прикачен файл:
BPHE.jpg
Boyan - специалист
ср ное 28, 2018 10:37 pmБилян написа:
И аз се бях спрял на тази марка ТО но явно ще търся други
Биляне , мога ли да те помоля за още снимки ?
Не мога да видя как са свързани кондензаторите . Сега имам една подобна за ремонт ,
на която двата вътрешни топлообменника са като твоите и са свързани последователно по вода .
Ръчно изработени , медни , кожухотръбни .
От своя страна външният е един двоен с една водна и две фреонови части, фабричен пластинчат.
Тази при мен е реверсивна а твоята май не е , освен ако 4-пътните не са под капака .
Билян - специалист
пет ное 30, 2018 5:07 amBoyan написа:
ср ное 28, 2018 10:37 pmБилян написа:
И аз се бях спрял на тази марка ТО но явно ще търся други
Биляне , мога ли да те помоля за още снимки ?
Не мога да видя как са свързани кондензаторите . Сега имам една подобна за ремонт ,
на която двата вътрешни топлообменника са като твоите и са свързани последователно по вода .
Ръчно изработени , медни , кожухотръбни .
От своя страна външният е един двоен с една водна и две фреонови части, фабричен пластинчат.
Тази при мен е реверсивна а твоята май не е , освен ако 4-пътните не са под капака .
Вътрешните са три фабрични свързани последователно по вода.не е реверсивна по фреон са отделно.правените са за сондажа и пак са свързани по вода последователно.на мен три не ми трябват идеята е един от стандартните да го сложа на сондажната вода и да купа още един такъв да стане с два компресора дали ще стане.В момента с 5кубика вода тръбата на ниското доста замръзва а водата от 13гр става на 10 с един компресор и си мисля че изпарителя не смогва дали е така не знам
Hursa - майстор
Извинявам се, че се намесвам в практическото обсъждане. Но какво се има в предвид
пет ное 30, 2018 4:16 amBoyan написа:
ниското маслоотделяне
Ниско маслоотделяне от страна на компресора?
Масления сепаратор, който бе обсъждан в темата, вероятно също е решение за ограничаване на проблема.
Билян - специалист
Тази помпа я купих втора употреба като ми казаха че е ползвана за охлаждане но реших че ме лъжат. Но щом на тази при теб кожухотръбни са на вътрешния кръг може би и тази да е така и наистина да е правена за охлаждане. А аз да сам решил че правените са за сондажа. Ама идваха да я зареждат от фирмата и не казаха нищо. Само че санира 1.4 кг фреон 22 така и не тръгна казаха компресори и си отидоха. От четеното до тук взех амперклещи и допълних докато тока стана около номиналния и капилярката спря да съска тръгна но не е добре. Затова искам да я преправя но не мога да си определя дюзите на трв и разните филтри и ресивъри които въобще липсват къде да ги поставя с заварките ще се справя работя като механик в една фирма и сам заварявал доста хидравлични тръби имам и инструменти
Boyan - специалист
пет ное 30, 2018 1:46 pmHursa написа:
Извинявам се, че се намесвам в практическото обсъждане. Но какво се има в предвид
пет ное 30, 2018 4:16 amBoyan написа:
ниското маслоотделяне
Ниско маслоотделяне от страна на компресора?
Масления сепаратор, който бе обсъждан в темата, вероятно също е решение за ограничаване на проблема.
Супер :) Това е един от начините .
В някои конструкции става направо наложително .
Когато е все още нов, компесора може да отделя малко масло и като се поизноси, да започне да изхвърля много .
Друг съществен фактор е температурата , при която го караме да работи . При по-висока отделя повече масло .
Кога стигаме до висока температура, може да бъде малко объркващо .
Единият случай е логичен - висока температура на кондензация .
Но случаят с редки фреонови пари на входа е изключително опасен и лесно се пропуска .
Когато погледнем и видим замръзнал картер на компресор или целият полуконтур на ниското налягане в лед ,
простата логика ни казва , че компресора е охладен . И ако в такъв момент премерим 160 градуса на изхода му сме силно учудени, а всъщност няма нищо учудващо . Просто масовият поток на фреона е недостатъчен да охлади компресора , въпреки ниската температура на парите .
При ТП. вода-вода се случва при запушване или дефект в дроселиращата система , молко количество на фреона , неправилно изчислен рекуператор и др.
За това винаги препоръчвам да се монтира пресостат за ниско налягане и температурна защита .

Тема "Термопомпи Вода-Вода - всеки може да си направи сам" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: