• 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 136
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
шоп - майстор
Маги, какво е предназначението на картерният реотан?

При мен ТП е монтирана в техническо помещение с 3000 литра бойлери и два котела. Всичко е изолирано, но понеже и питбула обича да спи там е топличко. Около 20-22 градуса. Имам ли нужда от такъв реотан?

Каква му е консумацията? Ако имам нужда от реотана с радост бих приел подаръка:-)))

Все още не съм изолирал компресора, ще го направя с микропореста гума с дебелина 15-20 мм.

Четох че за компресори ZR температурата на картера не трябва да превишава 93 градуса, а на главата 177
Сложил съм датчици и съм в пъти по-далеч от тези температури при които ще се задейства защитата да компресора, но все пак има ли опасност изолацията да влоши работата?

:? :? :? Защо производителите не изолират фабрично компресорите? Тръба се изолира лесно, а такава изолация като от твойте снимки на вид аз не бих докарал.
magi208 - специалист
шоп написа:
Маги, какво е предназначението на картерният реотан?

При мен ТП е монтирана в техническо помещение с 3000 литра бойлери и два котела. Всичко е изолирано, но понеже и питбула обича да спи там е топличко. Около 20-22 градуса. Имам ли нужда от такъв реотан?

Каква му е консумацията? Ако имам нужда от реотана с радост бих приел подаръка:-)))

Все още не съм изолирал компресора, ще го направя с микропореста гума с дебелина 15-20 мм.

Четох че за компресори ZR температурата на картера не трябва да превишава 93 градуса, а на главата 177
Сложил съм датчици и съм в пъти по-далеч от тези температури при които ще се задейства защитата да компресора, но все пак има ли опасност изолацията да влоши работата?

:? :? :? Защо производителите не изолират фабрично компресорите? Тръба се изолира лесно, а такава изолация като от твойте снимки на вид аз не бих докарал.
Когато системата е стояла дълго време изключена навсякъде в нея има втечнен фреон . В картера също . Известна част дори разтворена в маслото . При включване той кипва и маслото се пени . Това скъсява живота на компресора .
Ако фреона в картера е много дори е възможно да повредим компресора с първото включване .
Ето тук е добре обяснено : https://en.wikipedia.org/wiki/Crankcase_heater
Колкото по-голям е компресора , толкова по лоши могат да са последствията .
Ако монтирате например голям чилър на Митсубиши , в инструкцията пише да се захрани електрически и да се стартира на следващият ден .
Всъщност вероятността за най-лошият сценарий е ниска , но много боли , когато човек изтегли късата клечка .
Когато системата веднъж е "загряла" и работи с почивки от да кажем половин час , корпуса на компресора за това време много трудно може да изстине под температурата на вашият изпарител , за да се прехвърли фреон от него в картера .
От кондензатора имате малък трансфер , който съвсем ще изчезне , след изолацията , защото след спиране компресора дълго време ще се явява най-топлият компонент .
Реотаните са с малка мощност . И въпреки това аз предпочитам такива със вграден регулатор . Ако на човек му се вижда скъп , може да си сложи термостат настроен на 35-45 градуса . По този начин след като компресора е "загрял" реотана вече не се включва.

Някъде по темите ви бях видяла да пишете , че охлаждането на този тип компресори става чрез фреона .
Това е абсолютно вярно . Повърността на херметичният корпус може да отдаде твърде малко топлина на фона на мощността на компресора .
Но ... отдаване има . За това и не ги продават изолирани . Продават изолация за тях , но отделно .
Вие може да сте го купили за да изработите климатик за охлаждане , хладилна инсталация , централа за плюсовите витрини на някой супермаркет ....Или дори Т.П. вода вода само за охлаждане .
В тези случаи изолацията на целият компресор не само , че е излишна , а дори може да пречи .

Хич да не ти пука за външният вид на изолацията . И грозна и красива все ще работи по същият начин .
шоп - майстор
@magi208, благодаря!

Много работи ми се изясниха...и за втечняването и за картера и за изолацията.

Хм...колко съм бил глупав :) разбира се, че при хладилни машини и охлаждане механичната и ел. топлина от компресора се явява нежелана и трябва да се отървем от нея. Ето защо компресорите не се продават изолирани фабрично:-)

magi208, един конкретен въпрос за моята система.
ТП е свързана последователно в системата за отопление преди котел на твърдо гориво. Тези дни чистя двора от дървени строителни отпадъци и паля котела.

Проблем ли е за ТП, че през кондензатора и преминава затоплена вода с температура 60-70 градуса?
ТП е включена в захранването и настроена на 35 градуса и съответно не работи компресора, а само цирк. помпа. Нямакде към 02 часа температурата на водата в системата пада до 30 и ТП включва.

Предполагам в кондензатора няма никакъв фреон и ТП не вдига наллягане, веднъж изсилих котела до 85 градуса за да видя дали няма да се включи защитата по високо налягане но проблеми никакви.
a_stoev - майстор
шоп написа:
magi208 написа:
Исках 30 киловатова ТП за 3000 лв и спестих от тях и манометри :x ...
Стига с тея манометри. от всичките монтирани машини са ми най-безпроблемни китайците дето имат само извод за ниско и високо. И капилярка ми се е късала, и конус ми се е разхлабвал, мека връзка ми е изпускала. Аман от глезотии.
Взе ми си манометричен блок и задължително такова кранче:
СЕРВИЗЕН КРАН ЗА ВЕНТИЛИ 1/4"
https://apogee99.com/index.php?main_pag ... ts_id=2881
Температурата на изпарение я търси там където има течност. Входа на изпарителя и изхода на кондензатора. ако ти е презаредена машината ще те излъже тоя метод. За термометри вземи да е с термодвойка а не с NTC, как ще ги познаеш, не знам, термодвойките позволяват по висока горна граница. NTC имат гадния навик като са на студена и мокра от конденз тръба да им се скапва силикона след време и почват да полудяват.

Послушай маги за допълнителните кюмбета.
a_stoev - майстор
шоп написа:


Ще търся такива холендрови накрайници и ще им запоя тръбички с манометри. Ще сложа и тетка с пробка за ниското и на високото. Да има:-)))
трябва ти капилярка с депресор
http://www.frigochem.com/index.php/2016 ... йки-detail
пак питай за депресора че има и без.
a_stoev - майстор
шоп написа:
@magi208, благодаря!

Много работи ми се изясниха...и за втечняването и за картера и за изолацията.

Хм...колко съм бил глупав :) разбира се, че при хладилни машини и охлаждане механичната и ел. топлина от компресора се явява нежелана и трябва да се отървем от нея. Ето защо компресорите не се продават изолирани фабрично:-)

magi208, един конкретен въпрос за моята система.
ТП е свързана последователно в системата за отопление преди котел на твърдо гориво. Тези дни чистя двора от дървени строителни отпадъци и паля котела.

Проблем ли е за ТП, че през кондензатора и преминава затоплена вода с температура 60-70 градуса?
ТП е включена в захранването и настроена на 35 градуса и съответно не работи компресора, а само цирк. помпа. Нямакде към 02 часа температурата на водата в системата пада до 30 и ТП включва.

Предполагам в кондензатора няма никакъв фреон и ТП не вдига наллягане, веднъж изсилих котела до 85 градуса за да видя дали няма да се включи защитата по високо налягане но проблеми никакви.
Не е много добре това, що не се замислиш за някакво разделяне на водите или помпите, когато котела работи да не върти помпата на чилъра.
шоп - майстор
a_stoev написа:
Взе ми си манометричен блок и задължително такова кранче:
СЕРВИЗЕН КРАН ЗА ВЕНТИЛИ 1/4"
https://apogee99.com/index.php?main_pag ... ts_id=2881
Много добра идея!!!
a_stoev написа:
Температурата на изпарение я търси там където има течност. Входа на изпарителя и изхода на кондензатора. ако ти е презаредена машината ще те излъже тоя метод.
За съжаление вентилите са запоени на около 20-30 см преди и след компресора. Демек няма течност в този участък. Поне ще знам налягане преди и след компресор и в какво отношение на компресиране работи.

@a_stoev, благодаря за включването
magi208 - специалист
Браво господин Стоев ! Ето човек , който дава практически съвети .
На никоя от най-рейтинговите машини няма да видите постоянни манометри . Точно поради причините , изброени от Стоев .
Предполага се , че машината щом се произвечда серийно то тя изчислена , изпълнена и настроена професионално .
Клиента няма какво да гледа на тези манометри .
Китайците много ги слагат , Италианците също за дизайн ....
За вас понеже е самоделка има смисъл , но по-смислено е да са на заварка на места , където вибрациите са най-ниски /на дебелите тръби до топлообменниците / и директно на тръба ф6 , дебелостенна и с по 1-2 гергелека :) Но за това на пролет , когато точите фреона .

За това до колко е безопасно да е в една инсталация с котел и как .
Винаги се пита производителя по този казус . Не е общо правило , че може или не може .
1 .Трябват ми снимиа на цялата машина за да видя дали някъде има условия за ефекта heat pipe .
2 .На машини , произведени по концепция за много нисък заряд има директна опастност , ако са презаредени .

Проектирала съм много машини за точно тази цел .
a_stoev - майстор
шоп написа:
a_stoev написа:
Температурата на изпарение я търси там където има течност. Входа на изпарителя и изхода на кондензатора. ако ти е презаредена машината ще те излъже тоя метод.
За съжаление вентилите са запоени на около 20-30 см преди и след компресора. Демек няма течност в този участък. Поне ще знам налягане преди и след компресор и в какво отношение на компресиране работи.
Аз разбрах че искаш да следиш налягането, но не ти се слагат манометри и с задоволително приближение е да мериш температурите на течността преди изпарителя и след кондензатора. То хората /с тесни очи/ по температура на фреона на вход и изход на топлообменник управляват електронно ТРВ вместо датчик за налягане за майната си пари, ниЙ само за справка манометри ще слагаме.

@magi208
Благодаря. Само споделям опит.

П.П.
От опит:
Ползвайте капачки за вентили със шестогран, стяга се с ключ и попа е вързан. Как ги мразя всички магазини, че продават само с накатка...
magi208 - специалист
Колега Шоп , давай някаква снимка на лични ако искаш на цялата машина .
Ако се притесняваш от вида мога да постна някое от фабричните "чудеса" , които са ни идвали за ремонт :)
Със сигурност човек трябва много да се постарае за да го направи по-грозно .
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 136

Тема "Термопомпи Вода-Вода - всеки може да си направи сам" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: