Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
a_stoev - майстор
Ако буталките бяха толкова хубави щяха да продължат да ги ползват за климатизация. Изместени са изцяло от скроловете и има защо. Виж, в хладилната техника си ги тачат и пак има защо. Някой /най вероятно боян/ го беше обяснил с думи прости тук за разликата в работните диапазони на скрол и буталка.
Не разбирам кое е по скъпо на система с 410 от система с 22, ако се ползват нови или поне до 10 годишни части. масово се ползват топлобменници за 22 на 410, щото при 40*С налягането на 410 влиза в допустимото на топлообменика.
Boyan - специалист
вт юли 10, 2018 1:49 amLazarGanev написа:
Като стана дума за фреони, аз бих задал един въпрос малко по-встрани: - При системи с R410A (който е 50% R32), където има установен теч, има ли проблем ( и какъв) да се допълва с R32, вместо да се източва останалия фреон и да се връща за рециклиране?
Извинявам се ! Не отговорих , но не от неуважение !
Бях си дал малко почивка без интернет и телефон .
Гледам , че е отговорено съвсем адекватно .
Може да се добави , че все пак има риск при доливането с чист R32 .
Температурата в помпената част на компресора ще се повиши с до 15% .
Ако компресора не е надеждно защитен би било опасно .
Втори потенциален проблем е , че POE-A маслата не са оптимизирани за R32 , за разлика от POE-B поколението . Разликата не е голяма , но все пак има по-лошо смазване.
По отношение на това дали електрониката на инвертор би се адаптирала към повишената производителност на R32 мисля , че няма да може . Просто ще си кара по записаните таблици като за R410 и от това би паднал КОП-а .
andy_forresite - майстор
Към днешна дата има ли правилен път за изграждане на такава машина по отношение на хл. агент - R407C или R410a?
Ако има значение, нека е с хипотетична мощност 10 кw, 45° на водата в О.И. и да може да работи на 50°С.
Засега знам че ТО са по-скъпи с 410а. 1000 лева за две парчета метал. Но чета че с 410а се постига по-добра ефективност и съдържа равни части r32 и r125. Два компонента е по-добре от три, а един е по-добре от два :) .
Разбира се, с подходящо сърце с инверторно упр-е и грамаден воден акумулатор, става още по-добре, но все някъде трябва да се сложи границата.
LazarGanev - "Велик майстор"
Благодаря на a_stoev и Boyan за отговорите
Boyan - специалист
пет юли 13, 2018 7:37 pmandy_forresite написа:
Към днешна дата има ли правилен път за изграждане на такава машина по отношение на хл. агент - R407C или R410a?
Ако има значение, нека е с хипотетична мощност 10 кw, 45° на водата в О.И. и да може да работи на 50°С.
Засега знам че ТО са по-скъпи с 410а. 1000 лева за две парчета метал. Но чета че с 410а се постига по-добра ефективност и съдържа равни части r32 и r125. Два компонента е по-добре от три, а един е по-добре от два :) .
Разбира се, с подходящо сърце с инверторно упр-е и грамаден воден акумулатор, става още по-добре, но все някъде трябва да се сложи границата.
Аз съм пристрастен , защото много харесвам R410 .
По принцип е предпоставка за малко по-висока ефективност.
Само че нека това да не ви е водещ аргумент , защото само 3 градуса в температурата на кондензация елиминират предимството му.
На R22,R422 или R407 наистина ще е малко по-евтино .
Малко в топлообменниците , малко в компресора и много в ТРВ-то .
Не знам защо и до момента ТРВ-тата за 410 държат убийствени цени .
Мога да ви помагам и за хибридна ТП , но мисля , че чак толкова заигравка е излишна .
Много хора си мислят , че като добавим още един воден топлообменник към чилър въздух-вода и получаваме хибрид .
В действителност е по-сложно .
При всички случаи се тръгва от някъде , примерно от тяло за донор.
На базата на това , с което се разполага ще преценим как да го модифицираме .
пон юли 16, 2018 3:03 amBoyan написа:
пет юли 13, 2018 7:37 pmandy_forresite написа:
Към днешна дата има ли правилен път за изграждане на такава машина по отношение на хл. агент - R407C или R410a?
Ако има значение, нека е с хипотетична мощност 10 кw, 45° на водата в О.И. и да може да работи на 50°С.
Засега знам че ТО са по-скъпи с 410а. 1000 лева за две парчета метал. Но чета че с 410а се постига по-добра ефективност и съдържа равни части r32 и r125. Два компонента е по-добре от три, а един е по-добре от два :) .
Разбира се, с подходящо сърце с инверторно упр-е и грамаден воден акумулатор, става още по-добре, но все някъде трябва да се сложи границата.
Аз съм пристрастен , защото много харесвам R410 .
По принцип е предпоставка за малко по-висока ефективност.
Само че нека това да не ви е водещ аргумент , защото само 3 градуса в температурата на кондензация елиминират предимството му.
На R22,R422 или R407 наистина ще е малко по-евтино .
Малко в топлообменниците , малко в компресора и много в ТРВ-то .
Не знам защо и до момента ТРВ-тата за 410 държат убийствени цени .
Мога да ви помагам и за хибридна ТП , но мисля , че чак толкова заигравка е излишна .
Много хора си мислят , че като добавим още един воден топлообменник към чилър въздух-вода и получаваме хибрид .
В действителност е по-сложно .
При всички случаи се тръгва от някъде , примерно от тяло за донор.
На базата на това , с което се разполага ще преценим как да го модифицираме .
Здравей Боян! Може ли малко помощ за ТП въздух вода, ще ползвам за донор климатик мидяя 60. Интересува ме каплярката заменя ли се с нещо (както при вода-вода) или за поголяма ефектовност или се оставя, ТП ще работи само на отопление.
Boyan - специалист
Здравей Дани !
При ТП вода-вода ги заменяме , за по-точен фреонов контрол и получаваме наистина по-висока ефективност с ТРВ .
При ТП въздух-вода в режим охлаждане също .
Но при ТП въздух-вода , в режим отопление е по-добре да се остави на дроселираща тръба .
пон авг 27, 2018 12:05 pmBoyan написа:
Здравей Дани !
При ТП вода-вода ги заменяме , за по-точен фреонов контрол и получаваме наистина по-висока ефективност с ТРВ .
При ТП въздух-вода в режим охлаждане също .
Но при ТП въздух-вода , в режим отопление е по-добре да се остави на дроселираща тръба .
Благодаря Боян! Засега нямам други въпроси!
xzaqwe - напреднал
Здравейте .Казвам се Драгомир от София .
По паднах на този форум ровейки из нета .Та понеже и аз се опитах да направя термопомпа вода-вода ще ви покажа какве са ми проблемите за сега.Преработих ,а бе направо използвах елементи от 24-ка външно тяло компресор ,капилярка (не съм слагал ТРВ)дори и без четирипътник системата е мислех само за отопление , купих и два топлобменика които са еднакви което не знам дали не е грешка .И понеже имам разни инструменти и оксижен заварих по моя преценка нещата .Напълних с фреон R22 то такъв си и беше в климатика първо с кантар но ми се стори много както са го описали на външното тяло та после с един метод от нета--- .
Та проблема ми е че замръзва изпарителя при поток около 1.3 кубика на час при 13 градуса на водата снимката по долу и то саво за 2 -3 минути .
Малък ли е топлобменика или сам объркал нещо по самоделката ,приемам всякакви критики и съвети .В какви граници трябва да се температурите на точки 1 до 4 ?

Прикачен файл

4.jpg

Прикачен файл

3.jpg

Прикачен файл

2.jpg

Прикачен файл

1-r.jpg
Hursa - майстор
И аз исках да питам как се изменя производителността и наляганията на термопомпа с "капилярка" (без ТРВ - като по-опростен вариант, може би по-лесно ще се разберат процесите). Как се променя производителността и наляганията при повишаване на температурата в изпарителя (с повишаване температурата на "външната" среда) или с повишаване температурата в кондензатора (с повишаване на температурата на "вътрешната" среда) - когато външната температура се повиши, например (времето стане по топло). Как се променя консумацията при такива изменения и КОП (при компресор на който не се управлява непосредствено разхода - чрез изменение на обороти или обемна производителност). Как се изменя производителността, наляганията и температурите, когато системата е "недозаредена" и когато е "презаредена" с фреон.
чет ное 22, 2018 6:23 pmxzaqwe написа:
Та проблема ми е че замръзва изпарителя при поток около 1.3 кубика на час при 13 градуса на водата снимката по долу и то саво за 2 -3 минути .
(Мисля, че при вас количеството на фреона е по-малко от оптималното за обема на системата. Но само така мисля, може би греша в разсъжденията.)

Тема "Термопомпи Вода-Вода - всеки може да си направи сам" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: