• 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 136
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
шоп - майстор
Бях качвал доста снимки в една съседна тема за термопомпи. Доста снимки и от процеса на изработка, но нали имаше проблеми с форума и сега виждам, че снимките ги няма :x

Утре на светло ще се опитам да направя нови. Проблема е, че за да хваня цялата ТП трябва да я снимам от около 2 метра, а техническото помещение е наблъскано с какво ли не:-)

Точно поради липса на място ТП я изградих във височина. Основата е само 30х60 и е висока 140см ( груби размери по спомен цитирани)
шоп - майстор
@magi208, опитах се да направя още снимки на ТП в " цял ръст" :)

Ако нещо не е много ясно ще поясня. На пръв поглед е обръкващо, защото системата е комбинирана. Има отклонение преди изпарителя от което със сондажна вода се захранва 500 литров хидрофорен съд за битова вода и напояване, виждат се части от соларна система, поливна система и отоплителна система.

Меките антивибрационни връзки 1 1/2 са връзките на ТП със системата за отопление. Дясната линия ( на която е зелената цирк. помпа е входа в кондензатора.

Пластинчатите топлообменници съм ги изолирал с 25мм плътна каменна вата още при заваряване на корпуса на ТП
Между другото корпуса ( рамката) на ТП съм го направил от рамките на две пружини от кревати:-)

Компресора е на фабрични тампони, а цялата ТП е монтирана на дървена рамка и двойни виброгасители от 10 мм транспортна лента. От към вибро и шумо изолация смятам, че съм се справил перфектно.

Прикачен файл

SAM_9287.JPG

Прикачен файл

SAM_9286.JPG

Прикачен файл

SAM_9285.JPG

Прикачен файл

SAM_9284.JPG

Прикачен файл

SAM_9283.JPG
шоп - майстор
Между другото от два дни имам и манометричен блок, а днес пристигнаха и двата сервизни крана препоръчани от г-н Стоев.

Сърдечни благодарности към Маги и Стоев за помощта!!!

Монтирах сервизните кранове, въпреки, че са с така мразената от Стоев накатка ( няма или не намерих с шестограм) затегнах прилично с помоща на клещи. Монтирах и капачки. Намазах с разтвор на вода и веро и течове не откривам.

Днес няма да мога да замеря наляганя, че съм напалил твърдотопливният котел с отпадъци и както се вижда от снимките температурата в системата за отопление е 55 градуса- пък и съм се зарекъл да не похарча нито киловат ел. енергия на дневна тарифа:-))

Утре мисля в интерес на настройката да тествам и през деня ТП

Обаче имам нужда от помощ
досега не ми се е налагало да работя с манометричен блик и каква е последователността при работата с него. Мога само да предполагам какъв е реда за отвиване и завиване на крановете.

Моля запознатите да помагат!

Прикачен файл

SAM_9289.JPG

Прикачен файл

SAM_9290.JPG
magi208 - специалист
След като закачите маркучите към манометричният блок и кранчетата се уверете дали двата крана на блока са затвити /затворени/
После отваряте кранчетата на пробките .
По принцип тези малките кранчета се завиват на маркуча и се свалят или слагат заедно със него .
Не се оставят на машината . Някои модели изпускат , а повечето се отвиват сами от вибрациите или при рязко охлаждане .
Направени са за да не се къпете във фреон и масло при сваляне . Те на практика затварят маркуча , който има доста вътрешен обем .
С тях няма нужда прохождащите техници да спазват процедура при откачане след като са приключили измерването .
Просто ги затварят , откачат ги и си тръгват . Фреона в маркуча остава затворен между тях и крановете на манометричният блок.
magi208 - специалист
Ако искате всичко да е перфектно за термопомпата , дръжте манометрите на топло при вас в стаята , преди да ги закачите за измерване .
Ако са били на студено и след това ги вкарате в топло помещение ще съберат доста влага от въздуха , която можете да вкарате в машината . Кранчетата на другият край на маркучите предпазват и от този ефект .
Би трябвало и да се продухат , за да не вкарате въздух . Това рядко се прави , защото малки количества въздух не са проблем .
Но влагата е проблем! Пазете машината от нея !
Имайте предвид , че някои от тези кранчета не са точно кранове , а само натискат игличката на пробката . При тях за да пуснете фреона по маркучите трябва да се завъртят в посока навиване . И след като пуснат вреона направете още 1 оборот и не прекалявайте , защото могат да ви повредят пробката .

Забравих да ви отговоря за котела . При вашето изпълнение няма проблем , стига да имате преграда от тази вата и между двата топлообменника и да се пуска машината поне веднъж на ден . Ако сте ги хванали един за друг , без добра изолация не е безопасно ама никак .
Ако е така трябва да се пуска вода през изпарителя през няколко часа , да има задължително картерен реотан /в понеделник ви пращам /.
Иначе може да стане страшно .
magi208 - специалист
По памет мисля , че Каори бяха широки 12,5 сантиметра /може и да бъркам ... отдавна се отказах да ги ползвам / . Значи при 30 сантиметра широчина на машината не ви е останало много място за изолация между тях .
Когато топлината от кондензатора успее да стопли и изпарителя до температура над тази на компресора фреона ще се втечнява в компресора и имаме условие за дефект .
На времето Деничи мисля направи опит да наблюдава ефекта , само че си извади грешни изводи .
Не исках да се впускам в спорове тогава защо за една вечер му са се прехвърлили само 280 грама фреон :)
През фреонов маркуч , със сума ти стеснения и кран на бутилката с клапан е нормално да се прехвърля бавно .
Но при вашите широки тръби ефекта е бръз и ще зависи предимно от терморазликата .
шоп - майстор
Маги, благодаря за подробното пояснение относно реда за работа с манометричен блок. Запизнат съм, че влагата е враг за синтетичното хигроскопично масло в компресора.

Все пак темата я четат хиляди рег. и нерегистрирани потребителя сега или сред време и те трябва да знаят При фреон 22 не е фатално
.


Топлообменниците са почти 1:1 с Каори, които са от Малайзия ако не се с
лъжа. Моите са китайски с 5 мм по-тесни, но с 2 см по-дълги. Четох, че по дългите фреонови топлообменници са по-добри.

Между изпарител и кондензатор съм изолирал с два слоя вата....демек 50 мм.

Надух котела до 90-95 градуса, всичко завря и с фреона нямаше проблеми. 20-25 см от горната тръба на кондензатора бе топла и гореща, но изглежда в кондензатора няма никакъв фреон и проблеми няма.

При проектирането за мен това бе основно. През деня да гори твърдотопливен котел или втори котел с горелка на въглища и вечер те да спират и след 22 часа на нощна тарифа да работи ТП

Това управение вече го направих :-D
magi208 - специалист
Малко по горе се изразих малко неясно за Каори /мислех и че сте с такива /.
Това са здрави и надеждни топлообменници .
Не ги ползваме само защото имат големи допуски в параметрите .
Но за любителско изпълнение това не е от съществено значение . / да не кажа никакво значение /
шоп - майстор
@magi208, тази сутрин замерих наляганята
замерих данните от 35 до 52 градуса

температурата на изпарение е константанта 8,5 градуса ( 5,1 бара)

кондензацационното налягане при температура на изходящата вода в системата за отопление е следната:

вода 35 гр : 14,3 бара
вода 38гр : 15,8 бара
вода 40гр : 17,5 бара
вода 42гр : 18,8 бара
вода 45гр : 19,5 бара
вода 46гр : 20,3 бара
вода 47гр : 21,5бара
вода 48гр : 21.7бара
вода 49гр : 22.0бара
вода 50гр : 22,4бара
вода 51гр : 22.9бара
вода 52гр : 23,5бара

Повече не съм замервал...няма смисъл от такива високи температури.
За съжаление в началото на теста водата в системата не бе студена ( 31 градуса беше ) и до 35 градуса вдигна много бързо температура. Не можех да снимам и да записвам. То и показанията при 35 не са 100% реални, защото ТП не бе влязла в режим ( в наблюдателното стъкло имаше още мехурчета)

Какво е твоето мнение?
Аз съм доволен от температурата на изпарение, но може би кондензацията не е идеална...

Прикачен файл

SAM_9317.JPG

Прикачен файл

SAM_9306.JPG

Прикачен файл

SAM_9292.JPG
magi208 - специалист
Ето това ваше изречение съдържа отговорите :
вдигна много бързо температура. Не можех да снимам и да записвам.


Ако приемем , че данните са точни излиза , че е презаредена или отдаването от кондензатора е малко .
Само че се съмнявам колко бързо ви е реагирал термометъра .
За да са верни тези данни се иска да са отчетени при постоянен режим на работа .
Тези термометри изискват да се темперират доста време , преди да отчетат реалната стойност .

Като отчетем този фактор мисля , че нещата при вас са наред .
Мисля , че когато термометъра ви дава примерно 40 градуса вие вече реално сте на 43 или дори 45 .
Оттам и разликата в консумацията .
Вярно отчитане може да има само когато системата е работила дълго време в един постоянен режим .

Преди няколко мнения Стоев спомена кои са добри и същевременно достъпни термометри за бързо измерване .
Тези , които се продават в комплект с разни цифрови уреди . Те са термодвойки с много малка собствена маса и почти никаква изолация върху термодвойката . Но дори с бърз термометър пак се изисква инсталацията да работи в постоянен режим .
Иначе инертната и маса компрометира замерването на температури .
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 136

Тема "Термопомпи Вода-Вода - всеки може да си направи сам" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: