• 1
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 136
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
kabel96 - специалист
Благодаря Boyan,мислех да ползвам разширителния съд на сегашния хидрофор и там на петторника да монтирам всичко.Не съм работил с сондажни помпи щото при нас всички сонди са набити тръби в земята но те помпите нямат ли си възвратен клапан вътре.
Boyan - специалист
чет юни 14, 2018 8:02 amkabel96 написа:
Благодаря Boyan,мислех да ползвам разширителния съд на сегашния хидрофор и там на петторника да монтирам всичко.Не съм работил с сондажни помпи щото при нас всички сонди са набити тръби в земята но те помпите нямат ли си възвратен клапан вътре.
Не знаех , че има хидрофор за донор :) Петорника е удобен за тази цел .
Тук грешката е при мен , че не попитах за подробности , какво ще представлява този хидрофор .
Приех , че потопяемата помпа ще си е потопена в сондажа . Че след нея ще има филтърна група някаква и вече към петох..ника ще ходи вода без песъчинки .
Долу клапана на помпата много често остава с пропуск заради някоя песъчинка и от втори горе на чистата вода има полза .
Ти имаш предвид да топнеш потопяемата помпа в някакъв съд ли ?
Boyan - специалист
Ето и на следната система :
Монофазен агрегат вода-вода с реверс по фреон и регулатор на кондензацията .
Copeland ZP54KSE .
Gea WP525WTT-30 -2 бр.
Ресивер 1,2 литра.
Течноотделител 1,9 литра .
ТРВ Danfoss TUBE 068U1956.

Прикачен файл:
Диаграма на старта 1.jpg
Диаграма на старта 1.jpg (79.64 KиБ) Видяна 1503 пъти


В този случай времената са значително по-къси , но не толкова заради ниската термалма маса на системата .
Регулаторът на кондензацията е нещото , което ги скъсява драстично .
За тези , които сега попадат на тази тема :
Това е просто устройство , което контролира потока на водата през контура , който в конкретният режим се явява кондензационен .
Hursa - майстор
Благодаря!
Boyan написа:
с реверс по фреон
А това какво означава?
Как би се изменило времето "за установяване на работните налягания" при аналогична по производителност термопомпа "въздух-въздух"?
А за зоната в червено - от типа на компресора ли зависи или от ел двигателя? Или от нещо друго :)
plamen6703 - майстор
Означава нещо като обратен цикъл на Карно, принципа на термопомпите, хладилниците, климатиците... :wink: ! :partyman:
Boyan - специалист
съб юни 16, 2018 8:58 pmHursa написа:
А това какво означава?
Когато искаме да обърнем режима на ТП вода-вода от отопление на охлаждане и обратно , имаме 2 опции :
Реверс чрез четирипътен вентил ( вътрешно реверсиране , реверсиране по фреон ) , при който изпарителят става кондензатор а кондензатора изпарител .
Другият начин на реверсиране е "по вода" ( самата ТП е от нереверсивен тип ) . В този случай разменяме местата на жилищната и сондажна вода посредством водни кранове. . И двата принципа си имат + и - .
Реверс по фреон :
Плюсове :
Лесно обръщане само с натискаето на един бутон .
Не се налага никакво обезвъздушаване след обръщането .
Не се замърсява вътрешният(жилищен) кръг с отлаганията във топлообменника , който е бил външен .
Не се губи антифриз от вътрешният кръг ( ако сме на антифриз )
Минуси :
ТП е с около 25% по-скъпа , спрямо нереверсивна по фреон .
Компонентно по-сложна .
Има специални изисквания към някои компоненти , контроли и разположението им .
Boyan - специалист
съб юни 16, 2018 8:58 pmHursa написа:
Как би се изменило времето "за установяване на работните налягания" при аналогична по производителност термопомпа "въздух-въздух"?
Няма еднозначен отговор .
Ако имахме работа само с газове , нещата щяха да бъдат много по-лесни за изчисление .
Но ние работим с фазови преходи . Веднага след старта започват изпарение и кондензация , а те пречат на бързото установяване на работните налягания .
Пак зависи от обемите на полуконтурите , отнесени към производителността на компресора , с тази добавка , че в уравнението се включват и температурните условия и термокапацитетите и масите на системата .
На практика процеса на темпериране започва веднага след старт , а установяването на наляганията приключва чак след пълното темпериране .
Ще си позволя една аналогия :
Бетонната плоча на къща придобива 60% якост след два дни , 90% след месец и 99% след година .
съб юни 16, 2018 8:58 pmHursa написа:
А за зоната в червено - от типа на компресора ли зависи или от ел двигателя? Или от нещо друго :)
От въртящият момент на ЕЛ. двигателят , отнесен към сбора от всички съпротивления .
Такива са инерциалната маса на двигател и компресор . Механични и пневматични съпротивления.
Условия на запуск .
Например поради ниският въртящ момент при ниски обороти , монофазен компресор се пуска при изравнени налягания .
А когато имаме трифазен двигател , той е с висок въртящ момент и при ниски обороти .
В този случай можем да не изравняваме наляганията между стартовете и по този начин да сведем до минимум преходните процеси при стартиране на ТП.
Hursa - майстор
Благодаря!
нед юни 17, 2018 5:12 amBoyan написа:
Компонентно по-сложна .
Има специални изисквания към някои компоненти , контроли и разположението им .
Това е любопитно. Но предполагам отговора е много обширен. Така, че по добре да го потърся сам или когато някой се поинтересува от реализацията на такъв тип ТП. Но интересува ме при такъв тип реверсивна помпа КОП понижава ли се (може би не значително), по сравнение с аналогична реализация на нереверсивна (не е коректен въпроса, предполагам, защото КОП до колкото разбирам зависи от твърде много фактори и абсолютно аналогични „двете ТП” предполагам няма да бъдат).
Boyan написа:
В този случай можем да не изравняваме наляганията между стартовете и по този начин да сведем до минимум преходните процеси при стартиране на ТП.
Това не мисля, че ми е ясно. Разбирам го – при спиране на ТП (вероятно – относително кратковременно) – се запазват наляганията в полуконтурите с високо и ниско налягане (може би не абсолютно същите, но близки до тези преди изключване).
шоп - майстор
@Hursa, хубави въпроси към Боян, които помагат да се разбере основата и същността на теорията. Ще се радвам, когато Боян отговори и си обогатя познанията.

Обаче аз имам и един практичен въпрос:

как е най-добре и надежно да се върже мини датчика за налягане?

Оригинално е на резба и се завива към сервизен клапан. Въпроса ми е няма ли опасност от изпускане на фреон през това резбово съединение? Някакво уплътнение слага ли се?

Погледнах и на моята ТП и двата датчика и за високо и за ниско са монтирани резбово. Проблеми никакви.

Но ми се ще в новата ми ТП да няма фабрични колена и резбови съединиения. Искам максимално надежно да е всичко. Даже си закупих търбогиб за да е всичко с огъвка и максимално дебелостенни медни тръби.

Та директно на въпроса: може ли датчиците за налягане да ги запоя? В женската резба плътно влиза медна тръба 9,5мм.

Може ли да се запои, някакви подводни камъни съществуват ли от типа: датчика да се повреди при нагряването от запояване?

Прикачен файл

SAM_9563.JPG

Прикачен файл

SAM_9564.JPG

Прикачен файл

SAM_9565.JPG

Прикачен файл

SAM_9566.JPG
валкиса - специалист
Специално тези които си купил не изкарват много затова са на резба .По магазините има и на спойка,не виждам смисъл в прекаленият перфекционизъм който те е обзел.Не се обиждай но има по важни неща в живота от някакви климатици.
  • 1
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 136

Тема "Термопомпи Вода-Вода - всеки може да си направи сам" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: