• 1
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
шоп - майстор
@валкиса, сигурно има и по-качествени, просто от фирмата която пазарувам и ми правят отстъпки нямат друг вид, а цената на тези датчици е символична :)

Всъщност от климатика донор защитата по ниско няма да я сменям, само защитата по високо я сменям заради спвцифичните топлообменници, които работят до 32 бара ( тестово 50 ) и затова сменям високото на 28 бара.

Кондензация над 35 гр няма да има, всичко е подово и конвектори:-)

П.П. За другото си прав, но знаещ ли какво е хоби?!

От година хладилната техника и ТП са ми хоби...а когато говорим за хоби гоним високи цели:-)
Hursa - специалист
нед юни 17, 2018 5:05 pmшоп написа:
мини датчика за налягане
А каква му е конструкцията, принципа му на работа?
шоп - майстор
нед юни 17, 2018 7:07 pmHursa написа:
нед юни 17, 2018 5:05 pmшоп написа:
мини датчика за налягане
А каква му е конструкцията, принципа му на работа?
Ми не знам!
Предполагам Боян може да даде яснота.
Според мен си е чист контактен пресостат за защита по налягане. На корпуса на всеки пресостат е напечатано налягането в барове при който изключва ( когато е за ниско ) и на колко бара изключва, когато е за високо налягане.
Напечатани са и стойностите в барове при които защитата автоматично се "рестартира"
kabel96 - специалист
Откак преди година открих това съм забравил тефлон и всички други видове уплътнители.
https://youtu.be/sNJuwIpq0Rg
https://apogee99.com/index.php?main_pag ... ba7gid54c0
Boyan - специалист
нед юни 17, 2018 5:05 pmшоп написа:
Та директно на въпроса: може ли датчиците за налягане да ги запоя? В женската резба плътно влиза медна тръба 9,5мм.
Сакън недей :)
Не издържат на температура над 170 градуса .
Вътре няма нищо интересно . Мембрана , която натиска и включва контактна система като на C-K ключе .
Слагай уплътнител за собствено успокоение , макар че конусната сглобка бронз-бронз и така е надеждна .
Или пък ги смени с такива за заварка . Ако искаш ще ти пратя , а ти ще ми дадеш тези .
Напълно те разбирам на тема хоби :) И аз съм така .
Все се налага да си повтарям максимата на един мой даскал :
"Много хубавото е смърт за хубавото"

Как се слага уплътнител: ("лохтайд" , "химическа спойка" , "уплътнител за резби" ) на малки резби за пресостати , датчици или манометри .
Не бива да попада в отворите на депресора или около входа на вентила !!!
Намазват се и двете резби с уплътнител , посредством кибритена клечка , като по 2 оборота от началата на резбите не се намазват .
Излишното количество , стърчащо над профила на резбата се обира с нова кибритена клечка .
Започваме да завиваме сглобката , като правим по един оборот напред и половин назад , докато опре .
От момента на упор дозатягаме още 1/2 оборот и сме готови .
kabel96 - специалист
Понеже темата позамря малко бих помолил Боян да каже докъде стигна пазара на помпи с въглероден двуокис.Има ли вече компресори за проби от рода направи си сам.

Поздрави.
andy_forresite - майстор
Ако кладенецът пресъхне или не може да се черпи достатъчно вода от него, тогава с какви разходи ТП може да се подкара като въздух/вода?
При инсталирана работеща ТП (около 10 kw) въздух/вода какви средства са необходими за преработка във вода/вода? Топлообменникът фреон-вода еднакъв ли е при двата вида?
a_stoev - специалист
съб юли 07, 2018 11:56 pmandy_forresite написа:
Ако кладенецът пресъхне или не може да се черпи достатъчно вода от него, тогава с какви разходи ТП може да се подкара като въздух/вода?
При инсталирана работеща ТП (около 10 kw) въздух/вода какви средства са необходими за преработка във вода/вода? Топлообменникът фреон-вода еднакъв ли е при двата вида?
Купуваш една колона с изгорял компресор и вадиш компресора от водо-водната.
Boyan - специалист
съб юли 07, 2018 9:37 amkabel96 написа:
Понеже темата позамря малко бих помолил Боян да каже докъде стигна пазара на помпи с въглероден двуокис.Има ли вече компресори за проби от рода направи си сам.
Поздрави.
Много готин въпрос !
Пазара и разработките са общо взето до под крушата ...
Както и много други , тази нова технология всъщност е добре забравена стара :)
Въглеродният диоксид R744 е от първите хладилни агенти използвани през 19 век.
През 1940 с него работят 80 % от корабните хладилни системи . Постепенно е изместен тотално от по-приложимите и с по-добри параметри хлорни съединения .
До момента , в който Дюпонт решиха да се правят на световен диктатор и създадоха „озоновото еко лоби“.
Сега компании като Санио и Дайкин вадят по някоя модифицирана стара разработка за успокоение на зомбираните екоактивисти , а в същото време подготвят „тежката артилерия“ в лицето на R32 . В по-далечен план се подготвя работа на чист пропан , стига първо обществото да се поуспокои и да приеме запалимостта на R32 .
Всъщност времената на научната логика отминаха и сега парите диктуват играта а общественото мнение е лесно и евтино за манипулация .
В близките години всичко ще зависи от контраотговора на Дюпонт , които за момента изглеждат като паднали в партер със свалени гащи . Историята , обаче многократно е показала , че имат бодли а таралеж се ...... с повишено внимание !

За да не съм голословен ето извадка от параметрите на R744:
Критичната температура на R744 е 30,98 градуса по Целзий , критичното налягане 73,77 бара .
Всички акцентират върху високото налягане на втечняване (уж като негатив , който са преодолели ) . Защото се знае , че това не е особен проблем и дори може да донесе някои позитиви като по-малки диаметри на тръби и не толкова фатални спадове на налягането в кондензатора .
Истинският проблем е ниската критична температура от 31 градуса , над която губим процеса на кондензация и съответно възможността да трупаме латентна енергия .
За хората , които сега попадат на темата :
Критичната точка е точката , след която вече не можем да имаме втечнен хладилен агент (фреон) . Вижте диаграмите на Фиг.1 .

Прикачен файл:
фиг.1.jpg
фиг.1.jpg (95.85 KиБ) Видяна 178 пъти


Под критичната точка и в близост до нея , обемното студопроизводство драстично се променя . Промяната в консумацията на компресора , обаче не е толкова фрапираща .
Появява се стръмен максимум в КОП-а на системата и не е много лесно да я задържим винаги в него . Фиг.2.

Прикачен файл:
фиг.2.jpg


Казано на простоцарски : Системите с CO2 работят прекрасно до 22 градуса на кондензатора . Ако ще си правим хладилник , с кондензатор на сондажна вода , те са едно добро решение .
При термопомпа вода-вода и вода-въздух обаче , ще се наложи или да работим в „транскритичен режим“ ( над критичната точка ) , или да преминем на двустъпална система .
В надкритичната област налягането и температурата са независими. Тук вече налягането оказва съществено влияние върху енталпиятa . Този ефект се дължи на S-образната форма на изотермите в надкритичната област. И понеже високото налягане определя специфичната масова производителност , се налага да го регулираме .
Личното ми мнение е да не си губите времето със R744 .
Съвременната му употреба е просто плод на безизходицата , в която еколобитата ни поставиха .
Boyan - специалист
съб юли 07, 2018 11:56 pmandy_forresite написа:
Ако кладенецът пресъхне или не може да се черпи достатъчно вода от него, тогава с какви разходи ТП може да се подкара като въздух/вода?
При инсталирана работеща ТП (около 10 kw) въздух/вода какви средства са необходими за преработка във вода/вода? Топлообменникът фреон-вода еднакъв ли е при двата вида?
За транформацията от вода-вода във въздух вода са ви необходими въздушен топлообменник с вентилатор , ресивер (който ще компенсира различните обеми на топлообменниците ) , дроселиране за режим отопление ( което е различно от водното ) , контролер за обезскрежаване и няколко дребни компонента .
Както спомена Стоев , тези компоненти или поне повечето от тях могат да се вземат от някое въздушно тяло за донор .
При работеща ТП въздух-вода преминаването във вода-вода е по-лесната трансформация . Топлообменник фреон-вода , ТРВ и пак евентуално дребни компоненти .
"Топлообменникът фреон-вода еднакъв ли е при двата вида?"
Принципно е същият , стига да не е с висока гъстота на ламелите , ако е пластинчат . Това са microplate при някои фирми , други ги водят тип "H" и т.н . За сондажната вода е добре междуламелното разстояние да е голямо и материала да е абразиво устойчив .
Не е добре например система "медна тръба в маркуч".
  • 1
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100

Тема "Термопомпи Вода-Вода - всеки може да си направи сам" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: