Схеми номер 1 ,това си е класиката - ТП загрява буфера с една циркулационна помпа ,от буфера с 1 или няколко помпи си пращаш по различни зони - радиаторите, подово или конвектори.
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
filmatoplo
- майстор
1354 мнения в "Термопомпи Вода-Вода - всеки може да си направи сам"
kuuuuuul
- майстор
- Мнения: 2021
Буфера е в същност акумолатор в който да се складира свръх произведената топлина,ТП е ниско тем. отопление което може да се регулира доста прецизно(в сравнение с другите видове).Вкарването на още един топлообменник в системата все пак води до допълнителни загуби и все още не съм убеден в необходимостта от буфер особено при наличието на подово.
Boyan
- специалист
- Мнения: 319
Извинявам се за забавянето .Имах много ангажименти .
Един лесен за изработка предкондензатор е този от кожухотръбен тип.
Вземаме безшевна хром-никелова тръба ф16 с дебелина 1 мм и готови изтеглени колена , или пък си я огъваме , ако можем във формата на буквата "U".
За мощност от 4 киловата са нужни 6 метра . Реализираме 3 такива "U"-та и ги заваряваме на хром-никелов фланец .
Размера на фланеца е според това на какъв "R" сме огънали тръбата или какви готови колена сме намерили .
След това обединяваме трите тръби паралелно в два колектора .
За по-лесно тръбите е желателно да излизат с около 50 милиметра от фланеца .
Накрая правим външен корпус пак на фланец с гумено уплътнение , в който влизат тръбите .
Така изработеният топлообменник е предвиден да работи в хоризонтално положение .
Входа за фреон е горният колектор .
Реалната му мощност е по-висока , но тук се отчита желанието на колегата да го ползва в много нискотемпературен режим на Т.П.
Към корпуса на Т.П. се захваща само фланеца с тръбите и се осигурява достъп външният корпус , в който циркулира водата да може да се изважда за почистване .
Външният корпус се прави с дебелина , съобразена с налягането на водата и броя и размера на болтовете на фланците също .
Например за налягане до 7 бара са достатъчни 8 болта М8 и дебелина на корпуса 1.5 мм .
Дъното на външният корпус трябва да е със сферичен профил .
Фланците се правят с дебелина минимум 5 мм .
Тези изчисления са в сила до размер на фланеца ф120 мм .
Кожухотръбен топлообменник.jpg (69.88 KиБ) Видяна 1415 пъти
Един лесен за изработка предкондензатор е този от кожухотръбен тип.
Вземаме безшевна хром-никелова тръба ф16 с дебелина 1 мм и готови изтеглени колена , или пък си я огъваме , ако можем във формата на буквата "U".
За мощност от 4 киловата са нужни 6 метра . Реализираме 3 такива "U"-та и ги заваряваме на хром-никелов фланец .
Размера на фланеца е според това на какъв "R" сме огънали тръбата или какви готови колена сме намерили .
След това обединяваме трите тръби паралелно в два колектора .
За по-лесно тръбите е желателно да излизат с около 50 милиметра от фланеца .
Накрая правим външен корпус пак на фланец с гумено уплътнение , в който влизат тръбите .
Така изработеният топлообменник е предвиден да работи в хоризонтално положение .
Входа за фреон е горният колектор .
Реалната му мощност е по-висока , но тук се отчита желанието на колегата да го ползва в много нискотемпературен режим на Т.П.
Към корпуса на Т.П. се захваща само фланеца с тръбите и се осигурява достъп външният корпус , в който циркулира водата да може да се изважда за почистване .
Външният корпус се прави с дебелина , съобразена с налягането на водата и броя и размера на болтовете на фланците също .
Например за налягане до 7 бара са достатъчни 8 болта М8 и дебелина на корпуса 1.5 мм .
Дъното на външният корпус трябва да е със сферичен профил .
Фланците се правят с дебелина минимум 5 мм .
Тези изчисления са в сила до размер на фланеца ф120 мм .
Прикачен файл:
Кожухотръбен топлообменник.jpg (69.88 KиБ) Видяна 1415 пъти
шоп
- майстор
- Мнения: 9779
kuuuuuul написа:Вкарването на още един топлообменник в системата все пак води до допълнителни загуби и все още не съм убеден в необходимостта от буфер особено при наличието на подово.
@kuuuuuul буфера си е под налягане. Няма нужда от допълнителен топлообменник. Иначе си прав, ако буфера е от пласмасови бидони или кубици и сложим още един топлообменник, губим едни около 5 градуса, които за нискотемпературна ТП са разковничето за добър КОП.
filmatoplo написа:Схеми номер 1 ,това си е класиката - ТП загрява буфера с една циркулационна помпа ,от буфера с 1 или няколко помпи си пращаш по различни зони - радиаторите, подово или конвектори.@filmatoplo, така е. Това е класиката за котли на твърдо гориво, където можем да акумулиране вода с температура 70-80 градуса. При ТП, която загрява водата до 35 гр, не съм много убеден дали икономически е обосновано първоначалният и експлоатационният разход от втора цирк. помпа.
filmatoplo
- майстор
- Мнения: 17830
Не съм го измислил само аз ,моя приятел Valdino(който с това се занимава сериозно) също така ги свързва ,точно помпи вода-вода .
шоп
- майстор
- Мнения: 9779
filmatoplo написа:Не съм го измислил само аз ,моя приятел Valdino(който с това се занимава сериозно) също така ги свързва ,точно помпи вода-вода .Филме, колко е малък света!
Вальо от Валдино е и мой прятел/познат/съсед/. Смея да твърдя, че това е уникален човек. Спец в областта на ТП и невероятен човек. Вярвам му на 100%. Той ми запои и вакумира ТП, на него се доверих в избора на дребните аксесоари необходими за една ТП вода/вода. Негово разработка е и управлението на ТП
Проблема е, че този капацитет в хладилната техника е супер зает и не искам да го тормозя за каквито и да било въпроси. Имам му телефона и когато съм на зор винаги ми е помагал!
В този ред на мисли и благодарности, искам да изкажа огромната си благодарност към Маги и Боян.
Това са хора помагащи 100% безрезервно и некомерсиално със знания и опит. Получих и безплатен картерен подгревател от тях.
Чест почитания към такива хора!
шоп
- майстор
- Мнения: 9779
Boyan написа:Извинявам се за забавянето .Имах много ангажименти .@Boyan, благодаря за идеята и чертежа. Имам в наличие заради друг проект огромен брой( над 10000 метра) неръжадеми тръби ф15х0,8. Имам и струг за изработка на фланците, както и необходимата (5-6 мм) дебелина неръждаема ламарина.
Един лесен за изработка предкондензатор е този от кожухотръбен тип.
Вземаме безшевна хром-никелова тръба ф16 с дебелина 1 мм и готови изтеглени колена , или пък си я огъваме , ако можем във формата на буквата "U".
За мощност от 4 киловата са нужни 6 метра . Реализираме 3 такива "U"-та и ги заваряваме на хром-никелов фланец .
Размера на фланеца е според това на какъв "R" сме огънали тръбата или какви готови колена сме намерили .
След това обединяваме трите тръби паралелно в два колектора .
За по-лесно тръбите е желателно да излизат с около 50 милиметра от фланеца .
Накрая правим външен корпус пак на фланец с гумено уплътнение , в който влизат тръбите .
Така изработеният топлообменник е предвиден да работи в хоризонтално положение .
Входа за фреон е горният колектор .
Реалната му мощност е по-висока , но тук се отчита желанието на колегата да го ползва в много нискотемпературен режим на Т.П.
Към корпуса на Т.П. се захваща само фланеца с тръбите и се осигурява достъп външният корпус , в който циркулира водата да може да се изважда за почистване .
Външният корпус се прави с дебелина , съобразена с налягането на водата и броя и размера на болтовете на фланците също .
Например за налягане до 7 бара са достатъчни 8 болта М8 и дебелина на корпуса 1.5 мм .
Дъното на външният корпус трябва да е със сферичен профил .
Фланците се правят с дебелина минимум 5 мм .
Тези изчисления са в сила до размер на фланеца ф120 мм .Прикачен файл:Прикаченият файл Кожухотръбен топлообменник.jpg вече не е достъпен
Обаче схванах Вашата основна идея. Кожухотръбен топлообменник!
Имам един наличен: 95000BTU
10 Bar водна част на 1 1/4
60 бар на фреонова част на 1/2
шведски 100% неръждаем.
Имам познати из скраповете и ми доставят неръждаеми елементи на скрапова цена
Прилагам и снимки на наличният топлообменник. Може би ще ми свърши работа директно без да заварявам и да правя мой собствен.
Някаде четох, че котлен камък при температра на вода до 40 градуса не се натрупва.
Дали е така? Моля спецовете за коментар.
Boyan
- специалист
- Мнения: 319
Благодаря за милите думи !
Изцяло неръждаемите топлообменници имат едно огромно предимство . Те са химически устойчиви .
Този , който имате би могъл спокойно да понесе много цикли на декалциране с лимонена киселина .
Още повече , че възнамерявате да си монтирате омекотител със смола .
На базата на това аз бих го монтирал директно и без притеснения .
Изцяло неръждаемите топлообменници имат едно огромно предимство . Те са химически устойчиви .
Този , който имате би могъл спокойно да понесе много цикли на декалциране с лимонена киселина .
Още повече , че възнамерявате да си монтирате омекотител със смола .
На базата на това аз бих го монтирал директно и без притеснения .
Boyan
- специалист
- Мнения: 319
Буфера може да служи за решаване на различни роблеми и в този смисъл неговото инсталиране се съобразява с целите , които си поставяме .
Неговата функция може да бъде на хидравличен изравнител , на термоакумулатор , на централен обезвъздушител , на колектор или да комбинира 2 или повече функции .
Използването на класическата паралелна схема е наложително за съгласуване на потоците в случаите на инсталации с променлив или нисък поток .
Например при инсталация с термоглави или други задвижки , които периодично ограничават потока през вътрешната инсталация .
В този случай той осигурява оптимален и константен поток през термопомпата , независимо от променливият поток през вътрешната инсталация .
Слабото място на паралелният буфер е във смесването на водните потоци и от там влошаване на подаваната температурна стойност към вътрешната инсталация и в двата режима .
При схемата с последователен буфер този негатив се избягва , но пък тя работи оптимално само при инсталации с достатъчен за конкретната Т.П. и относително постоянен поток .
Във вашият случай колега Шоп , е препоръчително да ползвате последователната схема на свързване . Вие сте с конвектори , на които потока не се ограничава .
Неговата функция може да бъде на хидравличен изравнител , на термоакумулатор , на централен обезвъздушител , на колектор или да комбинира 2 или повече функции .
Използването на класическата паралелна схема е наложително за съгласуване на потоците в случаите на инсталации с променлив или нисък поток .
Например при инсталация с термоглави или други задвижки , които периодично ограничават потока през вътрешната инсталация .
В този случай той осигурява оптимален и константен поток през термопомпата , независимо от променливият поток през вътрешната инсталация .
Слабото място на паралелният буфер е във смесването на водните потоци и от там влошаване на подаваната температурна стойност към вътрешната инсталация и в двата режима .
При схемата с последователен буфер този негатив се избягва , но пък тя работи оптимално само при инсталации с достатъчен за конкретната Т.П. и относително постоянен поток .
Във вашият случай колега Шоп , е препоръчително да ползвате последователната схема на свързване . Вие сте с конвектори , на които потока не се ограничава .
шоп
- майстор
- Мнения: 9779
Boyan написа:Много точно описание на + и - на всяка схема за свързване. За доста от нещата нямаше да се сетя. А затварянето на термоглави и намаляване или 100% спиране на циркулацията не е никак добре за една ТП
Във вашият случай колега Шоп , е препоръчително да ползвате последователната схема на свързване . Вие сте с конвектори , на които потока не се ограничава .
При мен този проблем го няма, дебита е осигурен. Няма механично ограничаване на температурата, а само електрически с терморегулатора, който управлява вентилаторите.
Все още се чуда буфера последователно на топлата подаващата или връщащата тръба към ОИ да го свържа
Тема "Термопомпи Вода-Вода - всеки може да си направи сам" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!