• 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 136
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
magi208 - специалист
С уважение Боян :
Държа да отбележа , че има и компресори , при които както казва Ахмаков ефекта на фреоново утаяване в компресора е много бавно . Например при такива при които входа е директно в помпената част и имат клапан на изхода ./не на горната спирала на скрола . там не помага /
Цитирам такива , които съм виждал отворени . Сто процента има и такива , които не съм виждал .
При тях наистина температурното условие трябва да е налично много дълго време , за да се кондензира голямо количество фреон в картера им .
Има и други , при които разпенването пречи в толкова малка степен , че дори сериозни производители си правят климатиците без картерен реотан .

Но просто модела на Шоп не е от тях . При неговият модел имаме и триене чогун в дурал и дурал в легирана стомана .И от към входа няма нищо , което да спре притока към картера .
Разпенването на маслото в тези случаи е опасно .
Има и по-опасно нещо . Да попадне много фреон в картера . Е тогава става големият купон .
Ако някой си прави Т.П. и му се видят много парите за такъв :
http://www.ries-gmbh.de/index.php?modul ... 77&lang=en
може да си купи обикновен без термоконтрол . И да го пусне както Шоп е решил известно време преди старта на компресора .
Ако пусне и сондажната вода , както колегата правилно се досети , нещата стават разумни .
Аз например не бих се обвързвал с времена . Те са неясен критерий . На някой мазето може да му е студено и да се изискват 20 минути или повече . На друг може Т.П. да не е пускана този сезон и да си е напалил каминката с водна риза и по някое време след десет дена да реши да си пусне Т.П. В този случай може да са необходими час или повече за да може картерният реотан да изпари всичкият фреон .
А той както е известно отнема доста топлина при изпарение .
В такъв случай бих заложил на температурен контрол и след него разрешение за старт .

Иначе изобщо не ви препоръчвам запуска на Т.П съвместно с котел , без да сте се информирали . Понеже има и други опасности , които зависят от конкретната конструкция , винаги се пита производителя дали може !!!!!
шоп - майстор
magi208 написа:

Иначе изобщо не ви препоръчвам запуска на Т.П съвместно с котел , без да сте се информирали . Понеже има и други опасности , които зависят от конкретната конструкция , винаги се пита производителя дали може !!!!!
Привет, Боян!
Какви други опасности са вероятни?

Хрумна ми една идея! Миналата седмица си направих един топлообменник от неръждаема тръба на димоотвода.

В понеделник ако ми остане един час свободен ще увия плътно компресора с неръждаема тръба и по нея ще тече 50-60 градусова вода. Постоянно, разбира се докато работи някой от котлите.

Смятам, че така винаги ще има подгрято до 45-55 гр масло, фреона няма да се стече там, както са възможни и други предимства: например облекчен старт. За последното не съм сигурен, но правя съпоставка с автомобилен двигател.

Никога не съм виждал разглобен компресор и нямам представа до къде се разпростира картера, къде са намотките на двигателя и от къде започва спиралата.

Смятам навивките да са от клемната кутия до долу. Бъркам ли?

П.П.Ahmakov, прав си. За 10 минути един картерен подгревател с мошност 30-50 или 70 вата няма да стопли и метала на корпуса.

Прикачен файл

SAM_9269.JPG

Прикачен файл

SAM_9268.JPG

Прикачен файл

SAM_9267.JPG
kuuuuuul - майстор
Опааа,ако правилно съм разбрал май съм направил нещо грешно.ТО на моята ТП (въздух-вода) е тръбен и е от вън.В големите студове когато работи котела отварям ръчно трипътния вентил между тях за да се стопли ТО,опасно ли е това?Също така когато външната тем. е под 5гр циркул. помпа на ТП се включва за кратко през 10мин против замръзване,при което също ще се топли ТО тъй като инсталацията е топла от котела :?
magi208 - специалист
Поздрави !
Другите опасности са например :
1 . При реверсивна по фреон Т.П. да си повредите ТРВ-то на което сондата е хваната на вътрешният топлообменник .
В този случай на някои модели , е възможно да повредите управляващият механизъм .
Данни за това до колко градуса се нагрява сондата на ТРВ-то безопасно са трудни за намиране дори в сайтовете на производителите .
2 . Ако има монтирани защити и оправляващи органи , датчици и други , които не са предвидени да издържат на високи температури .
3 . Ако има риск да стоплите цялото устройство .
В този случай можете да си повредите пресостат за ниско налягане , течноотделител , дори да спукате нещо , което не е изчислено за високо налягане .
4 . Кондензацията в картера .

При вас не виждам такава опасност , стига да се внимава .
Идеята с гофрираната тръба е интересна , но не и много практична .
По нея могат да минат киловати топлинна мощност , но няма да се отдаде кой-знае какво на корпуса на компресора , поради много лош контакт .
Препоръчвам ви добра изолация на компресора , картерен реотан и да не се допуска изпарителя ви да се загрява от котела .
Картерният реотан когато е външен се слага ниско долу до заварката на планката за краченцата на компресора .
Тоест на най ниското и същевременно гладко място , за да може силикона/ако е силиконов / или неговите пружинки да прилепват максимално добре .

Може би някъде сте го написали вече , но пак ще помоля за точните модели на двата ви топлообменника .
magi208 - специалист
kuuuuuul написа:
Опааа,ако правилно съм разбрал май съм направил нещо грешно.ТО на моята ТП (въздух-вода) е тръбен и е от вън.В големите студове когато работи котела отварям ръчно трипътния вентил между тях за да се стопли ТО,опасно ли е това?Също така когато външната тем. е под 5гр циркул. помпа на ТП се включва за кратко през 10мин против замръзване,при което също ще се топли ТО тъй като инсталацията е топла от котела :?
Здравейте !
При вас целият въздушен топлообменник е на вън на студеното и фреона ще кондензира предимно в него , така че опастността намалява драстично .
На Въздух -вода компресора е винаги изолиран , за да не се губи излишно мощност и това още намалява риска .
Ако ми кажете модела на компресора и дали има монтирано подгряване на картера ще мога окончателно да ви успокоя или да ви препоръчам мерки за безопасност .
magi208 - специалист
Подгряването на картера има и още едно предимство , но за него трябва да питате някой от старите техници с повече практически опит или такъв , който се е сблъсквал със казуса .
Много компресори на климатици , които са работили добре лятото не могат да тръгнат зимата . И инверторни и конвенционални .
Но ако тръгнат веднъж и не се изключват работят идеално цялата зима и на другата година пак така :)
Това се получава заради високият вискозитет на маслото , когато е студено .
Подгрявате картера с оксижена и компресора тръгва .
шоп - майстор
magi208 написа:
Може би някъде сте го написали вече , но пак ще помоля за точните модели на двата ви топлообменника .
Ето такива два топлообменника с по 60 пластини съм монтирал:
http://www.bd-heatech.com/BL50_brazed_p ... hanger.htm

Прилагам и снимки на топлообменниците, както и снимки от процеса на изработка на ТП
Ясно се вижда изолацията с дебелина 25 мм, а между топлообменниците без да искам и по щаслива случайност съм я удвоил до 50мм.

П.П. все пак реших да завъртя една серпентина около компресора. Сметнах, че мога да навия 7 метра неръждаемо гофре DN12. Въпреки, че ще разчитам само на кондукция между метал-метал площа на топлообмен не е малка, делта Т да кажем 15-20 градуса, а времето часове съм убеден, че ще получа отлични резултати. Имам и термопаста...ще сложа и от нея. Външно задължително 50 мм изолация.

Все пак тази топлина ми е безплатно утилизирана от димогазовете за разлика от електрическият подгревател:-)

И не на последно място има тръпката, че не всеки го прави :)

Прикачен файл

SAM_9187.JPG

Прикачен файл

SAM_9186.JPG

Прикачен файл

SAM_9185.JPG

Прикачен файл

SAM_9180.JPG

Прикачен файл

SAM_9179.JPG
Ahmakov - специалист
magi208 написа:
Казвам се Боян и имам познания в две области . Физика и електроника .
Добре дошъл Бояне. Аз съм…, тук ме знаят като Ahmakov. Имам задълбочени знания по …,и по физика. Затова клипа , на който човека прехвърля фреона между двете бутилки ми се вижда обиден .
magi208 написа:
Това е прост физичен закон в хладилната техника . Ахмаков и да го оспорва и да не го оспорва , закона си остава закон .
Двете неща си приличат, но не са едно и също нещо. Това за което спорим, си има име и се нарича Ефект на В…т. Ако си беше направил труда, да се запознаеш, с човека с когото се готвиш да влизаш в спор, щеше да видиш, че съм водил спорове за неговото съществуване и опасността от него, тук в този форум.
magi208 написа:
Ако е необходимо дори ще ви направя нов клип с нагледна демонстрация на ефекта…
Аз съм за. Но да е максимално близко до това, което се случва в ТП. Затова предлагам експеримента да протече по следния начин.
Бутилка с фреон / еквивалент на кондензатора на ТП/, свързваш към ТРВ с МОР 14,2С, така че да можеш да подаваш течен фреон. След него свързваш празна фреонова бутилка /еквивалент на изпарителя/, от тези с кран за течен и газообразен фреон. Течния свързан към ТРВ, газообразния към празна фреонова бутилка , /еквивалент на компресора/, тук няма да е лошо да има наблюдателно стъкло и манометър. Всичко това на стайна температура и за да няма съмнения, една бърза проверка на температурите на бутилките, с IR термометър. Отваряш вентила на бутилката компресор, след това на бутилката изпарител и накрая на бутилката кондензатор. Наблюдаваме какво става с налягането. Включваш кантара, на който е бутилката компресор. Бутилката изпарител, поставена в някакъв съд заливаме с топла вода и наблюдаваме какво показва кантара.
Ако имаш някакви възражения ги направи преди да снимаш. Ще уточним подробностите.
magi208 написа:
В случая на колегата Щоп фреона не се налага да преминава през ТРВ-то до компресора . Между компресора и изпарителя има прекрасен път на тръба ф22 без никакви пречки по пътя .
Че има прекрасен път на тръба ф22 без никакви пречки по пътя между компресора и изпарителя , е почти вярно, но за да стигне до изпарителя някой трябва да го пусне. Защото като няма в изпарителя, няма какво да ходи в компресора.
magi208 написа:
Другите опасности са например :
1 . При реверсивна по фреон Т.П. да си повредите ТРВ-то на което сондата е хваната на вътрешният топлообменник .
В този случай на някои модели , е възможно да повредите управляващият механизъм .
Данни за това до колко градуса се нагрява сондата на ТРВ-то безопасно са трудни за намиране дори в сайтовете на производителите .
2 . Ако има монтирани защити и оправляващи органи , датчици и други , които не са предвидени да издържат на високи температури .
3 . Ако има риск да стоплите цялото устройство .
В този случай можете да си повредите пресостат за ниско налягане , течноотделител , дори да спукате нещо , което не е изчислено за високо налягане .
1. Много спорен момент. При положение, че масово се ползва обезкрежаване с горещи пари, които могат да имат температура и над 80С. Данни се намират, поне аз нямам проблем с намирането им.
2. Ако не са предвидени за работа при тези условия, производителя няма да ги монтира в изделието.
3. При положение, че цялото изделие се проверява дали пропуска от някъде на налягане по високо от работното.
Но при самоделка, ако се използва нещо, което не е изчислено за дадените условия на работа, аварията си е напълно в реда на нещата.
magi208 написа:
По нея могат да минат киловати топлинна мощност , но няма да се отдаде кой-знае какво на корпуса на компресора , поради много лош контакт .
Също спорен момент, колко точно ще отдаде на корпуса на компресора . Аз бих заложил, че ще го загрее и то много.
magi208 написа:
Подгряването на картера има и още едно предимство , но за него трябва да питате някой от старите техници с повече практически опит или такъв , който се е сблъсквал със казуса .
Много компресори на климатици , които са работили добре лятото не могат да тръгнат зимата . И инверторни и конвенционални .
Но ако тръгнат веднъж и не се изключват работят идеално цялата зима и на другата година пак така
Това се получава заради високият вискозитет на маслото , когато е студено .
Подгрявате картера с оксижена и компресора тръгва .
Подгряването на картера на компресора има приложение в хладилната и климатичната техника, но не е панацея. Има случаи в които не е необходимо.
Да това се наблюдава, когато се опитат да включат климатика при температури под -15С, след като не е работил няколко месеца. Маслото при тази температура има вискозитет като на по рядък пчелен мед. Най често причината е, че няма кой да чете инструкциите. Хората са написали какво се прави в такива случаи. При конвенционалните, има монтиран нагревател, но той е така свързан, че работи заедно с компресора или никъде не е свързан. И реално няма подгряване. Решението е правилното свързване на нагревателя, включване изчакване поне 6 часа за подгрев и чак тогава старт на климатика. При инверторните има подгряване, чрез подаване на ниско напрежение към намотките на компресора, то става по бързо. Е има модели и без такова подгряване и те трудно ще стартират, ама кой за каквото платил. Отделно климатика не е отоплителен уред, който се пуска за Нова година. Ако се пусне при първото застудяване октомври месец и не се спира, няма да има проблеми.
Това с горелката е шедьовър. Подгрявате картера с оксижена и компресора тръгва. Да ,боята обгаря, тръгва ръждата и след нея и компресора си тръгва за …
Бояне, имате много сходен, да не кажа еднакъв начин на писане с magi208. Някъде към 95,73% съм сигурен, че тя пише. Ако бъркам, извинявай...
Уточняващите въпроси, не са риторични. В някой правя намек, за нещо което се пропуска или търся диалог ...

Прикачен файл

TX3.jpg
TX3.jpg (29.17 KиБ) Видяна 1711 пъти
шоп - майстор
Ahmakov написа:
Че има прекрасен път на тръба ф22 без никакви пречки по пътя между компресора и изпарителя , е почти вярно, но за да стигне до изпарителя някой трябва да го пусне. Защото като няма в изпарителя, няма какво да ходи в компресора.
...

Следва въпрос от мен:
ако фреона ( 2,4 килограма в моя случай ) не е в изпарителя, къде е? :)
kuuuuuul - майстор
magi208 написа:
kuuuuuul написа:
Опааа,ако правилно съм разбрал май съм направил нещо грешно.ТО на моята ТП (въздух-вода) е тръбен и е от вън.В големите студове когато работи котела отварям ръчно трипътния вентил между тях за да се стопли ТО,опасно ли е това?Също така когато външната тем. е под 5гр циркул. помпа на ТП се включва за кратко през 10мин против замръзване,при което също ще се топли ТО тъй като инсталацията е топла от котела :?
Здравейте !
При вас целият въздушен топлообменник е на вън на студеното и фреона ще кондензира предимно в него , така че опастността намалява драстично .
На Въздух -вода компресора е винаги изолиран , за да не се губи излишно мощност и това още намалява риска .
Ако ми кажете модела на компресора и дали има монтирано подгряване на картера ще мога окончателно да ви успокоя или да ви препоръчам мерки за безопасност .
Тук е описана моята ТП viewtopic.php?f=23&t=40532 или http://www.ebay.de/itm/Meeting-MD50D-Lu ... SwpONZP7DU
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 136

Тема "Термопомпи Вода-Вода - всеки може да си направи сам" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: